Now showing items 41-60 of 101

    • Education and Disability 

      UNESCO Institute for Statistics (UNESCO, 2017-02)
      The notion of equity is at the heart of the Sustainable Development Goals, including SDG 4 on education. Analysis of disparities linked to disability has long been a challenge due to a scarcity of reliable and comparable ...
    • Efectos del capital social en una sociedad heterogénea : una evaluación para el caso peruano 

      Unknown author (CIES, GRADE, 2010-07)
      Evalúa el acceso y el retorno económico del capital social (medido a través de diferentes tipos de organizaciones sociales) en una sociedad heterogénea. Se pretende identificar los determinantes del acceso diferenciado ...
    • Effect of lengthening the school day on mother's labor supply 

      Contreras, Dante; Sepulveda, Paulina (World Bank, 2016-03)
      This article examines how a policy oriented toward a specific group within the population can have collateral effects on the economic decisions of other groups. In 1996, the Chilean government approved the extension of the ...
    • Equating Children’s PPVT Scores Across Survey Rounds and Age Cohorts in Peru 

      León, Juan; Miranda, Alejandra; Cueto, Santiago (Young Lives, 2015)
      Young Lives gathers information from children and families through household and child questionnaires as well as children’s cognitive and achievement tests. The Peabody Picture Vocabulary Test (PPVT) has been used in all ...
    • Equidad en los aprendizajes escolares en Chile : Tendencias 1999-2011 

      Duarte, Jesús; Bos, María Soledad; Moreno, Martín; Morduchowicz, Alejandro (BID, 2013-05)
      Desde hace más de 30 años Chile ha estado implementando reformas y políticas orientadas a mejorar la eficiencia, la calidad y la equidad de la educación. Esta última dimensión tuvo un marcado foco de interés en los últimos ...
    • Estadísticas para fomentar el aprendizaje : compendio 2018 de datos sobre el ODS 4. Resumen 

      UNESCO. Instituto de Estadística (UNESCO, 2018)
      El Compendio se centra en los datos necesarios para abordar la crisis mundial del aprendizaje. Hoy en día, más de 617 millones de niños y adolescentes son incapaces de leer una frase sencilla o de realizar cálculos aritméticos ...
    • Estudio Regional Comparativo y Explicativo-ERCE 2019. Primeros resultados - Perú 

      Perú. Ministerio de Educación. Oficina de Medición de la Calidad de los Aprendizajes; UNESCO. Oficina Regional de Educación para América Latina y el Caribe. Laboratorio Latinoamericano de Evaluación de la Calidad de la Educación (PEMinisterio de Educación, 2021-11)
      El Estudio Regional Comparativo y Explicativo (ERCE), organizado por el Laboratorio Latinoamericano de Evaluación de la Calidad de la Educación (LLECE) de la Oficina Regional de Educación para América Latina y el Caribe ...
    • Evaluación de impacto de Beca 18 - modalidad ordinaria : acceso a la educación universitaria en el contexto de la pandemia por la COVID-19 

      Perú. Ministerio de Educación. Oficina de Seguimiento y Evaluación Estratégica. Unidad de Seguimiento y Evaluación; Elorreaga, Oliver; Campos Flores, Antonio (PEMinisterio de Educación, 2021)
      La evaluación buscó medir el impacto de Beca 18 Convocatoria 2019 - Modalidad Ordinaria, en el contexto de la Covid-19 durante el año 2020. La efectividad de la intervención fue medida sobre indicadores académicos y de ...
    • Exploring the Full-Information Bifactor Model in Vertical ScalingWith Construct Shift 

      Li, Ying; Lissitz, Robert W. (SAGE, 2012)
      To address the lack of attention to construct shift in item response theory (IRT) vertical scaling, a multigroup, bifactor model was proposed to model the common dimension for all grades and the grade-specific dimensions. ...
    • From Nutrition to Aspirations and Self-Efficacy : Gender Bias Over Time Among Children in Four Countries 

