Browsing by Subject "Responsabilidad (educación)"
Now showing items 1-20 of 31
-
Accountability and education in the post-2015 scenario : International trends, enactment dynamics and socio-educational effects
(UNESCO, 2017)This policy paper addresses accountability in education from three different perspectives, namely, international dissemination, policy enactment and policy effects. After providing a general definition of accountability ... -
Accountability educacional : posibilidades y desafíos para América Latina a partir de la experiencia internacional
(Centro de Investigación y Desarrollo de la Educación, PREAL, 2006-03)Recoge algunos trabajos seleccionados de entre las varias ponencias presentadas en el “Seminario Accountability educacional: posibilidades y desafíos para América Latina a partir de la experiencia internacional”, una ... -
Accountability for gender equality
(UNESCO, 2018)The aim of this paper is to consider approaches to understanding and evaluating accountability in education from the perspective of concerns with gender equality in education. This task has a number of facets and complexities, ... -
Accountability in education : Meeting our Commitments. Global Education Monitoring Report 2017/8
(UNESCO, 2017)There are today 264 million children and youth not going to school – this is a failure that we must tackle together, because education is a shared responsibility and progress can only be sustainable through common efforts. ... -
Accountability in Education in Peru
(UNESCO, 2017)In Peru, in Spanish, “accountability” is often understood as assuming responsibility over specific public resources and providing information on how well they have been spent and what the results have been. ... -
Activating Policy Levers for Education 2030 : The Untapped Potential of Governance, School Leadership, and Monitoring and Evaluation Policies
(UNESCO, 2018)This report presents the main findings and resulting recommendations of a series of comparative studies on promising education policy levers developed by UNESCO over the past biennium. The focus of this publication is on ... -
Assessment and Innovation in Education
(OECD, 2009-07)Do some forms of student (and school) assessment hinder the introduction of innovative educational practices and the development of innovation skills in education systems? This report focuses on the impact of high-stake ... -
Boletín CNE Opina N° 10 : Por un funcionamiento cabal de los COPARE
(PEConsejo Nacional de Educación, 2008-03-11)En su balance educativo del primer año del actual gobierno, el Consejo Nacional de Educación (CNE) consideró que el primer aspecto positivo para destacar fue el crecimiento de las voluntades ciudadanas por el cambio en la ... -
Boletín CNE Opina N° 26 : un modelo de gestión centrado en la institución educativa
(PEConsejo Nacional de Educación, 2009-10)El Consejo Nacional de Educación (CNE) plantea, como una de sus ideas centrales, que la verdadera reforma del sistema educativo ha de tener como eje a la Institución Educativa (IE). En los encuentros macrorregionales ... -
Check My School : A Case Study on Citizens’ Monitoring of the Education Sector in the Philippines
(World Bank, 2012)Check My School (CMS) is a community monitoring project that aims to promote transparency and social accountability in the Philippine education sector by tracking the provision of services in public schools. The project ... -
Cumplir nuestros compromisos de igualdad de género en la educación : resumen sobre género del Informe de Seguimiento de la Educación en el mundo 2018
(UNESCO, 2018)En la primera parte del documento se examinan las disparidades en materia de participación y de competencias, de puestos de dirección de alto nivel en el ámbito educativo y político, y en determinados aspectos de las ... -
Designing and Implementing A School Grant Policy
(IIPE, 2018)Based on in-depth research conducted by IIEP between 2010 and 2016, in collaboration with its partners, and an analysis of other experiences, this guide provides a framework to support and assist policy-makers in the design ... -
Estudio sobre prácticas de liderazgo escolar asociadas a las competencias 3 y 4 del marco de buen desempeño del directivo : resumen ejecutivo
(PEMinisterio de Educación, 2021)El MINEDU viene implementando sus programas de acompañamiento con el fin de que los directores y directoras hagan suyo este concepto y lo apliquen en la dirección de sus II. EE. a cargo. Con estas premisas en mente, se ... -
Fichas didácticas para comprender las evaluaciones educativas
(PREAL, 2016-12)Tienen como propósito servir como material de base para facilitar la comprensión de los datos, usos, posibilidades y limitaciones de las evaluaciones estandarizadas por parte de diferentes audiencias. El material ha sido ... -
Guía del organizador de competencias del Marco de Buen Desempeño Directivo
(PEMinisterio de Educación, 2022-12)Contiene los niveles de progresión de las dimensiones formativas del directivo o directiva, así como ejemplos que puedan caracterizar acciones prácticas como el desenvolvimiento profesional en el ejercicio diario. El ... -
How Shanghai does it : insights and lessons from the highest-ranking education system in the world
(World Bank, 2016)This report, how Shanghai does it: insights and lessons from the highest-ranking education system in the world, presents an in-depth examination of how students in Shanghai achieved the highest scores in the areas of ... -
Looking Beyond the Numbers : Stakeholders and Multiple School Accountability
(OECD, 2012-10)How to hold autonomous schools and school governing boards accountable for their decisions and performance has become a particularly pressing question for central governments in many OECD countries. Increasing complexity ... -
Manos a la obra : los gobiernos locales contra la desnutrición crónica infantil
(MIDIS, 2013)Comparte las intervenciones resumidas de los Lineamientos para la Gestión Articulada Intersectorial e Intergubernamental que han demostrado ser efectivas para reducir la desnutrición crónica infantil y que se podrán poner ... -
Manual de Régimen Disciplinario para Directores de Instituciones Educativas Públicas
(Ministerio de Educación, 2016-07)El incumplimiento del marco legal aplicable al ejercicio de su función o al ordenamiento jurídico administrativo acarrea responsabilidad administrativa funcional de los funcionarios y servidores públicos. Dicha responsabilidad ... -
La medición del aprendizaje de los alumnos : mejores prácticas para evaluar el valor agregado de las escuelas
(OECD, 2011)El informe presenta los múltiples desafíos en el proceso de diseñar, aplicar y mejorar sistemas basados en modelos de valor agregado. Estos retos incluyen el desarrollo adecuado de los instrumentos para obtener datos de ...