Now showing items 41-45 of 45

    • Las tecnologías productivas y de energías renovables en la escuela : baño seco 

      Perú. Ministerio de Educación. Dirección General de Educación Intercultural, Bilingüe y Rural; Chuquimango Vergaray, Edgardo Almiro; Okada Herrera, Oscar Fernando (MINEDU, 2013)
      El baño seco o ecológico es un sistema de disposición de excretas que separa la orina y las heces, mediante el uso de una taza diseñada para tal fin. No usa agua, causante de la generación de bacterias, por ello, no se ...
    • The effects of increased learning time on student academic and nonacademic outcomes : Findings from a meta‑analytic review 

      Kidron, Yael; Lindsay, Jim; Institute of Education Sciences (Institute of Education Sciences, 2014-07)
      This report summarizes a review of rigorous research studies on increased learning time. Findings across studies have been combined using meta-analysis techniques. The key finding are: increased learning time programs ...
    • Transición a la educación superior 

      Verástegui Arteaga, Wesley Javier; Perú. Ministerio de Educación. Unidad de Estadística Educativa (Ministerio de Educación, 2019)
      A mayor aceleración del crecimiento económico de un país, mayor es la necesidad de este por contar con trabajadores más calificados, dada la expansión industrial y el desarrollo tecnológico implicados en dicha aceleración. ...
    • Using the Stallings Observation System to Investigate Time on Task in Four Countries 

      Stallings, Jane A.; Knight, Stephanie L; Markham, David (World Bank, 2014)
      This paper presents the history of the Stallings Observation System (SOS) and describes the adaptation of the SOS instrument, training for its use in international settings, and results from four countries of the World ...
    • Young Lives School Survey in Peru: Design and Initial Findings 

      Guerrero, Gabriela; León, Juan; Rosales, Elizabeth; Zapata, Mayli; Freire, Silvana; Saldarriaga, Víctor; Cueto, Santiago (Young Lives, 2012)
      This paper presents the methodology and initial findings of the Young Lives School Survey in Peru, aimed at studying inequality in educational opportunities and outcomes of students from the Younger Cohort (born between ...