• Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • Investigaciones educativas
    • Artículos de revistas
    • View Item
    •   DSpace Home
    • Investigaciones educativas
    • Artículos de revistas
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Assessing Pre-service Teachers Prior to Certification: Perspectives on the Performance Assessment for California Teachers (PACT)

    Thumbnail
    View/Open
    2013_OKHREMTCHOUK_Assessing Pre-service Teachers Prior to Certification_ Perspectives on the Performance Assessment for California Teachers.pdf (782.4Kb)
    Date
    2013
    Author
    Okhremtchouk, Irina
    Newell, Patrick
    Rosa, Rebecca
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    This study focuses on pre-service teachers’ perspectives regarding how the process of completing the Performance Assessment for California Teachers (PACT) affected them academically, professionally, and personally. Pre-service teachers’ perspectives were acquired using a survey instrument comprised of open-ended questions. In addition, pre-service teachers’ self-confidence levels pertaining to assessment task components of PACT (i.e., planning, instruction, assessment, reflection, and academic language) were measured prior to the execution of PACT portfolio assessment and these levels were compared to the actual scores on PACT. This study concludes with implications for teacher educators and teacher education programs implementing pre-service teacher assessments; these implications include policy level suggestions as well as a discussion of intended and unintended consequences of the PACT assessment on the pre-service teachers. ______________________________ Este estudio se centra en las perspectivas de docentes en formación acerca de cómo el proceso de completar la Evaluación de Desempeño de Maestros de California (PACT por sus siglas en inglés) los afectó académicamente, profesionalmente y personalmente. Perspectivas de los docentes en formación fueron adquiridas utilizando una encuesta con preguntas abiertas. Además, se midieron los niveles de auto-confianza relativos a componentes de la tarea de evaluación de PACT (es decir, la planificación, la enseñanza, la evaluación, la reflexión y el lenguaje académico) antes de la ejecución de la evaluación PACT y estos niveles se compararon con los resultados reales de PACT. Este estudio concluye con sugerencias para formadores de docentes y programas de formación de docentes que utilizan evaluaciones de docentes en formación. Se incluyen sugerencias a nivel de políticas, así como un análisis de las consecuencias intencionales y no intencionales de la evaluación de impacto en los futuros docentes
    URI
    https://hdl.handle.net/20.500.12799/1439
    Collections
    • Artículos de revistas

    Directiva para la Gestión del Repositorio Institucional del MINEDU

    Ministerio de Educación del Perú
    Contact Us | Send Feedback
    Indexado por:







     

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    Directiva para la Gestión del Repositorio Institucional del MINEDU

    Ministerio de Educación del Perú
    Contact Us | Send Feedback
    Indexado por: