Now showing items 5681-5700 of 6231

    • Tablets for Teaching and Learning : A Systematic Review and Meta-Analysis 

      Tamim, Rana M.; Pickup, David; Borokhovski, Eugene; Bernard, Robert M.; El Saadi, Lina (Commonwealth of Learning, 2015)
      Tablets and smart mobile devices are the most recent addition to the long list of technological innovations believed to support and enhance the teaching process and learning process. This review aimed at going beyond the ...
    • Tacna : ¿cómo vamos en educación? 

      Perú. Ministerio de Educación. Unidad de Estadística (MINEDU, 2015)
      Reúne información estadística relevante de la situación actual de la educación de la región Tacna, ha sido elaborado para servir como una guía informativa amigable para aquellos actores de la región que puedan influir ...
    • Tailoring Instruction to Improve Mathematics Skills in Preschools : A Randomized Evaluation 

      Gallego, Francisco; Näslund-Hadley, Emma; Alfonso, Mariana (BID, 2018-04)
      Tailoring instruction to each student’s needs can produce significant learning gains. However, few programs have successfully implemented this approach. In this paper, the authors present the results of a randomized ...
    • Taking on the Completion Challenge : A Literature Review on Policies to Prevent Dropout and Early School Leaving 

      Lyche, Cecilia S. (OECD, 2010-11)
      This paper reviews international research in the field of dropout from upper secondary education and training in OECD countries in order to present possible solutions to policymakers faced with the completion challenge. ...
    • Taking PISA Seriously : How Accurate are Low Stakes Exams? 

      Akyol, S. Pelin; Krishna, Kala; Wang, Jinwen (National Bureau of Economic Research, 2018-08)
      PISA is seen as the gold standard for evaluating educational outcomes worldwide. Yet, as it is a low-stakes exam, students may not take it seriously resulting in downward biased scores and inaccurate rankings. This paper ...
    • TALIS 2008 Technical Report 

      OECD. Organisation for Economic Cooperation and Development (OECD, 2010)
      This report describes the development of the TALIS instruments and the methods used in sampling, data collection, scaling and data analysis, for those wishing to review and replicate the procedures used. Furthermore, it ...
    • Taller de Psicomotricidad : aulas de 3, 4 y 5 años y multiedad de educación inicial 

      Perú. Ministerio de Educación (Ministerio de Educación, 2016)
      Presentación del taller de psicomotricidad que puede llevarse a cabo dos veces por semana (según planificación) y tiene una duración de 50 a 60 minutos por sesión. En esta ocasión, se presentan 10 propuestas para su ...
    • Tamizaje del desarrollo infantil: evaluación comparativa de tres instrumentos 

      Leal Soto, Francisco A.; Daudet Miranda, Andrea A.; Frugone Opazo, Paola M.; Silva Carvajal, Pamela L. (Asociación Iberoamericana de Diagnóstico y Evaluación Psicológica, 1998)
      Evalúa la validez de tamizaje del Denver Developmental Screening Test (DDST, Frankenburg y Dodds, 1970), el Test de Desarrollo Psicomotor (TEPSI, Haeussler y Marchant, 1987) y el Inventario del Desarrollo Infantil (IDI, ...
    • La tardía instalación de la teoría del desarrollo cognitivo de Jean Piaget en Colombia, 1968 - 2006. 

