Now showing items 1-8 of 8

    • A Framework for the Analysis of Student Well-Being in the Pisa 2015 Study : Being 15 In 2015 

      Borgonovi, Francesca; Pál, Judit (OECD, 2016-10)
      In 2015, PISA (the Programme for International Student Assessment) asked students to describe their well-being in addition to collecting information on students’ subject-specific skills. This paper provides a comprehensive ...
    • Alteraciones psicológicas asociadas a la obesidad infantil 

      Ortega Miranda, Edali (Universidad Peruana Cayetano Heredia. Facultad de Medicina "Alberto Hurtado", 2018)
      Con el objetivo de identificar las principales alteraciones psicológicas asociadas a la obesidad pediátrica, se realizó una revisión de los artículos publicados en las bases de datos Medline, LILACS, SciELO, Redalyc y los ...
    • Ansiedad debilitadora y rendimiento escolar 

      García-Zapatero R. de Villegas, Giannina (Pontificia Universidad Católica del Perú, 1983)
      Se investigó la relación entre Ansiedad Debilitadora medida a través del PMT-K y el rendimiento académico obtenido por el record de notas durante el año escolar en un grupo de 703 sujetos de ambos sexos, entre 12 - 16 ...
    • Does math make you anxious? 

      OECD. Organisation for Economic Cooperation and Development (OECD, 2015-02)
      Greater anxiety towards mathematics is associated with lower scores in mathematics, both between and within countries. The better a student’s schoolmates perform in mathematics, the greater the student’s anxiety towards ...
    • How is students’ motivation related to their performance and anxiety? 

      OECD. Organisation for Economic Cooperation and Development (OECD, 2019-01)
      In almost all participating education systems, 15-year-old students who report greater motivation to achieve also perform better in the PISA assessment. Students in socio-economically advantaged environments perform better ...
    • ¿Influye la ansiedad matemática en la relación entre las oportunidades de aprendizaje y la competencia matemática en estudiantes de 15 años? 

      Saravia, Juan Carlos; Mollá, Isabel; Perú. Ministerio de Educación. Unidad de Medición de la Calidad (MINEDU, 2016)
      Tiene como objetivo analizar el efecto de la ansiedad matemática en la relación entre las oportunidades de aprendizaje (ODA) y la competencia matemática en los estudiantes peruanos de 15 años que participaron en la evaluación ...
    • La salud mental de los nuevos becarios : Beca 18 - Convocatoria 2023 

      Perú. Ministerio de Educación. Programa Nacional de Becas y Crédito Educativo. Oficina de Planificación y Presupuesto. Unidad de Estudios Sociales y Generación de Evidencias (PEMinisterio de Educación, 2023)
      Pronabec implementa la Encuesta Inicial de Becarios (ENIBEC) dirigida a los nuevos beneficiarios de cada convocatoria de Beca 18, teniendo como uno de sus objetivos principales conocer el estado socioemocional en el que ...
    • Should all students be taught complex mathematics? 

      OECD. Organisation for Economic Cooperation and Development (OECD, 2016-09)
      Exposure to complex mathematics concepts and tasks is related to higher performance in PISA among all students, including socio-economically disadvantaged students. Working on complex problems without individualised support ...