Browsing by Subject "Orientación profesional"
Now showing items 21-35 of 35
-
Orientación vocacional : la Pre Aprendo en Casa Promo 2020. Semana 1. Reconozco mis habilidades y capacidades
(PEMinisterio de Educación, 2021)Material sobre orientación vocacional para nivel pre-universitario. -
Partnering for Prosperity : Education for Green and Inclusive Growth. Global Education Monitoring Report 2016
(UNESCO, 2017)The GEM Report provides an authoritative account of how education is the most vital input for every dimension of sustainable development. Better education leads to greater prosperity, improved agriculture, better health ... -
Peru : Educational Reform. Analysis and Projects. Volume I
(UNESCO, 1972)The Government of Peru has embarked upon a significant programme of social and economic change with the reform of the educational system constituting a keystone in this process of national development. The intention is to ... -
Recomendaciones de la Mesa Interinstitucional de Desarrollo Docente (MIDD) y la Mesa Interinstitucional de Gestión Descentralizada y Equidad (MIGDE) del Consejo Nacional de Educación (CNE) al Minedu para la Estrategia Nacional “Aprendo en casa” y la emergencia sanitaria por la Covid-19
(PEConsejo Nacional de Educación, 2020-09)La estrategia nacional Aprendo en Casa se ha constituido en el principal esfuerzo del Minedu para responder, en tiempo récord, a las restricciones generadas por la emergencia sanitaria, a través de la modalidad virtual. ... -
Recursos formativos en el ámbito de la orientación profesional: la e-formación
(Red Iberoamericana de Investigación sobre Cambio y Eficacia Escolar (RINACE), 2012)La Orientación Laboral es un campo de trabajo que cuenta con un recorrido de varias décadas, sin embargo, el reconocimiento ha sido escaso. En la mayoría de los países no ha sido considerada como una profesión sino, más ... -
Los servicios de orientación profesional en las universidades españolas
(Universidad de Vigo. Facultad de Ciencias de la Educación y del Deporte, 2014)Entre las estrategias con que cuenta la Universidad española para favorecer la empleabilidad de sus estudiantes está ofertar servicios que los apoyen y faciliten su transición del mundo académico al mundo laboral. La ... -
Sistema nacional de formación profesional y capacitación laboral (SNFPC) del Perú : propuesta de un sistema nacional de formación profesional y capacitación laboral para el Ministerio de Trabajo y Promoción del Empleo
(CEPAL, 2015-03)El crecimiento económico y social que ha experimentado el Perú en los últimos 10 años requiere de políticas orientadas a la sostenibilidad de los logros alcanzados especialmente para fomentar una productividad creciente, ... -
The Cost and Benefits of Work-based Learning
(OECD, 2016-10)Dual apprenticeship training is increasingly seen as an important educational track that provides youth with the skills necessary for a smooth transition into the labour market. However, providing skills at the workplace ... -
The Effects of Financial Aid and Returns Information in Selective and Less Selective Schools : Experimental Evidence from Chile
(BID, 2016-11)Schools that provide higher education often belong to either a merit-based selective system or an open-access less selective system. This paper presents the results of a field experiment that provided Grade 12 students in ... -
The Future of Education in Latin America and the Caribbean : possibilities for United States Invesment and Engagement
(Diálogo Interamericano, 2018)The objective of this report is to provide an independent, non-partisan, non-governmental analysis of issues and trends in education throughout Latin America and the Caribbean (LAC), with a particular focus on identifying ... -
The Right Skills for the Job? Rethinking Training Policies for Workers
(World Bank, 2012)This book addresses the question of how to build and upgrade job relevant skills. Specifically, the authors focus on three types of training programs relevant for individuals who are leaving formal general schooling or are ... -
Tutoría y orientación educativa en la Educación Básica Alternativa
(PEMinisterio de Educación, 2007)La propuesta que aquí presentamos busca ser un apoyo para los docentes tutores en el desarrollo de la labor orientadora a sus estudiantes en los Centros de Educación Básica Alternativa (CEBA). Para su elaboración se han ... -
Unleashing the Potential : Transforming Technical and Vocational Education and Training
(UNESCO, 2015)Technical and vocational education and training (TVET) is steadily emerging as a winner in the ‘race to the top’ of global debates and government priorities for education and national development agendas. TVET also features ... -
Vida y Trabajo como Espacio de Formación en la Educación Secundaria en la Provincia de Córdoba, Argentina
(Red Iberoamericana de Investigación sobre Cambio y Eficacia Escolar (RINACE), 2012)Una educación de calidad para los jóvenes requiere, en primer término, preguntarse por sus identidades, sus contextos, sus potencialidades y expectativas. Por otra parte, los complejos escenarios actuales desafían a los ... -
What do students expect to do after finishing upper secondary school?
(OECD, 2012-12)The percentage of students who expect to complete university is highest in Korea (80%) and lowest in Latvia (25%). Many high-performing students do not expect to go to university, representing potentially lost talent to ...