Recent Submissions

  • Valle de los ríos Apurímac, Ene y Mantaro - VRAEM : perfil sociodemográfico 

    INEI. Instituto Nacional de Estadística e Informática (INEI, 2019-04)
    El documento presenta un panorama demográfico social y económico a nivel del ámbito geográfico del VRAEM, en las áreas de intervención directa y de influencia. Cada capítulo se desarrolla mediante la presentación de cuadros, ...
  • Scaling Access & Impact : Realizing the Power of EdTech. Executive Summary 

    Omiyad Network (Omiyad Network, 2019-03)
    This report summarizes the findings of a study commissioned by Omidyar Network to evaluate what might be necessary to enable, scale, and sustain Equitable EdTech on a national basis. The Institute examined initiatives in ...
  • Enforcing the right to education of refugees : a policy perspective 

    UNESCO (UNESCO, 2019)
    This paper, aimed at education policymakers, provides analysis and insights on how the right to education for refugees could be ensured from a policy perspective. It does so by reviewing the current status of access to ...
  • Exploring STEM competences for the 21st century 

    UNESCO. Oficina Internacional de Educación; Boon Ng, Soo (UNESCO, 2019-02)
    The purpose of this paper is to identify and describe the contributory elements of Science, Technology, Engineering, and Mathematics (STEM) competence (i.e. the requisite knowledge, skills, attitudes and values) associated ...
  • Guías alimentarias para la población peruana 

    Perú. Ministerio de Salud (Ministerio de Salud, 2019-01)
    Tienen el propósito de orientar a las y los peruanos sobre temas relacionados a la alimentación y nutrición, promoviendo hábitos de alimentación y estilos de vida saludables para una vida plena y libre de enfermedades. ...
  • Documento técnico : lineamientos para la promoción y protección de la alimentación saludable en las instituciones educativas públicas y privadas de la educación básica 

    Perú. Ministerio de Salud (Ministerio de Salud, 2019-02)
    Tiene como objeto la promoción y protección efectiva del derecho a la salud pública, al crecimiento y desarrollado adecuado de las personas, a través de acciones de educación, fortalecimiento y fomento de la actividad ...
  • Factores que influyen en el ingreso, participación y desarrollo de las mujeres en carreras vinculadas a la ciencia, tecnología e innovación 

    Avolio Alecchi, Beatrice; Chávez Cajo, Jessica; Vílchez-Román, Carlos; Pezo Pantigoso, Gemma (CIES, 2018-10)
    El presente estudio, de enfoque mixto convergente, ha permitido analizar los diferentes factores (individuales, familiares, educativos, sociales y económicos-laborales) que influyen con el ingreso, participación y desarrollo ...
  • ¿Cuentan las escuelas con la tecnología necesaria para la transformación digital? 

    Arias Ortiz, Elena; Viteri, Adriana (BID, 2019-03)
    La mayoría de los estudiantes de secundaria cuentan en sus escuelas con computadoras de escritorio (71%) o portatiles (50%), mostrando niveles muy cercanos al promedio de la OCDE, con tasas de 80% y 49% respectivamente. ...
  • Neoliterate adult dyslexia and literacy policies : a neurocognitive research review of a curious unexplored phenomenon 

    Abadzi, Helen (UNESCO, 2019-04)
    There are about 750 million adult illiterates who in principle could learn fluent reading. However, adult literacy programs have performed poorly. Various social and operational reasons may be responsible. This paper ...
  • Agenda regional : políticas para la excelencia docente 

    Coalición Latinoamericana para la Excelencia Docente (Coalición Latinoamericana para la Excelencia Docente, 2019-06)
    Este documento fue escrito en base a las discusiones que tuvieron lugar en el primer encuentro de la Coalición Latinoamericana para la Excelencia Docente en Buenos Aires el 7 y 8 de Febrero de 2019 organizado por el Diálogo ...
  • No era vocación, era necesidad : motivaciones para ser docente en el Perú 

    Eguren, Mariana; Belaunde, Carolina de; IEP. Instituto de Estudios Peruanos (IEP, 2019)
    Este trabajo parte de la premisa de que la escuela constituye un factor esencial para reducir desigualdades y consolidar institucionalidad democrática, condiciones indispensables para no caer en la trampa a la que se ven ...
  • How teachers and schools innovate : New measures in TALIS 2018 

    OECD. Organisation for Economic Cooperation and Development (OECD, 2019-04)
    TALIS aims to measure two points of interest: the degree to which innovation is implemented in learning environments, and the conditions for innovation in schools and classrooms. The former is examined through teachers’ ...
  • Does Gamification in Education Work? : Experimental Evidence from Chile 

