Now showing items 1-20 of 60

    • A Toolkit for Measuring Early Childhood Development in Low and Middle-Income Countries 

      Fernald, Lia C. H.; Prado, Elizabeth; Kariger, Patricia; Raikes, Abbie (World Bank, 2017-12)
      The Toolkit provides a practical, “how-to” guide for selection and adaptation of child development measurements for use in low- and middle-income countries. Users can follow the proposed step-by-step process to select, ...
    • Advancing Early Childhood Development : from Science to Scale. An Executive Summary for The Lancet’s Series 

      The Lancet (Lancet Publishing Group, 2016-10)
      The 2016 Lancet Early Childhood Development Series highlights early childhood development at a time when it has been universally endorsed in the 2030 Sustainable Development Goals.1-3 This Series considers new scientific ...
    • Aggregate Economic Shocks, Child Schooling and Child Health 

      Ferreira, Francisco H. G.; Schady, Norbert (The World Bank, 2008-08)
      Do aggregate economic shocks, such as those caused by macroeconomic crises or droughts, reduce child human capital? The answer to this question has important implications for public policy. If shocks reduce investments in ...
    • Alternativas de educación inicial no escolarizada en el Perú 

      Valdiviezo Gainza, Elena, coord.; Vásquez de Velasco, Carmen; Collao Montañez, Óscar; Perú. Ministerio de Educación. Programa Especial Mejoramiento de la Calidad de la Educación Peruana (2001-06)
      El estudio se inicia con una visión de la situación actual de la niñez, donde son descritos los principales problemas que la afectan en la primera infancia. Ello fundamenta el marco conceptual y los criterios de selección ...
    • An Assessment of the Young Lives Sampling Approach in Peru 

      Escobal, Javier; Flores, Eva (Young Lives, 2008-03)
      Young Lives is a longitudinal research project investigating the changing nature of childhood poverty. The study is tracking the development of 12,000 children in Ethiopia, Peru, India (Andhra Pradesh) and Vietnam through ...
    • Applying the Science of Child Development in Child Welfare System 

      Harvard University. Center of the Developing Child; Cohen, Steven D. (Harvard University, 2016-10)
      In this paper, the authors show how the science of child development can be leveraged to strengthen one of these public systems: child welfare. The intended audience includes leaders in the public agencies responsible for ...
    • ¡Aquí estamos! Niñas, niños y adolescentes afroperuanos 

      CEDET. Centro de Desarrollo Étnico; UNICEF; Plan Internacional (CEDET, UNICEF, Plan Internacional, 2013)
      Ofrece un primer acercamiento al ejercicio de los derechos de las niñas, los niños y adolescentes afroperuanos en tres dimensiones claves para su desarrollo integral: salud, educación y protección. Se plantea como una ...
    • Bienestar emocional en las familias 

      Yépez, David; Grellert, Anna (PEMinisterio de Educación, 2020-05)
      Como cuidadores corresponde restaurar las experiencias adversas que hemos tenido durante la infancia para resignificar nuestra experiencia como madres, padres, cuidadores o docentes.
    • Bienestar emocional y físico 

      Rivara, Gustavo (PEMinisterio de Educación, 2020-05)
      Existe una relación entre el bienestar emocional y físico que nos lleva a tener un buen estado de salud. Un entorno saludable permite que los aprendizajes se consoliden y perduren para toda la vida.
    • Child-Related Concerns and Migration Decisions : Evidence from the Gallup World Poll 

      Burrone, Sara; D´Costa, Bina; Holmqvist, Goran (UNICEF. Office of Research-Innocenti, 2018)
      Current times are characterized by unprecedented migration levels: millions of people are on the move worldwide. Thus, understanding why people decide to migrate is a major goal of policymakers and international organizations, ...
    • Construir el futuro : los niños y los Objetivos de Desarrollo Sostenible en los países ricos 

      UNICEF. Office of Research-Innocenti (UNICEF, 2017-06)
      Evalúa el bienestar infantil en el contexto del desarrollo sostenible en 41 países de la Unión Europea (UE) y la Organización de Cooperación y Desarrollo Económicos (OCDE). Si bien el grupo está formado por economías de ...
    • Corporal Punishment in Schools : Longitudinal Evidence from Ethiopia, India Peru and Viet Nam 

      Ogando Portela, María José; Pells, Kirrily (UNICEF. Office of Research-Innocenti, 2015)
      Globally the use of corporal punishment in schools is increasingly prohibited in law, yet in many contexts its use continues, even where outlawed. Proponents argue that it is an effective and non-harmful means of instilling ...
    • El costo que tiene la falta de acción para la infancia en el mundo : resumen del taller 

      Bogard, Kimber; Mellody, Maureen (The National Academy of Press, 2014)
      La Junta sobre Niños, Jóvenes y Familias del Instituto de Medicina (IOM) y el Consejo de Investigación Nacional (NRC), en colaboración con el Consejo Mundial de la Salud del Instituto de Medicina (IOM) lanzaron el Foro ...
    • ¿Cómo se mide la calidad de los servicios de cuidado infantil? : guía de herramientas 

      López-Boo, Florencia; Araujo, María Caridad; Tomé, Romina (BID, 2016-02)
      La guía de herramientas está organizada en cinco capítulos que, en forma secuencial, presentan al lector evidencia sobre la importancia de medir la calidad de los servicios de cuidado, y luego lo guían en los pasos a seguir ...
    • Desarrollo emocional. Clave para la primera infancia 

      Armus, Marcela; Duhald, Constanza; Oliver, Mónica; Woscoboinik, Nora; UNICEF (UNICEF, 2012-04)
      Tiene el objetivo de plantear una nueva mirada sobre el desarrollo infantil. Aborda un tema de difícil percepción: las problemáticas relacionadas con el desarrollo emocional temprano, los signos de alarma y de sufrimiento ...
    • Do Education and Health Conditions Matter in a Large Cash Transfer? Evidence from a Honduran Experiment 

      Escobal, Javier; Flores, Eva (Young Lives, 2008-03)
      Young Lives is a longitudinal research project investigating the changing nature of childhood poverty. The study is tracking the development of 12,000 children in Ethiopia, Peru, India (Andhra Pradesh) and Vietnam through ...
    • Early Childhood Stimulation Benefits Adult Competence and Reduces Violent Behavior 

      Walker, Susan P.; Chang, Susan M.; Vera-Hernández, Marcos; Grantham-McGregor, Sally (American Academy of Pediatrics, 2011)
      Objective: An estimated 178 million children younger than 5 years in developing countries experience linear growth retardation and are unlikely to attain their developmental potential. We aimed to evaluate adult benefits ...
    • El derecho de los niños, niñas y adolescentes a vivir en una familia : la situación de los Centros de Atención Residencial estatales desde la mirada de la Defensoría del Pueblo 

      Perú. Defensoría del Pueblo (Defensoría del Pueblo, 2010-04)
      En el año 2006, la Oficina Defensorial de Lima de la Defensoría del Pueblo efectuó la primera supervisión a 12 Unidades Operativas del Programa Integral de Bienestar Familiar (Inabif) en el ámbito de Lima Metropolitana, ...
    • El Estado de la Niñez en el Perú 

      UNICEF; INEI. Instituto Nacional de Estadística e Informática; Benavides, Martín; Ponce, Carmen (UNICEF, 2008)
      Es una recopilación analítica de información proveniente de fuentes oficiales que tiene como objetivo dar cuenta de la situación de la niñez y la adolescencia peruanas, bajo dos dimensiones principales: el enfoque de ...
    • El Estado de la Niñez en el Perú 

      UNICEF (UNICEF, 2004-01)
      Constituye una recopilación analítica de varias fuentes con la finalidad de presentar, en un solo documento, la situación de la niñez peruana. Es una primera aproximación al estado en el que se encuentran los niños y ...