      Jiménez, Absalón (2011)
      El presente artículo da a conocer la manera como la teoría del desarrollo cognitivo de Jean Piaget, se instala en Colombia de manera tardía en las últimas décadas del siglo XX e inicios del XXI. La divulgación final de la ...
    • Las tareas de conciencia fonológica en preescolar: Una revisión de las pruebas empleadas en población hispanohablante 

      Leal Carretero, Fernando; Suro Sánchez, Judith (Consejo Mexicano de Investigación Educativa, A.C., 2012)
      Este trabajo pretende hacer una revisión de las pruebas empleadas para identificar y medir la conciencia fonológica en niños hispanohablantes en edad preescolar. Comparamos las diferentes tareas contenidas en esas pruebas ...
    • Tareas grupales en ambientes virtuales. Dificultades percibidas y aprendizajes logrados por estudiantes universitarios 

      Chiecher, Analía Claudia (Pontificia Universidad Javeriana, 2011)
      El artículo describe una experiencia didáctica que consistió en la implementación de una e-actividad con estudiantes universitarios que cursaban tradicionalmente con modalidad presencial. Participaron 91 estudiantes de ...
    • Targeted vouchers and its effects. 

      Andrade, Eduardo de Carvalho (Fundação CESGRANRIO, 2009)
      This paper discusses the benefits of the “Targeted Vouchers” system in relation to the actual one. It analyses the Chilean experience and emphasizes the importance of the appropriate design of the vouchers system in order ...
    • Tarjetas para crear cuentos 

      Perú. Ministerio de Educación (Ministerio de Educación, 2018)
      El material está compuesto por un juego de 19 tarjetas, las cuales presentan diversos escenarios y elementos propios de las culturas originarias, así como, algunos objetos adquiridos de otras culturas. Con estas tarjetas ...
    • Tasas de logro educativo en las poblaciones afrodescendiente, indígena y mestiza : revisión de algunos factores de exclusión 

      Gaete-Astica, Marcelo (Universidad Nacional de Costa Rica, 2016)
      Este artículo es resultado de la investigación Tasas de logro educativo entre la población afrodescendiente, indígena y mestiza y la revisión de algunos factores de exclusión e inclusión (Gaete, 2014). Mediante la exploración ...
    • Taxonomías sobre creatividad 

      Tristán López, Agustín; Mendoza González, Liliana (PUCP, 2016)
      El trabajo presenta una recopilación de modelos y taxonomías que brindan clasificaciones de los atributos involucrados en la innovación y la creatividad. Las categorías de los marcos referenciales propuestos por varios ...
    • “¿Te gustan las clases de Matemática? ¿Y las clases de Lenguaje?” 

      Perú. Ministerio de Educación. Unidad de Medición de la Calidad; GRADE. Grupo de Análisis para el Desarrollo (Ministerio de Educación, 2000-01)
      Presenta datos vinculados a dos de las muchas actitudes que se pueden encontrar en un centro educativo, obtenidos a partir de preguntas planteadas a una muestra representativa de estudiantes a nivel nacional de zonas ...
    • Teach : manual del observador 

      Banco Mundial (Banco Mundial, 2018-11)
      Teach es la primera herramienta que mide de forma holística lo que ocurre en el aula. Esto lo realiza al considerar no sólo el tiempo dedicado al aprendizaje, sino que aún más importante, al considerar la calidad de las ...
    • Teacher Assessments versus Standardized Tests : Is Acting “Girly” an Advantage? 

      Di Liberto, Adriana; Casula, Laura (IZA. Institute of Labor Economics, 2016-12)
      The researchers study if Italian teachers do apply gender discrimination when judging students. To this aim, they use a difference-in-differences approach that exploits the availability of both teachers (non-blind) and ...
    • Teacher Demand and Supply : Improving Teaching Quality and Addressing Teacher Shortages 

      Santiago, Paulo (OECD, 2002-12)
      This paper provides an extensive review of the most relevant issues involved in the management of teacher demand and supply at the pre-tertiary level. First, it proposes a conceptual framework for distinguishing among, ...
    • Teacher Education and Professional Development: 10 Years of ICT Integration and What? 

      Laferrière, Thérèse; Gervais, Fernand (Universidad Autónoma de Baja California, 2008)
      This paper reports on designs for effective uses of ICTs in teaching and learning in teaching education. Applying Engeström's schema (1987) at three different levels of use of the computer as a cultural tool, three ...