Now showing items 1-7 of 7

    • A Toolkit for Measuring Early Childhood Development in Low and Middle-Income Countries 

      Fernald, Lia C. H.; Prado, Elizabeth; Kariger, Patricia; Raikes, Abbie (World Bank, 2017-12)
      The Toolkit provides a practical, “how-to” guide for selection and adaptation of child development measurements for use in low- and middle-income countries. Users can follow the proposed step-by-step process to select, ...
    • Efectos de pares en habilidades sociales y desempeño académico al interior de los colegios de alto rendimiento (COAR) 

      Perú. Ministerio de Educación. Oficina de Seguimiento y Evaluación Estratégica. Laboratorio de Innovación Costo Efectiva de la Política Educativa (Ministerio de Educación, 2018-10)
      Los COAR fueron creados para la atención de estudiantes de alto rendimiento del Perú durante los últimos tres años de educación secundaria. El modelo busca dar un servicio educativo con altos estándares de calidad nacional ...
    • Exploring STEM competences for the 21st century 

      UNESCO. Oficina Internacional de Educación; Boon Ng, Soo (UNESCO, 2019-02)
      The purpose of this paper is to identify and describe the contributory elements of Science, Technology, Engineering, and Mathematics (STEM) competence (i.e. the requisite knowledge, skills, attitudes and values) associated ...
    • Investigación del papel de las estrategias inferenciales en la comprensión lectora en la educación secundaria 

      Inga Arias, Miguel Gerardo (Universidad Nacional Mayor de San Marcos, 2010)
      Nuestra investigación trató de determinar, en primer lugar, el papel que cumplen las habilidades cognitivas, particularmente, la competencia gramatical, la memoria operativa y las inferencias en el proceso de la lectura ...
    • Lectura digital en la primera infancia 

      CERLALC. Centro Regional para el Fomento del Libro en América Latina y el Caribe; L'Ecuyer, Catherine; Kriscautzky Laxague, Marina; Kelly, Valeria; Rojas-Barahona, Cristian; Brenes Monge, Melania; Ramada Prieto, Lucas (CERLALC, 2019-03)
      Busca proporcionar elementos que contribuyan a una discusión informada y multidisciplinar sobre el impacto de las tecnologías digitales en el desarrollo de habilidades comunicativas y de lectura de los bebés y los niños ...
    • The Timing of Puberty and Gender Differences in Educational Achievement 

      Koerselman, Kristian; Pekkarinen, Tuomas (Institute for the Study of Labor, 2017-07)
      In this paper, the researchers study the effect of the timing of puberty on educational achievement and examine to what extent the gender differences in the timing of puberty can explain gender differences in achievement. ...
    • Violence during Early Childhood and Child Development 

      Berthelon, Matias; Contreras, Dante; Kruger, Diana; Palma, María Isidora (IZA. Institute of Labor Economics, 2018-11)
      The authors study the effects of violence towards children on early childhood development. They contribute to the literature providing estimates of the effects of violence (verbal and/or physical) that control for child-mother ...