Browsing by Subject "Ocio"
Now showing items 1-6 of 6
-
Are students happy? PISA 2015 results : students’ well-being
(OECD, 2017-04)Schools are not only places where students acquire academic skills; they are also social environments where children can develop the social and emotional competencies that they need to thrive. Yet despite the global interest ... -
El derecho al tiempo libre en la infancia y adolescencia
(CEPAL, 2016-08)Contenido: El derecho al tiempo libre en la infancia y adolescencia -- ¿Cuándo se sienten contentos los niños, niñas y adolescentes de Rama Cay, Nicaragua? -- El uso del tiempo en la adolescencia -- Prevenir el reclutamiento ... -
Después del trabajo ¿qué significado tiene el ocio, el tiempo libre y la salud?
(Universidad Pedagogica Experimental Libertador, 2013)La investigación tuvo como propósito indagar la percepción que tienen los trabajadores acerca del ocio y el tiempo libre. Se desarrolló una investigación cualitativa, de campo de nivel descriptiva. Participaron en el ... -
Does it matter how much time students spend on line outside of school?
(OECD, 2016-01)In 2012, 15-year-old students spent over two hours on line each day, on average across OECD countries. The most common online activities among 15-year-olds were browsing the Internet for fun and participating in social ... -
Encuesta Nacional de Estudiantes de Educación Superior Universitaria 2019 : principales resultados
(PEMinisterio de Educación, 2021-07)La Encuesta Nacional de Estudiantes de la Educación Superior Universitaria (ENEESU) tuvo como objetivos 1) caracterizar a los estudiantes universitarios a nivel socioeconómico, académico y cultural, así como a sus percepciones ... -
Student Learning Time : A Literature Review
(OECD, 2016-02)This paper examines student learning time as a key educational resource. It presents an overview of how different OECD countries allocate instruction time. It also develops a model to understand the effective use of allocated ...