Show simple item record

dc.contributor.authorBredeson, Paul V.
dc.contributor.authorKlar, Hans W.
dc.contributor.authorJohansson, Olof
dc.date.accessioned8/1/2013 14:18
dc.date.available8/1/2013 14:18
dc.date.issued2011
dc.identifier.citationCitation: Bredeson, P. V., Klar, H. W., Johansson, O. (2011) Context-Responsive Leadership: Examining Superintendent Leadership in Context. Education Policy Analysis Archives, 19 (18). Retrieved [date], from http://epaa.asu.edu/ojs/article/view/739es_ES
dc.identifier.issn1068-2341
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12799/1442
dc.description.abstractIt is widely acknowledged that context matters, that it affects leadership practices. A large body of descriptive studies documents common elements in the work of school superintendents. What is less well known is how superintendents’ leadership may be expressed very differently given the varying contexts in which they work. The purpose of this crossnational study was to identify the specific variations in context which influence superintendents’ leadership, and to examine how superintendents respond to these variations in context. Structured, in-depth interviews were conducted with 12 superintendents- six from across Sweden and six from Wisconsin, in the United States. The findings illustrate that the work of superintendents is paradoxically similar but different. Superintendents described common primary work priorities, challenges and contextual variations which influenced their practice. Yet, differences in district size, organizational culture, community characteristics, and geographic location significantly influenced their leadership practices. Despite their challenges, all superintendents responded to and shaped the context of their work. The study provides illustrative examples of superintendent leadership in situ, and supports the argument that leadership is both embedded in and influenced by context. The study also furthers the authors’ emerging theory of context-responsive leadership. -------- ------ ------ ------- ------- ---- Se reconoce ampliamente la importancia del contexto y de lo mucho que influye en los liderazgos. Un gran número de estudios descriptivos han registrados elementos comunes en el trabajo de los directores la escuela. Es menos estudiado, sin embargo, las diferentes formas de liderazgo de los directores en relación al contexto en el que trabajan. El propósito de este estudio fue identificar las variaciones transnacionales en contextos específicos que influyen en los estilos de dirección de los directores, así como investigar la manera en cómo responden a los cambios contextuales. Entrevistas estructuradas y en profundidad se llevaron a cabo con doce consejeros - seis de ellos de diferentes regiones de Suecia y los otros seis del estado de Wisconsin, EE.UU.. Los resultados muestran que el trabajo de los directores es, paradójicamente, similar y diferente. Los directores describen las prioridades comunes en el trabajo, los retos y como los cambios en el contexto afectan sus prácticas. Sin embargo, las diferencias de tamaño de los distritos, la organización cultural, características de la comunidad y la ubicación geográfica influyen significativamente en sus prácticas de liderazgo. A pesar de sus desafíos, todos los directores respondieron a los cambios en el contexto de sus trabajos. Este estudio proporciona ejemplos de liderazgo de los directores sobre el terreno, y sustenta la idea que el liderazgo es influenciado e influye en el contexto. Este estudio también refuerza la teoría de los liderazgos sensibles al contexto, que es sustentada por los autores.es_ES
dc.language.isoenes_ES
dc.publisherArizona State Universityes_ES
dc.subjectDirector de escuelaes_ES
dc.subjectLiderazgo educativoes_ES
dc.subjectContexto de la gestión educativaes_ES
dc.titleContext-Responsive Leadership: Examining Superintendent Leadership in Contextes_ES
dc.title.alternativeLiderazgo que responde a los contextos: análisis del liderazgo de directores en el contextes_ES
dc.typeArticlees_ES


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record