Now showing items 5323-5342 of 9601

    • Investing in Young Children : An Early Childhood Development Guide for Policy Dialogue and Project Preparation 

      Naudeau, Sophie; Kataoka, Naoko; Valerio, Alexandra; Neuman, Michelle J.; Elder, Leslie Kennedy (World Bank, 2011)
      Investing in young children is the responsible thing to do. All children deserve a chance to grow into healthy, educated, and competent people, no matter where and when they were born. While parents bear most of the ...
    • Involucramiento de los padres de familia y de los estudiantes y su influencia en el logro de la lectura 

      Perú. Ministerio de Educación. Unidad de Medición de la Calidad (Ministerio de Educación, 2017)
      La Ley General de Educación, promulgada en el año 2003, enfatiza la necesidad de fomentar la participación de los padres de familia en el proceso educativo de sus hijos, teniendo una colaboración y coordinación fluida en ...
    • Iroperori inchashipe ejati piratsipe aabentayetairi. El poder curativo de las plantas y animales - 6° Primaria - Ashaninka 

      Perú. Ministerio de Educación. Dirección General de Educación Básica Alternativa, Intercultural Bilingüe y de Servicios Educativos en el Ámbito Rural. Dirección de Educación Intercultural Bilingüe; Jacinto Santos, Gilda Luz (PEMinisterio de Educación, 2023-08)
      Texto de comunicación para sexto grado de primaria EIB en lengua ashaninka.
    • Irunstar Nuimiararmi 4 : cuaderno de Trabajo y Folder - Inicial 4 años Achuar 

      Perú. Ministerio de Educación. Dirección General de Educación Básica Alternativa, Intercultural Bilingüe y de Servicios Educativos en el Ámbito Rural. Dirección de Educación Intercultural Bilingüe; Mitiap Kapuchak, Sumbinianch (PEMinisterio de Educación, 2020)
      Contiene actividades que apoyan el desarrollo de competencias de las áreas curriculares a partir de situaciones de aprendizaje vinculados a las actividades del calendario socio-productivo de la comunidad, usando la lengua ...
    • Irunstar Nuimiararmi 4 : cuaderno de Trabajo y Folder - Inicial 4 años Achuar 

      Perú. Ministerio de Educación. Dirección General de Educación Básica Alternativa, Intercultural Bilingüe y de Servicios Educativos en el Ámbito Rural. Dirección de Educación Intercultural Bilingüe; Mitiap Kapuchak, Sumbinianch (PEMinisterio de Educación, 2021)
      Contiene actividades que apoyan el desarrollo de competencias de las áreas curriculares a partir de situaciones de aprendizaje vinculados a las actividades del calendario socio-productivo de la comunidad, usando la lengua ...
    • Irunstar Nuimiararmi 5 : cuaderno de Trabajo y Folder - Inicial 5 años Achuar 

      Perú. Ministerio de Educación. Dirección General de Educación Básica Alternativa, Intercultural Bilingüe y de Servicios Educativos en el Ámbito Rural. Dirección de Educación Intercultural Bilingüe; Mitiap Kapuchak, Sumbinianch (PEMinisterio de Educación, 2020-11)
      Contiene actividades que apoyan el desarrollo de competencias de las áreas curriculares a partir de situaciones de aprendizaje vinculados a las actividades del calendario socio-productivo de la comunidad, usando la lengua ...
    • Irunstar Nuimiararmi 5 : cuaderno de Trabajo y Folder - Inicial 5 años Achuar 

      Perú. Ministerio de Educación. Dirección General de Educación Básica Alternativa, Intercultural Bilingüe y de Servicios Educativos en el Ámbito Rural. Dirección de Educación Intercultural Bilingüe; Mitiap Kapuchak, Sumbinianch (PEMinisterio de Educación, 2021-04)
      Contiene actividades que apoyan el desarrollo de competencias de las áreas curriculares a partir de situaciones de aprendizaje vinculados a las actividades del calendario socio-productivo de la comunidad, usando la lengua ...
    • Iruntrar Unuimararmi 4 : cuaderno de trabajo y folder - inicial 4 años - Wampis 

      Perú. Ministerio de Educación. Dirección General de Educación Básica Alternativa, Intercultural Bilingüe y de Servicios Educativos en el Ámbito Rural. Dirección de Educación Intercultural Bilingüe; Pérez Ramírez, Ramiro (PEMinisterio de Educación, 2020-11)
      Contiene actividades que apoyan el desarrollo de competencias de las áreas curriculares a partir de situaciones de aprendizaje vinculados a las actividades del calendario socio-productivo de la comunidad, usando la lengua ...
    • Iruntrar Unuimararmi : cuaderno de trabajo y folder - inicial 5 años - Wampis 

