Now showing items 1-9 of 9

    • Attitudes to Mathematics in Primary School Children 

      Dowker, Ann; Bennett, Karina; Smith, Louise (2012)
      44 Grade 3 children and 45 Grade 5 children from English primary schools were given the British abilities scales basic number skills subtest, and a Mathematics Attitude and Anxiety Questionnaire, using pictorial rating ...
    • Chicas y poder en la escuela. Identidades académicas, sociales y de género entre jóvenes de la periferia 

      Ponferrada Arteaga, Maribel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural, 2008-01)
      El aparente mayor éxito escolar de las jóvenes en la mayoría de niveles educativos enmascara la permanencia de dificultades y de exclusiones que todavía viven las chicas a su paso por la escuela. Así mismo, la juventud de ...
    • Elección de estudios de ingeniería : Influencia de la educación científica y de los estereotipos de género en la autoestima de las alumnas 

      Álvarez-Lires, Francisco Javier; Arias-Correa, Azucena; Serrallé Marzoa, J. Francisco; Varela Losada, Mercedes (Universidad de Vigo. Facultad de Ciencias de la Educación y del Deporte, 2014)
      Este artículo trata de indagar las causas de la desafección de las estudiantes por los estudios universitarios de ingeniería, en una muestra representativa de escuelas secundarias en Galicia - España, mostrando los posibles ...
    • Fields of education, gender and the labour market 

      OECD. Organisation for Economic Cooperation and Development (OECD, 2016-10)
      There are gender differences in many fields of education: women are over-represented in Teacher training and education science, and in Health and welfare courses while men are over-represented in Engineering, manufacturing ...
    • I'd blush if I could : closing gender divides in digital skills through education 

      West, Mark; Kraut, Rebecca; Ei Chew, Han (UNESCO, 2019)
      Digital skills and competencies have moved from optional to essential.In today’s technology-saturated societies, the ability to leverage digital technology is increasingly indispensable to an individual’s well-being, on ...
    • Una investigación narrativa en torno al aprendizaje de las masculinidades en la escuela 

      Sancho, Juana M.; Hernández, Fernando; Herraiz, Fernando; Vidiella, Judit (Consejo Mexicano de Investigación Educativa, A.C., 2009)
      Este trabajo explora el aprendizaje de diferentes formas de masculinidad por jóvenes de entre 15 y 20 años. Las evidencias se obtuvieron de entrevistas en profundidad realizadas a 18 de ellos que representaban, desde ...
    • National differences in gender–science stereotypes predict national sex differences in science and math achievement 

      Nosek, Brian A.; Smyth, Frederick L.; Sriram, N.; Lindner, Nicole M.; Devos, Thierry; Ayala, Alfonso; Bar-Anan, Yoav; Bergh, Robin; Cai, Huajian; Gonsalkorale, Karen; Kesebir, Selin; Maliszewski, Norbert; Neto, Félix; Olli, Eero; Park, Jaihyun; Schnabel, Konrad; Shiomura, Kimihiro; Tudor Tulbure, Bogdan; Wiers, Reinout W.; Somogyi, Mónika; Akrami, Nazar; Ekehammar, Bo; Vianello, Michelangelo; Banaji, Mahzarin R.; Greenwald, Anthony G. (National Academy of Sciences of the United States of America, 2009-06)
      About 70% of more than half a million Implicit Association Tests completed by citizens of 34 countries revealed expected implicit stereotypes associating science with males more than with females. We discovered that ...
    • Teacher Assessments versus Standardized Tests : Is Acting “Girly” an Advantage? 

      Di Liberto, Adriana; Casula, Laura (IZA. Institute of Labor Economics, 2016-12)
      The researchers study if Italian teachers do apply gender discrimination when judging students. To this aim, they use a difference-in-differences approach that exploits the availability of both teachers (non-blind) and ...
    • Trazendo a noite para o dia : apontamentos sobre erotismo, strip tease masculino, pedagogias de gênero e sexualidade 

      Nunes, Claudio Ricardo Freitas (Universidade Federal do Rio Grande do Sul, 2012)
      Esta pesquisa de doutorado em Educação, realizada com recorte etnográfico, analisa um determinado lugar na cidade de Porto Alegre, reconhecido como um lugar de sociabilidades e práticas homossexuais, mas que se diferencia ...