Show simple item record

dc.contributor.authorBulnes Bedón, Mario
dc.date.accessioned2013-10-03T21:29:51Z
dc.date.available2013-10-03T21:29:51Z
dc.date.issued1998
dc.identifier.issn1609-7475
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12799/1840
dc.description.abstractEn esta investigación se estudia la depresión infantil en relación con la calidad de vida (en vez de atmósfera familiar) de alumnos de bajo rendimiento escolar en una muestra de 372 escolares de ambos sexos, utilizando el Cuestionario de Depresión para niños de Lang e Ysher; y la Prueba de Calidad de vida de Ohon y Bames, observando en aquellos alumnos un mayor nivel de depresión, mayor afectividad, baja autoestima y dificultad en su interacción social. === ===ABSTRACT=== ==== In this research infant depression is studied in relation with life quality (instead of family atmosphere), in students with low school achievement in a sample of 372 of both genders, using the de Depression Questionnaire for children by Lang e Ysher; and the Test of Life Quality from Olson and Barnes, finding higher levels of depression in the students with more affectivity, low self-esteem and difficulty ill social interaction.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherUniversidad Nacional Mayor de San Marcoses_ES
dc.subjectDepresión infantiles_ES
dc.subjectCalidad de vidaes_ES
dc.subjectRendimiento escolares_ES
dc.titleEstados depresivos y atmósfera familiar en niños con bajo rendimiento escolares_ES
dc.typeArticlees_ES


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record