• Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • Investigaciones educativas
    • Artículos de revistas
    • View Item
    •   DSpace Home
    • Investigaciones educativas
    • Artículos de revistas
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    La pedagogía hospitalaria como alternativa formativa

    Thumbnail
    View/Open
    2012_Chaves_La pedagogía hospitalaria como alternativa formativa.pdf (113.8Kb)
    Date
    2012
    Author
    Chaves Bellido, Marta
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    En este artículo se presenta el trabajo que se viene realizando en el Instituto Nacional del Niño a través de la Asociación Aprendo Contigo como programa educativo recreativo que permite que los niños enfermos que ven impedida su escolaridad, tengan acceso a ella mientras están internados en los hospitales donde opera. Su misión es acompañar a los niños y jóvenes hospitalizados durante su permanencia en el hospital brindándoles educación y compañía. Este programa está adaptado a la realidad peruana ya que los niños atendidos provienen de muchas zonas del país con diferentes niveles de instrucción e incluso diferentes lenguas. La gran mayoría de niños proviene de lugares de extrema pobreza y condiciones sanitarias deficientes. En este artículo exponemos las razones por las que consideramos que la pedagogía hospitalaria a través del Programa Aprendo Contigo es una excelente alternativa formativa para los futuros docentes. === ABSTRACT==== This article presents the work that is being done in the Aprendo Contigo program at the Instituto Nacional del Niño (National Children’s Institute) in Lima, Peru. Aprendo Contigo is an educational program that targets hospitalized children and young adults around Lima who have had to stop attending school and provides them with access to education tools during their hospital stay. The mission of Aprendo Contigo is to provide company and education to these children and young adults during their time in the hospital. It should be noted that this program has been tailored to Peruvian reality— most of the children in the program come from from all over the country with different levels of education and even different languages. The vast majority of these children also come from areas of extreme poverty and poor sanitary conditions. The program is adapted to fit their needs. In this article, we will examine the reasons why we believe that the hospital pedagogy learned through Aprendo Contigo is an excellent training alternative for future teachers.
    URI
    https://hdl.handle.net/20.500.12799/1789
    Collections
    • Artículos de revistas

    Directiva para la Gestión del Repositorio Institucional del MINEDU

    Ministerio de Educación del Perú
    Contact Us | Send Feedback
    Indexado por:







     

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    Directiva para la Gestión del Repositorio Institucional del MINEDU

    Ministerio de Educación del Perú
    Contact Us | Send Feedback
    Indexado por: