Browsing by Subject "Nicaragua"
Now showing items 1-13 of 13
-
A Snapshot on the Quality of Seven Home Visit Parenting Programs in Latin America and the Caribbean
(BID, 2016-08)Although there is ample support for the causal link between home visit parenting programs and child development outcomes, few studies have explored what it is that drives this relationship – to what extent home visit ... -
Boys' Cognitive Skill Formation and Physical Growth : Long-term Experimental Evidence on Critical Ages for Early Childhood Interventions
(BID, 2013-06)The effects of early life circumstances on cognitive skill formation are important for later human capital development, labor market outcomes and well-being. In this paper, we test the hypothesis that the first 1,000 days ... -
Cash Transfers, Behavioral Changes, And Cognitive Development In Early Childhood : Evidence From A Randomized Experiment
(The World Bank, 2008-10)A variety of theories of skill formation suggest that investments in schooling and other dimensions of human capital will have lower returns if children do not have adequate levels of cognitive and social skills at an early ... -
Estado del arte y criterios orientadores para la elaboración de políticas de formación y desarrollo profesional de docentes de primera infancia en América Latina y el Caribe : estrategia regional sobre docentes
(UNESCO, 2016)Contiene un estado del arte sobre las políticas para la formación y desarrollo profesional de docentes de primera infancia en América Latina y el Caribe, así como un conjunto de criterios orientadores para la formulación ... -
Estudio sobre la inclusión de las TIC en los centros educativos de aulas Fundación Telefónica
(OEI, 2018-02)El análisis realizado en 144 centros educativos de 7 países de América Latina (Ecuador, El Salvador, Guatemala, México, Nicaragua, Panamá y Uruguay) y en él han participado más de 450 directores y casi 2.300 profesores. ... -
El gasto público en infancia y niñez en América Latina y el Caribe : ¿Cuánto y cuán efectivo?
(BID, 2016-05)El objetivo del estudio es analizar los niveles, la evolución, la composición y la calidad del gasto público social en la infancia y la niñez en América Latina y el Caribe. Para ello se analiza una muestra de ocho países: ... -
Gradientes de riqueza en el desarrollo cognitivo durante la primera infancia en cinco países de América Latina
(BID, 2014-08)Los estudios llevados a cabo en Estados Unidos demuestran que las brechas en las habilidades tempranas cognitivas y no cognitivas se producen muy pronto en la vida. Es poco lo que se conoce sobre este importante asunto en ... -
El impacto del sistema tributario y el gasto social en la distribución del ingreso y la pobreza en América Latina : Argentina, Bolivia, Brasil, Chile, Colombia, Costa Rica, Ecuador, El Salvador, Guatemala, Honduras, México, Nicaragua, Perú, República Dominicana, Uruguay y Venezuela
(CEQ Institute, 2017-02)Este artículo presenta resultados sobre el impacto de la política fiscal en la desigualdad y la pobreza en dieciséis países de América Latina para alrededor del año 2010. Los países que más redistribuyen son Argentina, ... -
More Schooling and More Learning?: Effects of a Three-Year Conditional Cash Transfer Program in Nicaragua after 10 Years
(BID, 2013-07)CCT programs have become the anti-poverty program of choice in many developing countries. Numerous evaluations, often based on rigorous experimental designs, leave little doubt that such programs can increase enrollment ... -
Overview MELQO : Measuring Early Learning Quality and Outcomes
(UNESCO, 2017)The Measuring Early Learning Quality and Outcomes (MELQO) initiative began in 2014 in anticipation of this new global emphasis on early childhood development (ECD). Led by UNESCO, the World Bank, the Center for ... -
Las políticas educativas de América Latina y el Caribe
(UNESCO, 2013)Analiza las políticas educativas actuales de ocho países de América Latina y el Caribe. Los países participantes son Colombia, Costa Rica, Guatemala, México, Nicaragua, Paraguay, Perú y la República Dominicana. El estudio ... -
PRIDI, urgencia y posibilidad : una primera iniciativa para crear datos comparables a nivel regional sobre desarrollo infantil en cuatro países latinoamericanos
(BID, 2015)Un cambio significativo requiere acciones significativas desde el comienzo. La brecha entre lo que un niño sabe y lo que es capaz de hacer crecerá con el tiempo en medida de que no existan iniciativas dirigidas a resolver ... -
Sex-Differences in Language and Socio-emotional Skills in Early Childhood
(BID, 2016-07)This study explores sex differences in language and socio-emotional skills. It focuses on children 7 months old to 6 years old in Chile in 2012 and Nicaragua in 2013. A focus on young children allowed for ruling out a set ...