Browsing by Subject "Bibliometría"
Now showing items 21-34 of 34
-
Publicaciones de los investigadores educativos mexicanos en índices con liderazgo mundial. El caso de la UNAM
(UNAM. Instituto de Investigaciones sobre la Universidad y la Educación, 2014)En los últimos 20 años los programas de estímulos a la productividad académica impulsados en México han obligado a profesores e investigadores a publicar. Esta exigencia se relaciona con dos lógicas: una académica y otra ... -
¿Quién escribe más y sobre qué? : cambios recientes en la geopolítica de la producción científica en América Latina y el Caribe
(IEP, Grupo Faro, 2013)Analiza la evolución reciente de la producción científica en América Latina y el Caribe. Nos interesa ver quién produce más y quién produce menos, sobre qué disciplinas se escribe y cómo todo esto ha cambiado en los últimos ... -
Rankings and Accountability in Higher Education : Uses and Misuses
(UNESCO, 2013)It brings together both promoters and opposers of rankings, to reflect the wide range of views that exist in the higher education community on this highly controversial topic. If learners, institutions and policy-makers ... -
Rankings, Diversity and the Power of Renewal in Science. A Comparison between Germany, the UK and the US
(John Wiley & Sons, 2014)Rankings are part and parcel of the neoliberal agenda in science aiming at increasing the competitive allocation of funds among universities. This article focuses on the decreasing power of renewal in science as a result ... -
Reflections on a Decade of Global Rankings : what we’ve learned and outstanding issues
(John Wiley & Sons, 2014)Ten years have passed since the Shanghai JiaoTong University first published the Academic Ranking of World Universities (ARWU) in 2003. Followed shortly thereafter by the Times Higher Education QSTop University Ranking ... -
Research universities and research assessment
(LERU, 2012-05)Should university research be assessed? LERU's view is that university assessment or evaluation is an important and integral part of the university enterprise. Recognising all the arguments for and against, it wishes to ... -
Tendencias temáticas de la investigación en educación matemática en España
(Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, 2014)Presenta un estudio de las tendencias temáticas en los artículos de educación matemática en España en los últimos años. Para ello se han analizado 959 artículos publicados desde 1999 a 2011 en una muestra de ocho revistas ... -
A teoria histórico-cultural de L.S. Vygotsky : uma análise da produção acadêmica e científica no período de 1986-2001
(Universidade Federal do Rio Grande do Sul, 2006)Esta pesquisa de cunho bibliográfico, tem como problema de investigação a questão: Como as temáticas pertinentes à Teoria Histórico-Cultural de L.S. Vygotsky, abordadas em artigos, dissertações e teses, produzidas no período ... -
Las tesis de doctorado en educación en el Perú : un perfil de la producción académica en el campo educativo
(Sociedad de Investigación Educativa Peruana, 2016)El artículo busca contribuir al campo de estudios sobre los posgrados, mediante uno de sus productos más relevantes: las tesis. El objetivo ha sido analizar las tesis de los doctorados en Educación en universidades públicas ... -
The Intensification of Rankings Logic in an Increasingly Marketised Higher Education Environment
(John Wiley & Sons, 2014)Rankings and online comparison sites have both facilitated and shaped the marketisation of higher education in England, the UK as a whole and elsewhere. They have facilitated marketisation by introducing greater competition ... -
The Ranking Game
(John Wiley & Sons, 2014)In December 2011, the journal Science published the information that two Saudi- Arabian universities were massively recruiting highly-cited research stars from Cambridge, Harvard & Co. who had made it to the ISI list of ... -
Universidades competitivas y desarrollo de capacidades para la gestión de la investigación, desarrollo tecnológico e innovación (I+D+I)
(Ministerio de Educación, 2018)Una universidad competitiva es una universidad nueva, renovada y creativa, capaz de aceptar y asumir el reto de la transformación, liderada internamente e irradiada hacia el exterior, tal y como el país y la época lo exigen. ... -
University Rankings and Social Science
(John Wiley & Sons, 2014)University rankings widely affect the behaviours of prospective students and their families, university executive leaders, academic faculty, governments and investors in higher education. Yet the social science foundations ... -
Where Are the Global Rankings Leading Us? An Analysis of Recent Methodological Changes and New Developments
(John Wiley & Sons, 2014)This article is based on the analysis of the changes in global university rankings and the new ‘products’ based on rankings data in the period since mid-2011. It is a summary and continuation of the European University ...