Now showing items 21-40 of 865

    • Aportes pedagógicos de PISA 2022 : desarrollo de la competencia matemática 

      Perú. Ministerio de Educación. Oficina de Medición de la Calidad de los Aprendizajes (PEMinisterio de Educación, 2023)
      En el primer capítulo, se explica cómo define PISA la competencia matemática, en qué consiste el ciclo de resolución de problemas y cuáles son los aspectos del contexto social actual que este programa toma en cuenta para ...
    • El apoyo del proyecto FORGE al mejoramiento de la educación inclusiva 

      Tapia, Jéssica; Cueto, Santiago; FORGE. Fortalecimiento de la Gestión de la Educación en el Perú (FORGE, 2018-06)
      Da cuenta de las principales actividades que ha seguido el proyecto FORGE para promover el desarrollo de la educación inclusiva y en general promover la educación de calidad para los estudiantes con discapacidad en el Perú. ...
    • Aprendizaje para todos : un desafío pendiente en América Latina 

      Oviedo, María; Fiszbein, Ariel; Sucre, Federico (Diálogo Interamericano. Comisión de la Educación de Calidad para Todos, 2015-07)
      En los últimos 15 años, la situación educativa en América Latina ha tenido un progreso mixto. Por un lado, la región ha logrado importantes avances en la escolarización de niños y jóvenes. Pero, por otro lado, los niveles ...
    • Aprendizajes de los estudiantes con necesidades educativas especiales asociadas a discapacidad sensorial 

      Perú. Ministerio de Educación. Unidad de Medición de la Calidad (Ministerio de Educación, 2017)
      Plantea las adaptaciones que la Oficina de Medición de la Calidad de los Aprendizajes del MINEDU ha realizado en relación a los instrumentos y los procedimientos de aplicación de la Evaluación Censal de Estudiantes (ECE) ...
    • Aprendizajes de primero a sexto de primaria en lectura y matemática : un estudio longitudinal en instituciones educativas estatales de Lima Metropolitana 

      Burga León, Andrés (MINEDU, 2015)
      Para lograr los propósitos del estudio longitudinal se evaluó 2 528 estudiantes con pruebas de comprensión lectora y 2 542 estudiantes con pruebas de matemática, agrupados en 100 instituciones educativas estatales de Lima ...
    • Aproximación de la escritura de las niñas y los niños de cinco años 

      Perú. Ministerio de Educación. Unidad de Medición de la Calidad; Gildemeister Flores, Rosario; Wetzell Espinoza, Micaela (MINEDU, 2013)
      Para este estudio, se utilizaron algunos materiales elaborados para el “Estudio de Educación Inicial: un acercamiento a los aprendizajes de las niñas y los niños de cinco años de edad”, realizado por la UMC. Por un lado, ...
    • Apurímac : ¿cómo vamos en educación? 

      Perú. Ministerio de Educación. Unidad de Estadística (MINEDU, 2015)
      Reúne información estadística relevante de la situación actual de la educación de la región Apurímac, ha sido hecho para servir como una guía informativa amigable de todos aquellos actores de la región que puedan influir ...
    • Are 15-year-olds creative problem-solvers? 

      OECD. Organisation for Economic Cooperation and Development (OECD, 2014-04)
      To do well on PISA’s first assessment of creative problem-solving skills, students need to be open to novelty, tolerate doubt and uncertainty, and dare to use intuition to initiate a solution. Just because a student performs ...
    • Are boys and girls ready for the digital age? 

      OECD. Organisation for Economic Cooperation and Development (OECD, 2012-01)
      More than 17% of students in Australia, Korea and New Zealand are top performers in digital reading, while fewer than 3% of students in Austria, Chile and Poland are. On average, girls outperform boys in digital reading; ...
    • Are countries moving towards more equitable education systems? 

      OECD. Organisation for Economic Cooperation and Development (OECD, 2013-02)
      PISA results show that no country or economy has reached the goal of creating a completely equitable education system, but some are much closer than others. Some countries and economies have shown that improvements in ...
    • Are disadvantaged students given equal opportunities to learn mathematics? 

      OECD. Organisation for Economic Cooperation and Development (OECD, 2016-06)
      Some 65% of socio-economically advantaged students reported that they know well or have often heard of the concept of quadratic function, on average across OECD countries; but only 43% of disadvantaged students so reported. ...
    • Are disadvantaged students more likely to repeat grades? 

      OECD. Organisation for Economic Cooperation and Development (OECD, 2015-02)
      One in eight students across OECD countries has repeated a grade at least once before the age of 15. Many countries reduced the rate of grade repetition between 2003 and 2012. One in five disadvantaged 15-year-olds has ...
    • Are grouping and selecting students for different schools related to students’ motivation to learn? 

      OECD. Organisation for Economic Cooperation and Development (OECD, 2014-05)
      On average across OECD countries, students who are highly motivated to learn mathematics because they believe it will help them later on score better in mathematics – by the equivalent of half a year of schooling – than ...
    • Are large cities educational assets or liabilities? 

      OECD. Organisation for Economic Cooperation and Development (OECD, 2012-06)
      Large cities are generally educational assets: in most countries, performance improves dramatically when only the scores of students in urban areas are considered, although this is not the case in some countries, such as ...
    • Are Latin American Children’s Reading Skills Improving? Highlights from the Second and Third Regional Comparative and Explanatory Studies(SERCE & TERCE) 

      Ganimian, Alejandro J.; UNESCO. Oficina Regional de Educación para América Latina y el Caribe (UNESCO, 2016-07)
      The document presents a summary of highlights from the TERCE reading results as an input to and stimulus for discussions of early grade reading in the region, and to demonstrate the ever more urgent need to improve reading ...
    • Are low performers missing learning opportunities? 

      OECD. Organisation for Economic Cooperation and Development (OECD, 2016-05)
      In almost every country and economy that participated in PISA 2012, low performers showed less perseverance than better-performing students. For instance, about 32% of low performers said they give up on solving problems ...
    • Are school vouchers associated with equity in education? 

      OECD. Organisation for Economic Cooperation and Development (OECD, 2012-09)
      Privately managed schools tend to attract more advantaged student populations; but the difference between the socio-economic profiles of public and private schools is narrowed when privately managed schools receive higher ...
    • Are students more engaged when schools offer extracurricular activities? 

      OECD. Organisation for Economic Cooperation and Development (OECD, 2012-07)
      Around 90% of students in OECD countries attend schools that offer field trips to places where students can learn about scientific principles and concepts. In most countries, science-related extracurricular activities at ...
    • Are there differences in how advantaged and disadvantaged students use the Internet? 

      OECD. Organisation for Economic Cooperation and Development (OECD, 2016-07)
      Even when all students, including the most disadvantaged, have easy access to the Internet, a digital divide, based on socio-economic status, still persists in how students use technology. In the five Nordic countries, as ...
    • Arequipa : ¿cómo vamos en educación? 

      Perú. Ministerio de Educación. Unidad de Estadística (MINEDU, 2015)
      Reúne información estadística relevante de la situación actual de la educación de la región Arequipa, ha sido hecho para servir como una guía informativa amigable de todos aquellos actores de la región que puedan influir ...