Now showing items 61-80 of 93

    • Non-Cognitive Deficits and Young Adult Outcomes : The Long-Run Impacts of a Universal Child Care Program 

      Baker, Michael; Gruber, Jonathan; Milligan, Kevin (National Bureau of Economic Research, 2015-09)
      Past research has demonstrated that positive increments to the non-cognitive development of children can have long-run benefits. We test the symmetry of this contention by studying the effects of a sizeable negative shock ...
    • Nutrition, Stunting and Catch-Up Growth 

      Dornan, Paul; Georgiadis, Andreas (Young Lives, 2015-11)
      Recognition of the importance of good nutrition in early childhood has led to an increased acceptance of the ‘first 1000 days’ (from conception through the second year of life) as a critical window of opportunity for ...
    • Oportunidades de Aprendizaje en el ámbito rural : cobertura curricular y demanda cognitiva de comunicación y matemática en 2o. de Primaria 

      García Cari, Malena; Cáceres Aguilar, Adrián; Perú. Ministerio de Educación. Dirección General de Educación Básica Alternativa, Intercultural Bilingüe y de Servicios Educativos en el Ámbito Rural (Ministerio de Educación, 2017-07)
      En el año 2012 el Ministerio de Educación (Minedu) implementó un programa de Redes Educativas Rurales (RER) con la finalidad de mejorar los niveles de aprendizaje de los estudiantes de las escuelas públicas de esos ámbitos. ...
    • Pensamiento aritmético-algebraico a través de un espacio de trabajo matemático en un Ambiente de Papel, Lápiz y Tecnología en la Escuela Secundaria 

      Cortés, José Carlos; Hitt, Fernando; Saboya, Mireille (Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, 2016)
      Aborda el problema de la enseñanza del álgebra bajo el punto de vista del marco teórico de los Espacios de Trabajo Matemático (ETM). En el estudio, se realizan dos experimentaciones, una en Québec y otra en México. En la ...
    • PISA : habilidades para resolver problemas en equipo 

      Chile. Agencia de Calidad de la Educación (Agencia de la Calidad de la Educación, 2017)
      En el contexto de la prueba PISA 2015, la habilidad para resolver problemas en equipo se define como la capacidad para involucrarse efectivamente en un proceso por el cual dos o más personas intentan resolver un problema. ...
    • Poderia a ciência cognitiva ser dividida entre natural e cultural? 

      Faria, Daniel Luporini (Universidade Estadual de Campinas, 2012)
      No presente artigo, pretende-se analisar criticamente as ideias de Marcos Barbosa de Oliveira expressas em seu livro Da ciência cognitiva `a dialética. Na referida obra, partindo de seu conceito de prognoplasia ou transformação ...
    • Procesos cognitivos implicados en la lectura y escritura de niños y niñas del tercer grado de educación primaria residentes en Lima y Piura 

      Dioses Ch., Alejandro; Evangelista D., Cecilia; Basurto T., Adriana; Morales C., Miluska; Alcántara P., Mónica (UNMSM, 2010)
      Se investigó, en escolares de tercer grado de primaria de Lima Metropolitana y Piura, si existían diferencias significativas en el desarrollo de los procesos cognitivos implicados en la lectura y escritura, considerando ...
    • Procesos cognitivos y aprendizaje significativo 

      Rivas Navarro, Manuel (Comunidad de Madrid. Consejería de Educación. Viceconsejería de Organización Educativa, 2008)
      El primer capítulo, de carácter introductorio, tiene el propósito de favorecer la evocación de las experiencias propias y saberes previos del lector, a los efectos de que los enlace y acomode a los conceptos primarios que ...
    • Programa Parental en los centros de salud : Lo que usted hace con su bebé realmente importa. Manual de implementación 

      Walker, Susan P.; Powell, Christine; Chang, Susan M.; Baker-Henningham, Helen; Grantham-McGregor, Sally (BID, Universidad de las Indias Occidentales. Instituto de Investigaciones de Medicina Tropical, 2016)
      El programa busca enseñar a las madres cómo cuidar de sus niños, hablar y jugar con ellos de una manera que mejore su desarrollo, de manera que cuando crezcan, esto los ayudará a estar listos para ir a la escuela, ser ...
    • Psicoterapia evolutiva constructivista en niños y adolescentes : métodos y técnicas terapéuticas. Juegos, imágenes, diálogos 

      Sepúlveda Ramírez, María Gabriela, ed.; Alcaíno Maldonado, Cristian Andrés, ed.; García Acuña, Gabriel Alonso, ed.; Alcaíno Maldonado, Cristian; Benzi Tobar, Giordana; Castro Delgado, Carolina; Hernández Morales, Dunia; Hernández Madrid, Claudia; Hernández Mura, Ana María; Martel Werner, Pía; Osorio Inostroza, Erika; Pereira Araya, Claudia; Saldías Rupallán, Cristián; Saldívar Bórquez, Fiona; Sepúlveda Ramírez, María Gabriela; Silva Chévez, Claudia; Suárez Soto, Claudia; Vargas Sepúlveda, Ana; Vieyra Maldonado, Mariela (Universidad de Chile. Facultad de Ciencias Sociales, 2012)
      El enfoque evolutivo en psicoterapia es el resultado de un esfuerzo en psicología clínica infanto-juvenil contemporánea, desde los enfoques cognitivos y constructivistas, para integrar el paradigma piagetiano, no sólo en ...
    • Psychometric characteristics of cognitive development and achievement instruments in Round 2 of Young Lives 

