Now showing items 1-9 of 9

    • Challenges in Educational Reform : an Experiment on Active Learning in Mathematics 

      Berlinski, Samuel; Busso, Matías (BID, 2015-02)
      This paper reports the results of an experiment with secondary school students designed to improve their ability to reason, argument, and communicate using mathematics. These goals are at the core of many educational ...
    • Conexiones del desarrollo : impacto de las nuevas tecnologías de la información 

      Chong, Alberto, ed.; Cathles, Alison; Chong, Alberto; Crespi, Gustavo; Grazzi, Matteo; Galindo, Arturo; Pinzón, Mauricio; Mendoza, Cecilia de; León, Gianmarco; Azevedo, Viviana; Bouillón, César; Glassman, Amanda; Berlinski, Samuel; Busso, Matías; Cristiá, Julián; Severín, Eugenio; Savonitto, Beniamino; Shapiro, Jeremy; Mendoza, Cecilia de (BID, 2011)
      Analiza en qué medida las TIC han contribuido al éxito de 46 proyectos de desarrollo en América Latina y el Caribe en seis áreas distintas: finanzas, salud, instituciones, educación, pobreza y medio ambiente. Este estudio, ...
    • High-Quality Teacher Professional Development and Classroom Teaching Practices : Evidence from Talis 2013 

      Barrera-Pedemonte, Fabian (OECD, 2016-10)
      This paper examines the contribution of high-quality teacher professional development (TPD) to the strategies teachers report using to improve students’ learning in the classroom. What was taught in this TPD, and how it ...
    • Las tareas escolares 

      Perú. Ministerio de Educación. Unidad de Medición de la Calidad Educativa; GRADE. Grupo de Análisis para el Desarrollo (Ministerio de Educación, 2000-04)
      Enfoca el tema de las tareas escolares; es decir, al trabajo fuera de horas de clase asignado a los alumnos y las alumnas para que les sirva como práctica, preparación para la siguiente clase o extensión de los temas tocados ...
    • Mapas conceptuales, mapas mentales y líneas temporales: objetos “de” aprendizaje y “para” el aprendizaje en Ruralnet 

      Villalustre Martínez, Lourdes; Moral Pérez, Esther del (Universidad de Extremadura, 2010)
      Uno de los indicadores de calidad en la formación virtual está íntimamente relacionado con el tipo de prácticas formativas que se proponen a los discentes para activar sus procesos cognitivos y favorecer la adquisición del ...
    • Putting the Cart Before the Horse : The Creation of Essences out of Processes in Science Education Research 

      Lundegárd, Iaan; Hamza, Karin M. (John Wiley & Sons, 2014)
      This article addresses the problem of treating generalizations of human activity as entities and structures that ultimately explain the activities from which they were initially drawn. This is problematic because it involves ...
    • Tareas grupales en ambientes virtuales. Dificultades percibidas y aprendizajes logrados por estudiantes universitarios 

      Chiecher, Analía Claudia (Pontificia Universidad Javeriana, 2011)
      El artículo describe una experiencia didáctica que consistió en la implementación de una e-actividad con estudiantes universitarios que cursaban tradicionalmente con modalidad presencial. Participaron 91 estudiantes de ...
    • Teaching Strategies for Instructional Quality : Insights from the TALIS-PISA Link Data 

      OECD. Organisation for Economic Cooperation and Development (OECD, 2016-11)
      This report explores the relationships between mathematics teachers’ teaching strategies and student learning outcomes in eight countries, using information from the TALIS-PISA link database. First, the study seeks to ...
    • Toward a Theory of Experience 

      Roth, Wolff-Michael; Jornet, Alfredo (John Wiley & Sons, 2014)
      Experience is one of the most used terms in (science) education, and it is recognized as being related to learning (education). Yet what experience is and how it is related to learning and change remains untheorized. In ...