Now showing items 241-248 of 248

    • Transformemos el sistema educativo, ¡YA! : CADE Educación 2018 

      IPAE. Instituto Peruano de Administración de Empresas (IPAE, 2018)
      Propone un tema complejo: bajo el lema «Transformemos el sistema educativo, ¡YA!», plantea el desafío de producir propuestas de transformación de la estructura y gestión del sistema educativo a nivel central, de instancias ...
    • El tránsito de la escuela pública a la escuela privada en el sector emergente de Lima Metropolitana : ¿Buscando mejor calidad? 

      Sanz, Pilar (Sociedad de Investigación Educativa Peruana, 2015)
      El tránsito masivo de la escuela pública a la privada en el sector emergente suele ser considerado como una respuesta a la baja calidad de la educación pública. Este estudio sostiene que la opción por lo privado también ...
    • Tumbes : ¿cómo vamos en educación? 

      Perú. Ministerio de Educación. Unidad de Estadística (MINEDU, 2015)
      Reúne información estadística relevante de la situación actual de la educación de la región Tumbes, ha sido elaborado para servir como una guía informativa amigable para aquellos actores de la región que puedan influir ...
    • Ucayali : ¿cómo vamos en educación? 

      Perú. Ministerio de Educación. Unidad de Estadística (MINEDU, 2015)
      Reúne información estadística relevante de la situación actual de la educación de la región Ucayali, ha sido hecho para servir como una guía informativa amigable de todos aquellos actores de la región que puedan influir ...
    • What are the benefits of ISCED 2011 classification for indicators on education? 

      OECD. Organisation for Economic Cooperation and Development (OECD, 2015-11)
      The International Standard Classification of Education (ISCED) is the reference framework used to classify education programmes and related qualifications by education levels and fields. The basic concepts and definitions ...
    • What can immigrant students tell us about education systems? 

      OECD. Organisation for Economic Cooperation and Development (OECD, 2013-10)
      Immigrant students who share a common country of origin, and therefore many cultural similarities, perform very differently across school systems. The difference in performance between immigrant students and non-immigrant ...
    • Who are the strong performers and successful reformers in education? 

      OECD. Organisation for Economic Cooperation and Development (OECD, 2013-11)
      Strong performers and successful reformers in education share some key characteristics: a belief in the potential of all their students, strong political will, and the capacity of all stakeholders to make sustained and ...
    • Why Do students learn so little? Seeking answers inside Haiti’s classrooms 

      Adelman, Melissa Ann; Baron, Juan; Blimpo, Moussa Pouguinimpo; Evans, David K.; Simbou, Atabanam; Yarrow, Noah Bunce (World Bank, 2015-05)
      The Haitian education system made substantial improvements in access over the last decade, such that today the majority of Haiti’s children are in school. Despite improvements, the primary education system is highly ...