• Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • Investigaciones educativas
    • Artículos de revistas
    • View Item
    •   DSpace Home
    • Investigaciones educativas
    • Artículos de revistas
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Trends in mathematics and science performance in 18 countries: Multiple regression analysis of the cohort effects of TIMSS 1995-2007

    Thumbnail
    View/Open
    2012_HONG_Tendencias en el desempeño en matemáticas y ciencias en 18 países_ Análisis de regresión múltiple de los efectos de cohorte en TIMSS 1995-2007.pdf (557.6Kb)
    Date
    2012
    Author
    Hong, Hee Kyung
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    The purpose of this study was to simultaneously examine relationships between teacher quality and instructional time and mathematics and science achievement of 8th grade cohorts in 18 advanced and developing economies. In addition, the study examined changes in mathematics and science performance across the two groups of economies over time using data from the TIMSS 1995-2007 assessments. While economy did not account for variation in mathematics and science achievement, findings from regression analyses indicated significant relationships between school inputs and achievement in both groups of countries across the years. Teaching experience was a strong indicator of mathematics performance in developing countries, while instructional time was mildly related to achievement in both subjects in advanced economies. -------- --------- ------- El objetivo de este estudio fue examinar simultáneamente las relaciones entre la calidad docente y el tiempo de instrucción y los logros en matemáticas y ciencias de una cohorte de 8° grado en 18 economías avanzadas y en desarrollo. Además, el estudio examinó los cambios en el rendimiento en matemáticas y ciencias entre dos grupos de economías a lo largo del tiempo utilizando los datos de las evaluaciones de TIMSS de 1995-2007. Aunque la variable “economía” no mostró variación en los resultados de logros de aprendizaje en matemáticas y ciencias, los análisis de regresión muestran relaciones significativas entre los insumos escolares y logros de aprendizaje en los dos tipos de países a lo largo de los años. La experiencia docente fue un fuerte indicador del rendimiento en matemáticas en los países en desarrollo, mientras que el tiempo de instrucción se relaciona medianamente con el rendimiento en ambas materias en las economías avanzadas.
    URI
    https://hdl.handle.net/20.500.12799/1445
    Collections
    • Artículos de revistas

    Directiva para la Gestión del Repositorio Institucional del MINEDU

    Ministerio de Educación del Perú
    Contact Us | Send Feedback
    Indexado por:







     

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    Directiva para la Gestión del Repositorio Institucional del MINEDU

    Ministerio de Educación del Perú
    Contact Us | Send Feedback
    Indexado por: