Browsing by Subject "Teoría de respuesta al ítem"
Now showing items 1-7 of 7
-
Acoso en el ambiente escolar : análisis de un cuestionario mediante Teoría de Respuesta al Ítem y Análisis de Correspondencias Múltiples
(Pontificia Universidad Javeriana, 2014)En este estudio se reanalizaron los datos de Cepeda, Pacheco, García y Piraquive (2008) mediante un modelo de teoría de respuesta al ítem, y mediante análisis de correspondencias múltiples y de clasificación. Se encontró ... -
Autoeficacia y uso de estrategias para el aprendizaje autorregulado en estudiantes universitarios
(Universidad Autónoma de Baja California. Instituto de Investigación y Desarrollo Educativo, 2013)En este estudio se evaluó la relación entre la autoeficacia percibida, metas de aprendizaje y estrategias para el aprendizaje autorregulado. Se aplicaron cuestionarios de autoeficacia y de estrategias de aprendizaje a 766 ... -
Diagnosing Teachers’ Understandings of Rational Numbers : Building a Multidimensional Test Within the Diagnostic Classification Framework
(National Council on Measurement in Education, 2014)We report a multidimensional test that examines middle grades teachers’ understanding of fraction arithmetic, especially multiplication and division. The test is based on four attributes identified through an analysis of ... -
Equating Children’s PPVT Scores Across Survey Rounds and Age Cohorts in Peru
(Young Lives, 2015)Young Lives gathers information from children and families through household and child questionnaires as well as children’s cognitive and achievement tests. The Peabody Picture Vocabulary Test (PPVT) has been used in all ... -
How Often Is the Misfit of Item Response Theory Models Practically Significant?
(National Council on Measurement in Education, 2014)Standard 3.9 of the Standards for Educational and Psychological Testing (1999) demands evidence of model fit when item response theory (IRT) models are employed to data from tests. Hambleton and Han (2005) and Sinharay ... -
¿Miden lo mismo distintos formatos de pregunta? una revisión sobre el tema
(Universidad Pedagogica Experimental Libertador, 2013)Los test o pruebas son los instrumentos empleados para la medición de variables del ámbito psicológico y educativo y los resultados de estos son utilizados para la toma de importantes decisiones que afectarán muy directamente ... -
Starting Together, Growing Apart : Gender Gaps in Learning From Preschool to Adulthood in Four Developing Countries
(Young Lives, 2017)This working paper studies the evolution of gender gaps in multiple cognitive skills from the ages of 5 to 19 years old, using Young Lives unique panel data from Ethiopia, India, Peru and Vietnam; it is the most extensive ...