    Araya, Roberto; Arias Ortiz, Elena; Bottan, Nicolas L.; Cristia, Julian P. (BID, 2019-05)
    Gamification, or the introduction of game elements to non-game contexts, has potential to improve education but there is little rigorous evidence about its effectiveness. In this paper, the authors experimentally evaluate ...
  • Facing the facts : the case for comprehensive sexuality education 

    UNESCO (UNESCO, 2019-06)
    Comprehensive sexuality education is an essential part of a good quality education that helps prepare young people for a fulfilling life in a changing world. It improves sexual and reproductive health outcomes, promotes ...
  • I'd blush if I could : closing gender divides in digital skills through education 

    West, Mark; Kraut, Rebecca; Ei Chew, Han (UNESCO, 2019)
    Digital skills and competencies have moved from optional to essential.In today’s technology-saturated societies, the ability to leverage digital technology is increasingly indispensable to an individual’s well-being, on ...
  • Consequences of Teenage Childbearing in Peru : Is the Extended School-day Reform an Effective Policy Instrument to Prevent Teenage Pregnancy? 

    Favara, Marta; Sanchez, Alan (Young Lives, 2019-05)
    In Peru, approximately 14 out of 100 female adolescents are mothers. Teenage childbearing is a major policy concern, as most studies point to a negative impact of early fertility on maternal outcomes and on the birth and ...
  • Re-Imagining School Feeding : A High-Return Investment in Human Capital and Local Economies 

    Bundy, Donald, ed.; Silva, Nilanthi de, ed.; Horton, Susan, ed.; Jamison, Dean T., ed.; Patton, George C., ed.; Bundy, Donald; Silva, Nilanthi de; Horton, Susan; Patton, George C.; Schultz, Linda; Jamison, Dean T.; Galloway, Ray; Bing Wu, Kin; Azzopardi, Peter; Kennedy, Elissa; Coffey, Carolyn; Mokdad, Ali; Alderman, Harold; Behrman, Jere R.; Glewwe, Paul; Fernald, Lia C.; Walker, Susan P.; Watkins, Kristie L.; Fink, Günther; Georgiadis, Andreas; Viner, Russell M.; Allen, Nicholas B.; Grigorenko, Elena L; Lassi, Zohra; Moin, Anoosh; Bhutta, Zulfiqar; Drake, Lesley; Fernandes, Meena; Aurino, Elisabetta; Kiamba, Josephine; Giyose, Boitshepo; Burbano de Lara, Carmen; Alderman, Harold; Mai, Lu; Mitchell, Arlene; Gelli, Aulo; Appleby, Laura J.; Bradley, Mark; Croke, Kevin; Hollingsworth, T. Deirdre; Pullan, Rachel; Turner, Hugo C.; Graham, Hugo C.; Mitra, Sophie; Mont, Daniel; Black, Maureen M.; Gove, Amber; Merseth, Katherine A.; Sarr, Bachir; Banham, Louise; Colenso, Peter; Drake, Lesley; Plaut, Daniel; Thomas, Milan; Hill, Tara; Worthington, Jordan; Burnett, Nicholas; Walque, Damien de; Gertler, Paul; Hidrobo, Melissa; Nandi, Arindam; Behrman, Jere R.; Bhalotra, Sonia; Deolalikar, Anil B.; Laxminarayan, Ramanan; Verguet, Stéphane; Filippi, Véronique (Banco Mundial, 2018)
    Analysis shows that a quality education, combined with a guaranteed package of health and nutrition interventions at school, such as school feeding, can contribute to child and adolescent development and build human capital. ...
  • Prediciendo el número de docentes, médicos y enfermeros en América Latina y el Caribe 

    Cruz-Aguayo, Yyannu; Fuertes, Nicolás; Kang, Minji; Robles, Marcos; Schady, Norbert R.; Zuluaga, Daniel (BID, 2019-05)
    Utilizando los datos de diferentes fuentes de información desde 1960, las proyecciones de la población por edad de Naciones Unidas y modelos basados en los cambios observados tanto en los países de la región como en un ...
  • Formas de prevención y atención de la violencia contra los niños y niñas en zonas rurales: revisión comparada y estudio de caso en Huancavelica, Perú 

    Ames, Patricia; Crisóstomo, Mercedes; IEP. Instituto de Estudios Peruanos (IEP, 2019)
    El documento está organizado en cuatro partes. Primero hacemos una revisión de la literatura sobre prevención de la violencia contra los niños existente en la región para comprender cómo se enfrenta el problema y extraer ...
  • Issues of cultural diversity, migration, and displacement in teacher education programmes 

    April, Daniel; D ’ Addio, Anna C.; Kubacka, Katarzyna; Smith, William C.; UNESCO (UNESCO, 2018)
    eaching in a context of cultural diversity requires specific competencies to impart common fundamental values, communicate effectively with families and students, take an active stand against all forms of discrimination, ...

View more