Now showing items 1-5 of 5

    • Conflict-sensitive and risk-informed planning in education : Lessons learned 

      IIPE. Instituto Internacional de Planificación de la Educación (IIPE, 2017)
      Worldwide, one in six school-age children are affected when a country experiences conflict and protracted crises such as war, disasters, and public health emergencies. One in three of the world’s 121 million out-of-school ...
    • Contar a los desaparecidos en Colombia. Educación, lectura y memoria 

      Garcia Vera, Nylza Offir (Universidad Pedagógica Nacional de Colombia, 2012)
      El artículo dimensiona el drama de una realidad en la historia reciente de Colombia: la desaparición forzada. Se propone, a través de una reflexión amplia −que adopta diversos momentos y escenarios, así como también distintas ...
    • Escuela, memoria y conflicto en Colombia. Un ejercicio del estado del arte de la temática 

      Jiménez Becerra, Absalón; Infante Acevedo, Raúl; Amanda Cortés, Ruth (Universidad Pedagógica Nacional de Colombia, 2012)
      El hilo conductor del presente artículo es la memoria, que como dispositivo de trabajo pedagógico se convierte a la vez en un elemento de tensión y sistematización de la experiencia docente. La lucha por la memoria oficial ...
    • Guidelines for Transitional Education Plan Preparation 

      Global Partnership for Education; IIPE. Instituto Internacional de Planificación de la Educación (UNESCO, 2016-05)
      The new global education agenda 2030 places strong emphasis on countries affected by adverse situations. It urges governments to put in place robust and responsive policies, strategies, and systems to ensure quality ...
    • World Education Forum 2015 : Final Report 

      UNESCO (UNESCO, 2015)
      This report reflects the spirit of Incheon -one of rich debate, experience-sharing, innovation and partnership, expressed through a wide range of sessions, encompassing key themes that must be addressed to drive progress. ...