Now showing items 1-7 of 7

    • Ausentismo docente en Perú : factores asociados y su efecto en el rendimiento 

      Guerrero, Gabriela; León, Juan (Sociedad de Investigación Educativa Peruana, 2015)
      El objetivo de este estudio es doble. Primero, busca conocer qué variables de los docentes y de la escuela están asociadas con el ausentismo; y, en segundo lugar, estimar cuál es el efecto neto del ausentismo docente en ...
    • Incrementar la visibilidad de la frecuencia y costos del ausentismo docente 

      Perú. Ministerio de Educación. Oficina de Seguimiento y Evaluación Estratégica. Laboratorio de Innovación Costo Efectiva de la Política Educativa (Ministerio de Educación, 2018-06)
      El ausentismo entre los docentes de instituciones educativas públicas es un problema prioritario y de graves consecuencias en el Perú. Existe evidencia que sugiere que el reconocimiento del esfuerzo (Dweck, 2007) y el ...
    • Provider absence in schools and health clinics 

      Chaudhury, Nazmul; Hammer, Jeffrey; Kremer, Michael; Muralidharan, Karthik; Rogers, F. Halsey (Northeast Universities Development Consortium Conference, HEC Montreal, 2004)
      This paper presents comparable national estimates of provider absence at primary schools and primary health centers in six countries. It relies on new data drawn from nationally representative samples of facilities using ...
    • Visibilizando el ausentismo docente : visibilizar la frecuencia y costos del ausentismo docente en el Perú 

      Perú. Ministerio de Educación. Oficina de Seguimiento y Evaluación Estratégica. Laboratorio de Innovación Costo Efectiva de la Política Educativa (Ministerio de Educación, 2018-06)
      El ausentismo de docentes en instituciones educativas (II. EE.) públicas es un problema de graves consecuencias en el Perú. Según datos recogidos a través de la herramienta de gestión Semáforo Escuela (SE) en el año 2016, ...
    • What do teachers know and do? Does it matter? : evidence from primary schools in Africa 

      Bold, Tessa; Filmer, Deon; Martin, Gayle; Molina, Ezequiel; Rockmore, Christophe; Stacy, Brian; Svensson, Jakob; Wane, Waly (World Bank, 2017-01)
      School enrollment has universally increased over the past 25 years in low-income countries. However, enrolling in school does not guarantee that children learn. A large share of children in low-income countries learn little, ...
    • What works to improve teacher attendance in developing countries? : A systematic review 

      Guerrero, Gabriela; León, Juan; Zapata, Mayli; Sugimaru, Claudia; Cueto, Santiago (EPPI-Centre, 2012-10)
      Previous studies have found national averages of teacher absenteeism in developing countries that range from 3 percent to 27 percent. However, within countries absenteeism is larger in poorer, more isolated schools, ...
    • Why Are Teachers Absent? Probing Service Delivery in Peruvian Primary Schools 

      Alcázar, Lorena; Halsey Rogers, F; Chaudhury, Nazmul; Hammer, Jeffrey; Kremer, Michael; Muralidharan, Karthik (Elsevier, 2006)
      A high rate of absence of teachers from their posts is a serious obstacle to delivery of education in many developing countries, but hard evidence on the problem has been scarce. This study, carried out as part of a new ...