      Cueto, Santiago; León, Juan; Guerrero, Gabriela; Muñoz, Ismael (Young Lives, 2009-01)
      In 2006, pilots of several cognitive development and achievement tests were carried out in each country prior to Round 2 of Young Lives (YL). As a result of these, it was decided to administer the following tests to the ...
    • Rasgos de Personalidad, Necesidad de Cognición y Satisfacción Vital en Estudiantes Universitarios Chilenos 

      Carmona-Halty, Marcos; Rojas-Paz, Paulina (Pontificia Universidad Javeriana, 2014)
      El estudio examina el papel de los rasgos de personalidad y la necesidad de cognición en la predicción de la satisfacción vital. Para ello, se evaluó a una muestra de 235 estudiantes de una universidad estatal chilena, ...
    • Re-Imagining School Feeding : A High-Return Investment in Human Capital and Local Economies 

      Bundy, Donald, ed.; Silva, Nilanthi de, ed.; Horton, Susan, ed.; Jamison, Dean T., ed.; Patton, George C., ed.; Bundy, Donald; Silva, Nilanthi de; Horton, Susan; Patton, George C.; Schultz, Linda; Jamison, Dean T.; Galloway, Ray; Bing Wu, Kin; Azzopardi, Peter; Kennedy, Elissa; Coffey, Carolyn; Mokdad, Ali; Alderman, Harold; Behrman, Jere R.; Glewwe, Paul; Fernald, Lia C.; Walker, Susan P.; Watkins, Kristie L.; Fink, Günther; Georgiadis, Andreas; Viner, Russell M.; Allen, Nicholas B.; Grigorenko, Elena L; Lassi, Zohra; Moin, Anoosh; Bhutta, Zulfiqar; Drake, Lesley; Fernandes, Meena; Aurino, Elisabetta; Kiamba, Josephine; Giyose, Boitshepo; Burbano de Lara, Carmen; Alderman, Harold; Mai, Lu; Mitchell, Arlene; Gelli, Aulo; Appleby, Laura J.; Bradley, Mark; Croke, Kevin; Hollingsworth, T. Deirdre; Pullan, Rachel; Turner, Hugo C.; Graham, Hugo C.; Mitra, Sophie; Mont, Daniel; Black, Maureen M.; Gove, Amber; Merseth, Katherine A.; Sarr, Bachir; Banham, Louise; Colenso, Peter; Drake, Lesley; Plaut, Daniel; Thomas, Milan; Hill, Tara; Worthington, Jordan; Burnett, Nicholas; Walque, Damien de; Gertler, Paul; Hidrobo, Melissa; Nandi, Arindam; Behrman, Jere R.; Bhalotra, Sonia; Deolalikar, Anil B.; Laxminarayan, Ramanan; Verguet, Stéphane; Filippi, Véronique (Banco Mundial, 2018)
      Analysis shows that a quality education, combined with a guaranteed package of health and nutrition interventions at school, such as school feeding, can contribute to child and adolescent development and build human capital. ...
    • Referência textual : uma proposta de análise das estratégias de referenciação em textos publicitários 

      Almeida, Lucimar de (Universidade de Uberaba, 2013)
      Por meio de intrincadas teias que se tecem durante a progressão textual, o leitor é capaz de estabelecer mentalmente uma continuidade de sentidos para um texto. Para que isso ocorra de forma adequada, cabe ao produtor ...
    • Semiótica da percepção : as relações figurativas por detrás das operações formais do pensamento 

      Sa, Luiz Fernando Nunes (Universidade Federal do Rio Grande do Sul, 2002)
    • Teaching Strategies for Instructional Quality : Insights from the TALIS-PISA Link Data 

      OECD. Organisation for Economic Cooperation and Development (OECD, 2016-11)
      This report explores the relationships between mathematics teachers’ teaching strategies and student learning outcomes in eight countries, using information from the TALIS-PISA link database. First, the study seeks to ...
    • Text comprehension as a problem solving situation 

      Marmolejo-Ramos, Fernando; Cevasco, Jazmín (Pontificia Universidad Javeriana, 2014)
      Research in text comprehension has provided details as to how text features and cognitive processes interact in order to build comprehension and generate meaning. However, there is no explicit link between the cognitive ...
    • The (Surprising) Efficacy of Academic and Behavioral Intervention with Disadvantaged Youth : Results from a Randomized Experiment in Chicago 

      Cook, Philip J.; Dodge, Kenneth; Farkas, George; Fryer, Roland G., Jr.; Guryan, Jonathan; Ludwig, Jens; Mayer, Susan; Pollack, Harold; Steinberg, Laurence (National Bureau of Economic Research, 2014-01)
      There is growing concern that improving the academic skills of disadvantaged youth is too difficult and costly, so policymakers should instead focus either on vocationally oriented instruction for teens or else on early ...
    • The Effects of Air Pollution on Educational Outcomes : Evidence from Chile 

      Miller, Sebastian J.; Vela, Mauricio A. (BID, 2013-12)
      In addition to the morbidity and mortality concerns of outdoor air pollution, studies have shown that air pollution also generates problems for childrens cognitive performance and human capital formation. High concentrations ...
    • The effects of question-generation training on metacognitive knowledge, self regulation and learning approaches in Science 

      Cano García, Francisco; García, Ángela; Berbén, A.B.G.; Pichardo, M.C.; Justicia, Fernando (Facultad de Psicología de la Universidad de Oviedo, Colegio Oficial de Psicólogos del Principado de Asturias, 2014)
      Antecedentes: aunque muchas investigaciones han examinado el impacto de la generación de preguntas en la comprensión lectora de los estudiantes, pocas de ellas han analizado su influencia en cómo los estudiantes aprenden ...