Show simple item record

dc.contributor.authorRodriguez-Valls, Fernando
dc.contributor.authorPonce, Gregorio
dc.date.accessioned2013-08-01T17:13:29Z
dc.date.available2013-08-01T17:13:29Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationRodriguez-Valls, F., & Ponce, G. (2013). Classroom, the we space: Developing studentcentered practices for second language learner (sll) students. Education Policy Analysis Archives, 21(55). Retrieved [date], from http://epaa.asu.edu/ojs/article/view/1204. This article is part of EPAA/AAPE’s Special Issue on Preparing Teachers: Highly Qualified to Do What?, Guest Co-Edited by Pia Lindquist Wong and Elaine Chin.es_ES
dc.identifier.issn1068-2341
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12799/1441
dc.description.abstractDeveloping teaching practices that meet the needs of Second Language Learners (SLL) calls for models of apprenticeship in which teacher candidates acquire competency on how to create learning spaces where students discover, experience and construct knowledge rather than solely practicing skills. The aforesaid argument has an implication when defining the competency of highly qualified teachers as framed by the No Child Left Behind (NCLB) Act. This article presents a three-step teacher development process requiring teacher candidates first to observe and analyze exemplary teaching practices. Secondly, to help them build expertise on how to question students to ignite their inquiry. And, thirdly, to develop and implement their practices to create a classroom as the we space. The outcomes of this model suggest that highly qualified teachers could be better prepared to work with SLL when they are competent in creating inclusive, participatory learning environments, in which students are able to utilize, experiment, synthesize and evaluate knowledge.------------------------- -------------------- Desarrollar practicas de enseñanza que cumplan con las necesidades educativas de los estudiantes que están aprendiendo una segunda lengua requiere unos modelos de preparación y aprendizaje para candidatos a docentes en los cuáles éstos adquieran competencia en cómo crear espacios didácticos donde los estudiantes descubren, exploran, y construyen conocimientos en lugar de solo estar practicando destrezas. Este argumento es de extrema importancia cuando se define la idea de maestros altamente preparados definida por el acta “Que Ningún Nino se Quede Atrás” (NCLB). Este artículo presenta un programa de desarrollo de maestros que incluye tres niveles: primero los candidatos observan prácticas ejemplares, segundo desarrollan capacidad en como preguntar y modelar prácticas de cuestionamiento entre los estudiantes; y, tercero, construyen e implementan sus propias prácticas para crear una clase bajo el lema “este es Nuestro espacio.” Los resultados de este estudio sugieren que para optimizar y asegurar que los maestros estén altamente preparados para trabajar con estudiantes que están aprendiendo una segunda lengua, los maestros deben demostrar habilidades y conocimiento para crear espacios de inclusión y participación en el aprendizaje en los cuales los estudiantes puedan utilizar, experimentar, sintetizar y evaluar lo que están aprendiendo.es_ES
dc.language.isoenes_ES
dc.publisherArizona State Universityes_ES
dc.subjectPráctica pedagógicaes_ES
dc.subjectObservación de clasees_ES
dc.subjectEnseñanza de una segunda lenguaes_ES
dc.titleClassroom, the we space: Developing studentcentered practices for second language learner (sll) studentses_ES
dc.title.alternativeEl aula, nuestro espacio: Desarrollo de prácticas educativas enfocadas en los alumnos y su aprendizaje de una segunda lenguaes_ES
dc.typePaperes_ES


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record