Now showing items 1-20 of 1112

    • 20 principios fundamentales de la Psicología para la Enseñanza y el Aprendizaje desde la educación infantil hasta la enseñanza secundaria 

      APA. American Psychological Association (APA, 2015)
      La ciencia psicológica ha contribuido enormemente a mejorar la enseñanza y el aprendizaje en el aula. Enseñar y aprender son dos acciones inextricablemente vinculadas a factores sociales y conductuales relacionados con el ...
    • 200 años bicentenario : camino hacia la libertad, 2014-2021-2024 

      Perú. Ministerio de Cultura; UNESCO (UNESCO, 2015)
      Los inicios de la opresión / Espinoza, Pedro -- La gesta por la libertad de pensamiento : el caso del "hereje" francés Mateo Salado (Siglo XVI) -- Una amenaza indómita : la rebelión de Juan Santos Atahualpa / Cárdenas ...
    • 2nd Global Report on Adult Learning and Education: Rethinking Literacy 

      UNESCO (UNESCO, 2013)
      The Global Report on Adult Learning and Education serves as UNESCO’s international monitoring report, synthesizing the national progress reports from 141 countries. Unlike the first GRALE, which was prepared as a reference ...
    • 50 innovaciones educativas para escuelas 

      Rivas, Axel, comp.; André, Fernando, comp.; Delgado, Lucas Esteban, comp.; Aguerrondo, Inés; Anijovich, Rebeca; Furman, Melina; Libedinsky, Marta; Maggio, Mariana; Vota, Alfredo (Centro de Implementación de Políticas Públicas para la Equidad y el Crecimiento, 2017)
      Este trabajo fue pensado y escrito por educadores y para ellos. En un mundo lleno de miradas catastrofistas sobre la educación, este libro está lleno de esperanzas practicables. Sigue la línea de trabajos anteriores que ...
    • 74 buenas prácticas docentes : experiencias con tecnología en aulas peruanas 

      UNESCO. Oficina de Lima (UNESCO, 2017-09)
      En esta publicación se recopilan setenta y cuatro experiencias educativas con uso creativo de tecnologías, implementadas en aulas de instituciones educativas periurbanas o rurales de todo el país —con variados índices de ...
    • A complex formula : girls and women in science, technology, engineering and mathematics in Asia 

      UNESCO Bangkok Office (UNESCO, 2015)
      This report reveals that gender differences in STEM fields do not start in the labour market, nor even in higher education – they begin in student performance as young as 15 years old. In countries where the gender gap in ...
    • A salvo y preparado: guía para docentes sobre la reducción del riesgo de desastres 

      UNESCO (UNESCO, 2014)
      Se estructura en torno a los cuatro pasos necesarios para convertirse en un educador para la reducción del riesgo de desastres. En la primera parte, se explica por qué usted y su escuela deberían integrar en su actividad ...
    • A View Inside Primary Schools : A World Education Indicators (WEI) cross-national study 

      Zhang, Yanhong; Postlethwaite, T. Neville; Grisay, Aletta (UNESCO, 2008)
      The World Education Indicators' Survey of Primary Schools (WEI-SPS) offers unique insight into the classrooms of 11 diverse countries* in order to understand and monitor the factors shaping the quality and equality of ...
    • Abandono escolar y políticas de inclusión en la educación secundaria 

      PNUD. Programa de las Naciones Unidas para el Desarrollo (PNUD, 2009)
      Integra los resultados de dos estudios relacionados: un estudio de casos de tipo cualitativo y otro cuantitativo. El estudio cualitativo analiza el proceso de redefinición de algunos programas de inclusión escolar según ...
    • Abriendo escuelas para la equidad : guía práctica 

      México. Secretaría de Educación Pública (Secretaría de Educación Pública, 2009)
      De octubre de 2008 a diciembre de 2009, la Secretaría de Educación Pública (SEP) y la Organización de Estados Iberoamericanos para la Educación, la Ciencia y la Cultura (OEI), desarrollaron la fase piloto del proyecto ...
    • Access to Preprimary Education and Progression in Primary School : Evidence from Rural Guatemala 

      Bastos, Paulo; Bottan, Nicolas L. (BID, 2012-12)
      Evidence on the impacts of a large-scale expansion in public preprimary education is limited and mostly circumscribed to high and middle-income countries. This paper estimates the effects of such an expansion on progression ...
    • Access to Water, Women’s Work and Child Outcomes 

      Koolwal, Gayatri; Walle, Dominique van de (World Bank, 2010-05)
      Poor rural women in the developing world spend considerable time collecting water. How then do they respond to improved access to water infrastructure? Does it increase their participation in income earning market-based ...
    • Accessibility and Affordability of Tertiary Education in Brazil, Colombia, Mexico and Peru within a Global Contex 

      Murakami, Yuki; Blom, Andreas (World Bank, 2008-02)
      This paper examines the financing of tertiary education in Brazil, Colombia, Mexico and Peru, comparing the affordability and accessibility of tertiary education with that in high-income countries. To measure affordability, ...
    • Acción mundial en pro de la Educación 

      UNESCO (UNESCO, 1990)
      Establece las prioridades de la UNESCO para el período 1990-1995 en materia de educación.
    • Accountability educacional : posibilidades y desafíos para América Latina a partir de la experiencia internacional 

      Corvalán, Javier, ed.; McMeekin, Robert W.; Manno, Bruno V.; McMeekin, R.W.; Puryear, Jeffrey M.; Winkler, Donald R.; Winters, Marcus A. (Centro de Investigación y Desarrollo de la Educación, PREAL, 2006-03)
      Recoge algunos trabajos seleccionados de entre las varias ponencias presentadas en el “Seminario Accountability educacional: posibilidades y desafíos para América Latina a partir de la experiencia internacional”, una ...
    • Acerca de la magnitud de la inequidad en salud en el Perú 

      Valdivia, Martín (GRADE, 2002)
      Muestra que la magnitud de las inequidades en salud y en la utilización de servicios de salud en el Perú es muy grande, aun para un país con el nivel de desarrollo del Perú. En conse cuencia, se plantea que dichas inequidades ...
    • Achieving transparency in pro-poor education incentives 

      Poisson, Muriel, ed. (IIPE. International Institute for Educational Planning, 2014)
      Th is book assumes that different models of design, targeting, and management of pro-poor incentives can prove more or less successful in maximizing effi ciency, transparency, and accountability, and in minimizing the ...
    • Action Research : a Guide for Associate Lecturers 

      Power, Richenda; Naysmith, John (The Open University, 2005)
      Action research can be described as: any research into practice undertaken by those involved in that practice, with an aim to change and improve it. It is therefore, a process of enquiry by you as a practitioner (an OU ...
    • Action Research for Improving Practice : A Practical Guide 

      Koshy, Valsa (Paul Chapman Publishing, 2005)
      In the past few years, action research has become increasingly popular as a mode of research among practitioners.The main role of action research is to facilitate practitioners to study aspects of practice – whether it is ...
    • Action Research in Workplace Education : A Handbook for Literacy Instructors 

      Salembier, Julie; Toth, Pieter; Barnson, Pat; MacInnis, Darlene; Nicholson, Grace; Power, Jane; Gehue, Olwyn; Phelps, Vivian H.; Taylor, Maurice, ed. (2002-01)
      Based on a research project that sought to train instructors to conduct action research in a real-life context, this handbook was created to help literacy instructors to use action research in workplace education programs. ...