Browsing by Author "c35711d7-b47d-4895-9c95-df075995b061"
Now showing items 1-15 of 15
-
Behind the numbers : ending school violence and bullying
UNESCO (UNESCO, 2019)This publication provides an overview of the most up-to-date evidence on school violence and bullying, including global and regional prevalence and trends, and of evidence from successful national responses to school ... -
Bringing it out in the open : monitoring school violence based on sexual orientation, gender identity or gender expression in national and international surveys. Technical Brief
UNESCO (UNESCO, 2019-03)This technical brief to strengthen the routine monitoring of school violence that is based on sexual orientation, gender identity or gender expression (SOGIE). It is informed by best practice from large institutional surveys ... -
Contenidos más integradores en libros de texto : enfoques sobre religión, género y cultura
UNESCO (UNESCO, 2017)El objetivo de esta guía es contribuir a poner fin a estereotipos nocivos. Persigue este objetivo asistiendo a todos los actores involucrados en la producción de libros de texto, desde el diseño hasta su uso, adoptando ... -
Enforcing the right to education of refugees : a policy perspective
UNESCO (UNESCO, 2019)This paper, aimed at education policymakers, provides analysis and insights on how the right to education for refugees could be ensured from a policy perspective. It does so by reviewing the current status of access to ... -
Facing the facts : the case for comprehensive sexuality education
UNESCO (UNESCO, 2019-06)Comprehensive sexuality education is an essential part of a good quality education that helps prepare young people for a fulfilling life in a changing world. It improves sexual and reproductive health outcomes, promotes ... -
Iberoamérica inclusiva : guía para asegurar la inclusión y la equidad en la educación en Iberoamérica
OEI. Organización de Estados Iberoamericanos; UNESCO (OEI, UNESCO, 2018)En 2017, la UNESCO publicó la «Guía para asegurar la inclusión y la equidad en la educación». Dicho documento fue el resultado de un largo proceso de investigación y consulta que involucró a un grupo de expertos internacionales, ... -
Issues of cultural diversity, migration, and displacement in teacher education programmes
April, Daniel; D ’ Addio, Anna C.; Kubacka, Katarzyna; Smith, William C.; UNESCO (UNESCO, 2018)eaching in a context of cultural diversity requires specific competencies to impart common fundamental values, communicate effectively with families and students, take an active stand against all forms of discrimination, ... -
Manual de gestión del riesgo de desastre para personal directivo de instituciones educativas
UNESCO; INDECI. Instituto Nacional de Defensa Civil; Perú. Ministerio de Educación. Dirección de Educación Comunitaria y Ambiental (UNESCO, 2011)Tiene como finalidad apoyar a las y los directivos para lograr incrementar la resiliencia y la seguridad en los planteles educativos a su cargo, y brindarles los conocimientos básicos en el tema, para promover una adecuada ... -
Migración, desplazamiento y educación : construyendo puentes, no muros. Resumen del informe de seguimiento de la educación en el mundo 2019
UNESCO (UNESCO, 2018)Este informe considera migraciones y desplazamientos desde el punto de vista de los maestros y administradores de educación que se enfrentan a la realidad y diversidad de las aulas, patios de recreo, comunidades, mercados ... -
Migration, displacement and education : Building Bridges, not Walls. Global Education Monitoring Report 2019
UNESCO (UNESCO, 2018)Leave no one behind. This is among the most aspirational global commitments of the United Nations 2030 Agenda for Sustainable Development. Migration and displacement are two global challenges the agenda needs to address ... -
Orientaciones técnicas internacionales sobre educación en sexualidad : un enfoque con base en la evidencia
UNESCO; UNICEF; UNFPA. Fondo de Población de las Naciones Unidas; ONU Mujeres; ONUSIDA. Programa Conjunto de las Naciones Unidas sobre el VIH/SIDA (UNESCO, 2018)Las orientaciones se elaboraron para asistir a las autoridades educativas, de salud y otras que sean relevantes, en el desarrollo e implementación de programas y materiales de educación integral en sexualidad dentro y fuera ... -
Peru : Educational Reform. Analysis and Projects. Volume I
UNESCO (UNESCO, 1972)The Government of Peru has embarked upon a significant programme of social and economic change with the reform of the educational system constituting a keystone in this process of national development. The intention is to ... -
Peru : Educational Reform. Present Educational Conditions and Statistical Data. Volume II
UNESCO (UNESCO, 1972)The peruvian school system is based on a pattern of six years of primary education followed by five years of secondary. Higher educational levels are covered by teacher training colleges, technical intermediate colleges ... -
Preparación ante Desastre de Origen Sísmico y Recuperación Temprana en Lima y Callao : Cuaderno de Trabajo Educación Secundaria Alumnos VI Ciclo - 1º - 2º - 3º Grado
Perú. Ministerio de Educación; INDECI. Instituto Nacional de Defensa Civil; PNUD. Programa de Naciones Unidas para el Desarrollo; UNESCO; Giraldo, Martha; Gamarra, Luis; Ulloa, Fernando; Chumpitaz, Jorge; Escobedo Bamberger, Angélica (PEMinisterio de EducaciónInstituto Nacional de Defensa CivilPrograma de las Naciones Unidas para el DesarrolloUNESCO, 2010)El presente Cuaderno de Trabajo tiene la intención de poner en tus manos temas y ejercicios, a través de los cuales puedas obtener conocimientos y desarrollar capacidades, valores, actitudes y hábitos para prevenir los ... -
Preparación ante Desastres originados por Tsunami
Perú. Ministerio de Educación; INDECI. Instituto Nacional de Defensa Civil; PNUD. Programa de las Naciones Unidas para el Desarrollo; UNESCO; Giraldo, Martha; Gamarra, Luis; Ulloa, Fernando; Chumpitaz, Jorge; Escobedo Bamberger, Angélica (PEMinisterio de EducaciónInstituto Nacional de Defensa CivilUNESCOPrograma de las Naciones Unidas para el Desarrollo, 2010)Tiene como finalidad lograr que, a través de la educación, los docentes, estudiantes, personal administrativo y padres de familia, es decir, la Comunidad Educativa en general, tome conciencia y asuma, con responsabilidad, ...