Browsing by Subject "Matemáticas"
Now showing items 341-360 of 1052
-
El Desarrollo del Talento de las Mujeres en Matemáticas desde la Socioepistemología y la Perspectiva de Género : un Estudio de Biografías
(Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, 2018)En este artículo se muestra el proceso de reflexión teórica y metodológica que permitió realizar una investigación en género desde la Teoría Socioepistemológica de la Matemática Educativa. Si bien el género es una variable ... -
Desigualdades e inequidades en la provisión de servicios educativos en el ámbito rural : el caso del acceso y uso de las nuevas tecnologías
(Seminario Permanente de Investigación Agraria, 2018-08)El proyecto conocido como Una Laptop por Niño (ULPN), lanzado en el 2007 por el Gobierno peruano, distribuyó 900.000 computadoras portátiles, prioritariamente en escuelas rurales y solo posteriormente en escuelas urbanas. ... -
Diccionario de matemática castellano - quechua (propuesta inicial) = Yupa awa simi taqi castellanomanta – runasimiman (qallariyllanraq)
(PEPROEDUCA. Programa de Educación Básica de la Cooperación Alemana al Desarrollo, GTZMinisterio de Educación, 2004-02)La idea de elaborar el diccionario de matemática castellano-quechua que presentamos en esta oportunidad surgió en el año 2000, en un taller que organizó el Proyecto de Formación Docente en Educación Bilingüe Intercultural ... -
Dificultades en el Aprendizaje : Unificación de Criterios Diagnósticos. I. Definición, Características y tipos
(Junta de Andalucía. Consejería de Educación. Dirección General de Participación y Solidaridad Educativa, 2005)El libro plantea que las Dificultades en el Aprendizaje se refieren a un grupo de trastornos que frecuentemente suelen confundirse entre sí. Las razones fundamentales de tal confusión son: la falta de una definición clara, ... -
Diseño curricular nacional de Educación Básica Regular : proceso de articulación
(MINEDU, 2005-11)El DCN presenta aquello que la Ley de Educación establece con relación a la EBR, la cual organiza articuladamente los niveles que antes se concebían en forma separada. En este sentido, hay un enfoque de proceso que comienza ... -
Diseño Muestral en la aplicación nacional CRECER 96
(PEMinisterio de Educación, 2020-10)El objetivo general del diseño era obtener una muestra representativa de alumnos de 4° grado de educación primaria de menores, de modalidad escolarizada, de centros educativos polidocentes completos urbanos y rurales a ... -
Disponibilidad y uso de TIC en escuelas latinoamericanas: incidencia en el rendimiento escolar
(Universidade de São Paulo. Faculdade de Educação, 2014)Enriquecer los ambientes de aprendizaje de los estudiantes mediante la incorporación de tecnologías de información y comunicación requiere que los centros educativos dispongan de computadoras y conectividad - en cantidad ... -
Disrupting Education? Experimental Evidence on Technology-Aided Instruction in India
(National Bureau of Economic Research, 2017-07)The authors present experimental evidence on the impact of a personalized technology-aided after-school instruction program on learning outcomes. The setting is middle-school grades in urban India, where a lottery provided ... -
Do 15-year-olds know how to manage money?
(OECD, 2014-07)On average across the 13 OECD countries and economies that participated in the PISA financial literacy assessment, 10% of students can analyse complex financial products and solve non-routine financial problems, while 15% ... -
Do Countries with High Mean Performance in PISA Maintain their Lead as Students Age?
(OECD, 2014-11)Countries where 15-year-old students perform at high standards internationally tend to be the same countries where these young adults tend to perform well at the age of 26 to 28. School systems need to ensure that their ... -
Do parents’ occupations have an impact on student performance?
(OECD, 2014-02)Students whose parents work in professional occupations generally outperform other students in mathematics, while students whose parents work in elementary occupations tend to underachieve compared to their peers. The ... -
Do Schools Reinforce or Reduce Learning Gaps between Advantaged and Disadvantaged Students? : Evidence from Vietnam and Peru
(Young Lives, 2014-07)This paper examines whether disadvantaged children learn less than advantaged children when both types of children are enrolled in the same school for two developing countries, Vietnam and Peru. This is done by estimating ... -
Do students have the drive to succeed?
(OECD, 2014-03)When students believe that investing effort in learning will make a difference, they score significantly higher in mathematics. The fact that large proportions of students in most countries consistently believe that student ... -
Do teacher-student relations affect students' well-being at school?
(OECD, 2015-04)Four out of five students in OECD countries agree or strongly agree that they feel happy at school or that they feel like they belong at school. Teacher-student relations are strongly associated with both performance in ... -
Los docentes de tercer y sexto grado de América Latina y el Caribe : características, percepciones y relación con el aprendizaje de los estudiantes
(UNESCO, 2016)Este estudio tiene un doble propósito: (1) conocer las características y percepciones de los docentes que son relevantes para la política educativa; (2) comprender cómo estas características y percepciones se relacionan ... -
Documento normativo Disposiciones sobre la Estrategia Nacional de Conclusión Oportuna para el quinto grado del nivel Secundaria de Educación Básica Regular que promueve la disminución de riesgo de deserción escolar
(PEMinisterio de Educación, 2022-05-05)Establece disposiciones, criterios y procedimientos para la implementación de la Estrategia Nacional de Conclusión Oportuna dirigido a adolescentes y estudiantes matriculados en el quinto grado del nivel secundaria en la ... -
Does Gamification in Education Work? : Experimental Evidence from Chile
(BID, 2019-05)Gamification, or the introduction of game elements to non-game contexts, has potential to improve education but there is little rigorous evidence about its effectiveness. In this paper, the authors experimentally evaluate ... -
Does it matter how much time students spend on line outside of school?
(OECD, 2016-01)In 2012, 15-year-old students spent over two hours on line each day, on average across OECD countries. The most common online activities among 15-year-olds were browsing the Internet for fun and participating in social ... -
Does math make you anxious?
(OECD, 2015-02)Greater anxiety towards mathematics is associated with lower scores in mathematics, both between and within countries. The better a student’s schoolmates perform in mathematics, the greater the student’s anxiety towards ... -
Does Visual Acuity Have an Effect on Children’s Educational Achievement?
(Young Lives, 2017)Inequity is an important issue for many international initiatives, including the current Sustainable Development Goals (SDGs). One aspect of inequity that has received little attention is the impact of disability on ...