Browsing by Subject "Evaluaciones internacionales"
Now showing items 1-20 of 25
-
Are disadvantaged students given equal opportunities to learn mathematics?
(OECD, 2016-06)Some 65% of socio-economically advantaged students reported that they know well or have often heard of the concept of quadratic function, on average across OECD countries; but only 43% of disadvantaged students so reported. ... -
Are Latin American Children’s Reading Skills Improving? Highlights from the Second and Third Regional Comparative and Explanatory Studies(SERCE & TERCE)
(UNESCO, 2016-07)The document presents a summary of highlights from the TERCE reading results as an input to and stimulus for discussions of early grade reading in the region, and to demonstrate the ever more urgent need to improve reading ... -
Are there differences in how advantaged and disadvantaged students use the Internet?
(OECD, 2016-07)Even when all students, including the most disadvantaged, have easy access to the Internet, a digital divide, based on socio-economic status, still persists in how students use technology. In the five Nordic countries, as ... -
Una Caja de Recursos : herramientas de formación para el desarrollo curricular
(UNESCO, 2017-06)Procura atender las necesidades de tomadores de decisión, educadores, especialistas y desarrolladores curriculares, evaluadores, formadores de formadores, supervisores, rectores/directores de centros educativos y docentes ... -
Conoce más sobre la aplicación piloto PISA 2025
(PEMinisterio de Educación, 2024)La aplicación definitiva se realizará el 2025. El presente año se llevará a cabo la aplicación piloto para validar los instrumentos y procedimientos de la evaluación. En esta aplicación piloto participan 35 instituciones ... -
Creating Effective Teaching and Learning Environments: First Results from TALIS
(OECD, 2009)TALIS highlights better and more targeted professional development as one avenue towards improvement. It shows that teachers who participate in qualification courses commit considerable time and money to these courses, ... -
Data fusion with international large scale assessments : a case study using the OECD PISA and TALIS surveys
(SpringerOpen, 2013)In the context of international large scale assessments, it is often not feasible to implement a complete survey of all relevant populations. For example, the OECD Program for International Student Assessment surveys both ... -
Education for All? Measuring inequality of educational outcomes among 15-year-olds across 39 industrialized nations
(UNICEF. Office of Research-Innocenti, 2016-04)Measuring inequality of learning outcomes in a way that provides meaningful benchmarks for national policy while retaining a focus on those students who are ‘hard to reach’ and ‘hard to teach’ is a challenging but vital ... -
La enseñanza de las ciencias en Europa : políticas nacionales, prácticas e investigación
(P9 Eurydice, 2012)En el capítulo 1 se exploran los patrones de rendimiento escolar en las materias de ciencias en referencia a estudios internacionales de relevancia, como el Programme for International Student Assessment (Programa para la ... -
Evaluación de los niveles nacionales de rendimiento académico
(Banco Mundial, 2016)Describe las las principales características de las evaluaciones nacionales e internacionales; ambas se convirtieron en herramientas enormemente populares para determinar la calidad de la educación en las décadas de 1990 ... -
Evaluación del aprendizaje del estudiante y el currículo : problemas y consecuencias para la política, el diseño y la aplicación
(UNESCO, 2015-10)El rol de la evaluación en la educación ha crecido significativamente en las últimas décadas, una tendencia que tiene dos grandes manifestaciones. Una de ellas es el rápido aumento del número de países y jurisdicciones ya ... -
Exámenes masivos internacionales y nacionales. ¿Encuentros o desencuentros?
(Universidad Nacional Autónoma de México, Instituto de Investigaciones sobre la Universidad y la Educación, 2009)El propósito de este artículo es ofrecer un panorama del contenido de dos de los exámenes masivos aplicados en México a estudiantes que han concluido o están por concluir la educación básica; uno es de corte internacional ... -
Global competency for an inclusive world
(OECD, 2016)Global Competence includes the acquisition of in-depth knowledge and understanding of global and intercultural issues; the ability to learn from and live with people from diverse backgrounds; and the attitudes and values ... -
Guía del profesorado TALIS 2013 : estudio internacional sobre enseñanza y aprendizaje (TALIS)
(OECD, 2014)El Estudio Internacional sobre Enseñanza y Aprendizaje (TALIS, por sus siglas en inglés) de la OCDE es un programa internacional de encuestas a gran escala enfocado a las condiciones laborales del personal docente y el ... -
How do schools compensate for socio-economic disadvantage?
(OECD, 2017-09)As educators know well, there are many barriers to learning that originate outside of school, such as those that arise from socio-economic disadvantage. In many education systems, the concentration of disadvantaged students ... -
How much do tertiary students pay and what public support do they receive?
(OECD, 2016-05)OECD countries differ significantly in the way spending on tertiary education is shared between public and private sources of funding, and in the financial support they provide to students. Countries with high tuition fees ... -
¿Influye la ansiedad matemática en la relación entre las oportunidades de aprendizaje y la competencia matemática en estudiantes de 15 años?
(MINEDU, 2016)Tiene como objetivo analizar el efecto de la ansiedad matemática en la relación entre las oportunidades de aprendizaje (ODA) y la competencia matemática en los estudiantes peruanos de 15 años que participaron en la evaluación ... -
Libro blanco de la profesión docente y su entorno escolar
(Ministerio de Educación, 2015-12)La escuela va a adquirir un nuevo protagonismo y unas nuevas responsabilidades, y tiene que prepararse para ello. Durante siglos, fue un mero instrumento de transmisión. La sociedad le indicaba lo que debía transmitir a ... -
New Insights from TALIS 2013 : Teaching and Learning in Primary and Upper Secondary Education
(OECD, 2014-12)Who are our teachers, and what do they think about the job they do and the support they receive from their colleagues and from society as a whole? The OECD Teaching and Learning International Survey (TALIS) asked teachers ... -
¿Qué afecta el aprendizaje de los niños migrantes?
(UNESCO, 2016-06)Comparando los logros de aprendizaje de estudiantes migrantes y no migrantes se aprecia que en tercer y sexto grado los niños y niñas migrantes alcanzan niveles menores de desempeño. Estos resultados en los logros de ...