Now showing items 1-4 of 4

    • Educación para la transformación 

      Alfonso, Mariana; Bos, María Soledad; Duarte, Jesús; Rondón, Carlos; Schady, Norbert; Verdisco, Aimee; Ñopo, Hugo; Moreno, Martín; Mizala, Alejandra; Gargiulo, Carlos; Severin, Eugenio; Capota, Christine; Rosero Moncayo, José; Pérez Alfaro, Marcelo; Sánchez Cobo, Fernando; Bassi, Marina; Santiago, Ana; Näslund-Hadley, Emma; Chemello, Graciela; Cabrol, Marcelo; Székely, Miguel (BID, 2012-10)
      ¿Es posible mejorar la calidad de la educación en América Latina y el Caribe? Según los expertos autores de estas páginas, hay soluciones pero no atajos: se trata de comenzar de cero y de apuntalar los aprendizajes sobre ...
    • Evolution of Teachers’ Salaries in Latin America at the Turn of the 20th Century : How Much Are They (Under or Over) Paid? 

      Mizala, Alejandra; Ñopo, Hugo (Institute for the Study of Labor, 2012)
      How much are teachers paid in comparison to those in other professions in Latin America? How have these differences evolved at the turn of the 20th century? This paper reports the evolution, between circa 1997 and circa ...
    • Measuring the Relative Pay of Latin American School Teachers at the turn of the 20th Century 

      Ñopo, Hugo; Mizala, Alejandra (Asociación Peruana de Economía, 2014-08)
      How much are teachers paid in comparison to those in other professions in Latin America? How have these differences evolved at the turn of the 20th century? This paper documents the extent to which teachers are underpaid ...
    • El oficio docente : vocación, trabajo y profesión en el siglo XXI 

      Tenti Fanfani, Emilio, comp.; Filmus, Daniel; Esteve, José M.; Lang, Vincent; Dussel, Inés; Calvo, Gloria; Lüdke, Menga; Avalos, Beatrice; Aguerrondo, Inés; Arregu, Patricia; Duthilleul, Yael; Mizala, Alejandra; Jiménez, Edgar; Galvin, Isabel; Tedesco, Juan Carlos (Siglo XXI, 2006)
      Hacia una política nacional de jerarquización docente / Filmus, Daniel -- Identidad y desafíos de la condición docente Esteve, José M. -- La construcción social de las identidades profesionales de los docentes en Francia. ...