      Perú. Ministerio de Educación. Dirección General de Educación Básica Alternativa, Intercultural Bilingüe y de Servicios Educativos en el Ámbito Rural. Dirección de Educación Intercultural Bilingüe; Pérez Ramírez, Ramiro (PEMinisterio de Educación, 2020-11)
      Contiene actividades que apoyan el desarrollo de competencias de las áreas curriculares a partir de situaciones de aprendizaje vinculados a las actividades del calendario socio-productivo de la comunidad, usando la lengua ...
    • Is Google making us stupid : What the Internet is doing to our brains 

      Carr, Nicholas (The Atlantic Monthly Group, 2008)
      Reading on the Internet is generally of a shallower form in comparison with reading from printed books in which he believes a more intense and sustained form of reading is exercised.
    • Is Labor Income Responsible for Poverty Reduction? A Decomposition Approach 

      Azevedo, Joao Pedro; Inchauste, Gabriela; Olivieri, Sergio; Saavedra, Jaime; Winkler, Hernan (World Bank, 2013-04)
      Demographics, labor income, public transfers, or remittances: Which factor contributes the most to observed reductions in poverty? Using counterfactual simulations, this paper accounts for the contribution labor income has ...
    • Is memorisation a good strategy for learning mathematics? 

      OECD. Organisation for Economic Cooperation and Development (OECD, 2016-03)
      Fewer 15-year-olds in East Asian countries reported that they use memorisation than did 15-year-olds in some of the English-speaking countries to whom they are often compared. In no PISA-participating education system did ...
    • Is School Education Breaking the Cycle of Poverty for Children? : Factors Shaping Education Inequalities in Ethiopia, India, Peru and Vietnam 

      Murray, Helen (Young Lives, 2012-09)
      School education is held up as an ‘escape route from poverty’. Millions of poor children and families are buying into this promise and often investing scarce resources in going to school, in the hope that it will lead to ...
    • Is spending more hours in class better for learning? 

      OECD. Organisation for Economic Cooperation and Development (OECD, 2015-08)
      Regardless of the type of school attended (public or private, advantaged or disadvantaged), 15-year-old students spent more time in mathematics lessons in 2012 than in 2003. The average amount of time spent in mathematics ...
    • Is the Dual Burden of Over- and Under-nutrition a Concern for Poor Households in Ethiopia, India, Peru and Vietnam? 

      Barnett, Inka (Young Lives, 2011-05)
      El objetivo de este estudio fue evaluar si la desnutrición infantil combinada con la sobre nutrición maternal es un problema de salud, como sucede en hogares pobres y si este fenómeno está asociada con la residencia urbana. ...
    • Is the Glass Half Empty or Half Full? : School Enrollment, Graduation, and Dropout Rates in Latin America 

      Muñoz, Juan Sebastián; Busso, Matías; Bassi, Marina (BID, 2013-10)
      This paper uses 113 household surveys from 18 Latin American countries to document patterns in secondary school graduation rates over the period 1990–2010. It is found that enrollment and graduation rates increased ...
    • Is there really such a thing as a “second chance” in education? 

      OECD. Organisation for Economic Cooperation and Development (OECD, 2012-08)
      While the reading proficiency of Canadian 15-year-olds closely predicts reading proficiency at age 24, young adults can shape their reading skills after the end of compulsory schooling. In the transition to young adulthood, ...
    • Is There Such Thing As Middle Class Values? Class Differences, Values and Political Orientations in Latin America 

      Lopez-Calva, Luis F.; Rigolini, Jamele; Torche, Florencia (World Bank, 2011)
      Middle class values have long been perceived as drivers of social cohesion and growth. This paper investigates the relation between class (measured by position in the income distribution), values, and political orientations ...
    • Is TIMSS Advanced an appropriate instrument for evaluating mathematical performance at the advanced level of Norwegian upper secondary school? An analysis of curriculum documents and assessment items 

      Pedersen, Ida Friestad (Universitetet i Oslo, 2013)
      The results of international, large-scale achievement studies attract a lot of attention and may affect educational policies. With this in mind, the primary aim of the present study was to examine the appropriateness of ...
    • Ishminxon nanpun namaani : tarjetas con relatos en lengua originaria Amahuaca 

      Perú. Ministerio de Educación. Dirección General de Educación Básica Alternativa, Intercultural Bilingüe y de Servicios Educativos en el Ámbito Rural. Dirección de Educación Intercultural Bilingüe; Meléndez Piño, Carlos; Acosta Peláez, Gonzalo Alonso Alejandro (PEMinisterio de Educación, 2021)
      Los relatos en tarjetas son una recopilación de historias en lengua originaria que las niñas y niños han escuchado de sus abuelas, abuelos, padres y madres. Están dirigidos al III ciclo de educación primaria. Tiene el ...