Browsing by Subject "Razonamiento"
Now showing items 1-5 of 5
-
Critical thinking: its relevance for education in a shifting society
(Pontificia Universidad Católica del Perú, 2011)The amount of information and variety of situations tackled on a daily basis call for new cognitive functions, namely combining knowledge, experience and intellectual abilities. Critical thinking is valued as a higher-order ... -
Diagnosing Teachers’ Understandings of Rational Numbers : Building a Multidimensional Test Within the Diagnostic Classification Framework
(National Council on Measurement in Education, 2014)We report a multidimensional test that examines middle grades teachers’ understanding of fraction arithmetic, especially multiplication and division. The test is based on four attributes identified through an analysis of ... -
El mapa mental, un organizador gráfico como estrategia didáctica para la construcción del conocimiento
(Pontificia Universidad Javeriana, 2011)En este trabajo, buscamos registrar el impacto de los mapas mentales como organizadores gráficos en la construcción del conocimiento. Realizamos la investigación con 140 estudiantes universitarios de segundo curso de la ... -
Piaget: lenguaje, conocimiento y Educación
(Universidad Pedagógica Nacional de Colombia, 2011)En lo concerniente al lenguaje, existe un programa metafísico que se apoya en el signo y que configura el lenguaje como medio de representación lógica. Esta concepción es la que permea la propuesta de Piaget y, a la vez, ... -
The influence of the parents’ educational level and participants’ age in the derivation of equivalence-equivalence
(Facultad de Psicología de la Universidad de Oviedo, Colegio Oficial de Psicólogos del Principado de Asturias, 2014)Antecedentes: el objetivo de este trabajo fue el estudio del razonamiento analógico desde el fenómeno de equivalencia-equivalencia. Método: las variables estudiadas fueron la edad de los participantes y el nivel educativo ...