      Dercon, Stefan (World Bank, 2011)
      We use data on children at age 8, 12 and 15 from Young Lives, a cohort study of 12,000 children across Ethiopia, India (Andhra Pradesh), Peru and Vietnam, to document the presence of a gender gap across a wide variety of ...
    • Guía para la planificación y uso de datos para la toma de decisiones en la IE 

      Perú. Ministerio de Educación. Dirección General de Calidad de Gestión Escolar. Dirección de Gestión Escolar; Galagarza Alfaro, Brenda; Exebio Muñoz, María Gracia; Voto Bernales Holguin, Magaly Susana; Villafuerte Meléndez, Álvaro Miguel (PEMinisterio de Educación, 2022)
      La Guía para la planificación y uso de datos para la toma de decisiones en la IE aborda una discusión que, en el ámbito de la gestión de escuelas y la gestión de organizaciones, es fundamental y ya tiene algo de recorrido. ...
    • Handbook on Impact Evaluation : Quantitative Methods and Practices 

      Khandker, Shahidur R.; Koolwal, Gayatri B.; Samad, Hussain A. (World Bank, 2010)
      This book reviews quantitative methods and models of impact evaluation. The formal literature on impact evaluation methods and practices is large, with a few useful overviews. Yet there is a need to put the theory into ...
    • Handbook on measuring equity in education 

      UNESCO Institute for Statistics (UNESCO, 2018)
      The handbook provides a conceptual framework for measuring equality in learning; offers methodological guidance on how to calculate and interpret indicators; and investigates the extent to which measuring equity in learning ...
    • How Much Can We Generalize from Impact Evaluations? 

      Vivalt, Eva (Stanford University, 2016-05)
      Impact evaluations aim to predict the future, but they are rooted in particular contexts and to what extent they generalize is an open and important question. The author exploit a new data set of results on a wide variety ...
    • How Often Is the Misfit of Item Response Theory Models Practically Significant? 

      Sinharay, Sandip; Haberman, Shelby J. (National Council on Measurement in Education, 2014)
      Standard 3.9 of the Standards for Educational and Psychological Testing (1999) demands evidence of model fit when item response theory (IRT) models are employed to data from tests. Hambleton and Han (2005) and Sinharay ...
    • The Impact of Teacher Subject Knowledge on Student Achievement : Evidence from Within-Teacher Within-Student Variation 

      Metzler, Johannes; Woessmann, Ludger (Institute for the Study of Labor, 2010-06)
      Teachers differ greatly in how much they teach their students, but little is known about which teacher attributes account for this. We estimate the causal effect of teacher subject knowledge on student achievement using ...
    • Intergenerational Transmission of Poverty and Inequality : Young Lives 

      Behrman, Jere R.; Schott, Whitney; Mani, Subha; Crookston, Benjamin T.; Dearden, Kirk; Duc, Le Thuc; Fernald, Lia C.H.; Stein, Aryed H. (Young Lives, 2013-12)
      There is considerable emphasis in academic and policy literatures on intergenerational transmissions of poverty and inequality. The perception is that improving schooling attainment and income/consumption for parents in ...
    • Is the Glass Half Empty or Half Full? : School Enrollment, Graduation, and Dropout Rates in Latin America 

      Muñoz, Juan Sebastián; Busso, Matías; Bassi, Marina (BID, 2013-10)
      This paper uses 113 household surveys from 18 Latin American countries to document patterns in secondary school graduation rates over the period 1990–2010. It is found that enrollment and graduation rates increased ...
    • Latinoamérica Indígena en el Siglo XXI : primera década 

      Banco Mundial (Banco Mundial, 2015)
      Refiere que el hecho de nacer de padres indígenas aumenta marcadamente la probabilidad de crecer en un hogar pobre, lo que impide el pleno desarrollo de los niños indígenas y los ancla a la pobreza. En Ecuador, por ejemplo, ...
    • Literacy Rates Continue to Rise from One Generation to the Next 

      UNESCO Institute for Statistics (UNESCO, 2017-09)
      Although literacy has been high on the development agenda over the past decades, UIS data show that 750 million adults – two-thirds of whom are women – still lack basic reading and writing skills, according to the latest ...