Browsing by Subject "Análisis de datos"
Now showing items 21-40 of 101
-
Assessing National Achievement Levels in Education. Vol. 1
(2008)This introductory book describes the main features of national and international assessments, both of which became extremely popular tools for determining the quality of education in the 1990s and 2000s. This increase in ... -
Assessing Sector Performance and Inequality in Education : Streamlined Analysis with ADePT Software
(World Bank, 2011)This book gathers in one volume all the information related to Automated DEC [Development Economics - Vice Presidency at the World Bank] Poverty Tables (ADePT) Edu, the software platform created by the World Bank for ... -
Ausentismo docente en Perú : factores asociados y su efecto en el rendimiento
(Sociedad de Investigación Educativa Peruana, 2015)El objetivo de este estudio es doble. Primero, busca conocer qué variables de los docentes y de la escuela están asociadas con el ausentismo; y, en segundo lugar, estimar cuál es el efecto neto del ausentismo docente en ... -
‘Becoming somebody’ : Youth transitions through education and migration – evidence from Young Lives, Peru
(Young Lives, 2009-02)This paper explores the relationship between migration and educational aspirations among young people growing up in contexts of poverty in Peru. It draws on a mixed survey and qualitative data set collected by Young Lives ... -
Calidad, igualdad y equidad en la educación colombiana (Análisis de la prueba SABER 2009)
(BID, 2012-04)Describe la desigualdad en los aprendizajes de los alumnos colombianos y analiza la equidad en la distribución de los recursos y procesos que ocurren en la escuela y su relación con los aprendizajes. Usando la base de datos ... -
Can We Trust Shoestring Evaluations?
(World Bank, 2012-03)Many more impact evaluations could be done, and at lower unit cost, if evaluators could avoid the need for baseline data using objective socio-economic surveys and rely instead on retrospective subjective questions on how ... -
Combining Quantitative and Qualitative Methods for Program Monitoring and Evaluation : Why Are Mixed- Method Designs Best?
(World Bank, 2011-05)Despite significant methodological advances, much program evaluation and monitoring data are of limited utility because of an over-reliance on quantitative methods alone. While surveys provide generalizable findings on ... -
El compromiso con la voz del alumnado : uso de un marco de trabajo para abordar la marginación en las escuelas
(Universidad de Vigo. Facultad de Ciencias de la Educación y del Deporte, 2014)Este artículo se centra en la importancia de establecer un compromiso sólido con la voz del alumnado para comprender y abordar la marginación en las escuelas. Se describirán algunos ejemplos ilustrativos procedentes de la ... -
Considerations for correlation analysis using clustered data: working with the teacher education and development study in mathematics (TEDS-M) and other international studies
(Springer, 2013)The Teacher Education and Development Study in Mathematics (TEDS-M) of 2008 focused on how teachers are prepared to teach mathematics in primary and lower-secondary schools in 17 countries. The main results were published ... -
Costo efectividad del programa de desayunos escolares de Foncodes y el programa de alimentacion escolar del Pronaa
(Instituto Apoyo, 2000)Tiene como objetivo general comparar el costo-efectividad del Programa de Desayunos Escolares Foncodes y el Programa de Alimentación Escolar del Pronaa. La efectividad de estos programas será evaluada en términos de su ... -
Data fusion with international large scale assessments : a case study using the OECD PISA and TALIS surveys
(SpringerOpen, 2013)In the context of international large scale assessments, it is often not feasible to implement a complete survey of all relevant populations. For example, the OECD Program for International Student Assessment surveys both ... -
Desarrollo de pruebas y cuestionarios para una evaluación nacional del rendimiento académico
(Banco Mundial, 2016)Aborda el diseño de dos tipos de instrumentos de recopilación de datos: las pruebas de rendimiento estudiantil y los cuestionarios de contexto. La primera parte trata del desarrollo de un marco de evaluación y de unas ... -
Desarrollo de un modelo docente en el uso Datos Abiertos como Recursos Educativos Abiertos para América Latina : la experiencia de la Universidad de la República, Uruguay
(Iniciativa Latinoamericana por los Datos Abiertos, 2016)Existe un consenso general de que los datos abiertos se están convirtiendo en un recurso muy valioso para la investigación y las comunidades científicas, ya que apoya y fomenta las prácticas de investigación transparentes, ... -
Determinantes socioeconómicos de la delincuencia : una primera aproximación al problema a nivel provincial
(CIES, CEDEP, 2007)El estudio tiene como objetivo determinar las causas socioeconómicas de la delincuencia. Del análisis de Encuesta Continua de 2006 del INEI encontramos que existe una heterogeneidad en número y tipo de delitos a nivel ... -
Do Education and Health Conditions Matter in a Large Cash Transfer? Evidence from a Honduran Experiment
(Young Lives, 2008-03)Young Lives is a longitudinal research project investigating the changing nature of childhood poverty. The study is tracking the development of 12,000 children in Ethiopia, Peru, India (Andhra Pradesh) and Vietnam through ... -
Do Schools Reinforce or Reduce Learning Gaps between Advantaged and Disadvantaged Students? : Evidence from Vietnam and Peru
(Young Lives, 2014-07)This paper examines whether disadvantaged children learn less than advantaged children when both types of children are enrolled in the same school for two developing countries, Vietnam and Peru. This is done by estimating ... -
Documento metodológico orientador para la investigación educativa
(Argentina. Ministerio de Educación de la Nación, 2009)Guía que explica el proceso de investigación, para todos aquellos que deseen desarrollar una investigación científica en alguna de las áreas disciplinares del profesorado. Para ello muestra cada uno de los pasos requeridos ... -
Does Poverty Research in Russia Follow the Scientific Method?
(World Bank, 2008-02)This paper presents the first critical review of literature on poverty published in Russia between 1992 and 2006. Using a dataset of about 250 publications in Russian scientific journals, the authors assess whether the ... -
Early Childhood Stimulation Benefits Adult Competence and Reduces Violent Behavior
(American Academy of Pediatrics, 2011)Objective: An estimated 178 million children younger than 5 years in developing countries experience linear growth retardation and are unlikely to attain their developmental potential. We aimed to evaluate adult benefits ... -
Educación superior universitaria a distancia y aprendizaje virtual (e-learning) : retos y oportunidades
(Ministerio de Educación, 2018)I. Contexto y Desafíos, II. Aprendizaje sin Fronteras, III. Estrategias, ejemplos y recursos.