Browsing by Subject "Inmigrante"
Now showing items 1-14 of 14
-
Aproximación a las aulas de escuela rural: heterogeneidad y aprendizaje en los grupos multigrado
(España. Ministerio de Educación, Cultura y Deporte, 2010)En este trabajo se toma como problema la escasez de estudios acerca de la escuela rural y se presenta una dimensión singular que ha pasado tradicionalmente desapercibida para la investigación: la situación originada por ... -
Can schools help to integrate immigrants?
(OECD, 2015-11)Only in some countries is a larger proportion of immigrant students in schools related to lower student performance – and this relationship is mostly explained by the concentration of disadvantaged students in these schools. ... -
Can the performance gap between immigrant and non-immigrant students be closed?
(OECD, 2015-07)The share of students with an immigrant background increased between 2003 and 2012, both in traditional and new destination countries. The performance difference in mathematics between immigrant and non-immigrant students ... -
Do immigrant students' reading skills depend on how long they've been in their new country?
(OECD, 2013-06)In most OECD countries, newly arrived 15-year-old immigrant students show poorer reading performance than immigrant students who arrived in their new country when they were younger than five. Students who emigrated from ... -
EduCOAR, cuarta edición 2021
(PEMinisterio de Educación, 2021)Explora algunas áreas del modelo MSE Sobresaliente, así como las oportunidades que alcanzan nuestros estudiantes con perseverancia, nuestro programa de diploma del IB y sus desafíos, entre otros tópicos de interés. Estamos ... -
Emigración global, diversidad y educación para la ciudadanía
(Asociación Universitaria de Formación del Profesorado, 2014)La emigración dentro de un estado-nación y entre estados-nación es un fenómeno mundial. El movimiento de pueblos más allá de los límites nacionales es tan viejo como el concepto mismo de estado-nación. Sin embargo, nunca ... -
Helping immigrants identify as «university-bound students»: unexpected difficulties in teaching the hidden curriculum
(España. Ministerio de Educación, Cultura y Deporte, 2010)La globalización ha traído consigo la llegada súbita de inmigrantes a muchas zonas donde antes no los había. En estos contextos cambiantes, los habitantes nativos tratan de entender quiénes son sus nuevos vecinos, que, a ... -
How are school systems adapting to increasing numbers of immigrants students?
(OECD, 2011-12)On average among OECD countries, the percentage of students with an immigrant background grew by two percentage points between 2000 and 2009. Immigrant students represent more than 5% of the student population in 13 OECD ... -
How do immigrant students fare in disadvantaged schools?
(OECD, 2012-11)Immigrant students often have to overcome multiple barriers at once in order to succeed at school. Across most OECD countries, poor performance among immigrant students relative to other students is strongly related to ... -
How do Latin American migrants in the U.S. stand on schooling premium? What does it reveal about education quality in their home countries?
(Grupo de Análisis para el Desarrollo, 2017)Indicators for quality of schooling are not only relatively new in the world but also unavailable for a sizable share of the world’s population. In their absence, some proxy measures have been devised. One simple but ... -
La política educativa ante el reto de la segregación escolar en Cataluña
(IIPE, 2018)Este documento presenta el caso de Cataluña (España), marcada por la afluencia de estudiantes extranjeros en los últimos años. La proporción de estos estudiantes ha aumentado del 2% de la población inscrita hace diez años ... -
Políticas de escolarización del alumnado de origen extranjero en el estado español hoy : análisis y propuestas
(Asociación Universitaria de Formación del Profesorado, 2014)Este texto refleja los puntos fuertes del debate de la red SIRIUS en el estado español en 2013. El objetivo de dicho encuentro fue diagnosticar el estado actual de implementación de las políticas de escolarización básica ... -
Políticas y modelos de educación bilingüe en la atención a la diversidad lingüística en Estados Unidos
(España. Ministerio de Educación, Cultura y Deporte, 2013)Este estudio tiene como objeto informar acerca de la atención a la diversidad lingüística en las escuelas estadounidenses a través de una revisión bibliográfica sobre el tema. En primer lugar, se pretende dar a conocer ... -
What can immigrant students tell us about education systems?
(OECD, 2013-10)Immigrant students who share a common country of origin, and therefore many cultural similarities, perform very differently across school systems. The difference in performance between immigrant students and non-immigrant ...