• Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • Investigaciones educativas
    • Artículos de revistas
    • View Item
    •   DSpace Home
    • Investigaciones educativas
    • Artículos de revistas
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Personalidad y rendimiento académico en estudiantes universitarios

    Thumbnail
    View/Open
    2003_Niño de Guzmán_Personalidad y rendimiento académico en estudiantes universitarios.pdf (664.4Kb)
    Date
    2003
    Author
    Niño de Guzmán, Isabel
    Calderón, Arturo
    Cassaretto, Mónica
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    Se investigó la relación entre personalidad, rendimiento académico y otras variables en 170 universitarios, mediante dos instrumentos validados para esta población: el NEO PI-R de Costay McCrae y el EPPS de Edwards4• Se consideró las variables edad, ciclo académico, percepcióndel rendimiento, de la propia motivación para estudiar, y fuentes de apoyo. Se confirmo la validez y confiabilidad de ambas pruebas y sus respectivas correlaciones. Se encontraron asociaciones entre el rendimiento y conciencia, perseverancia, cambio y agresión. El rendimiento fue mejor explicado por la aspiraciones de logro, reflexión, cambio, percepción del rendimientoy edad del estudiante. === === ABSTRACT === === The correlations among personality, academic performance and other variables in 170 university students were studied, using two instruments validated into the population: the NEO PJ-R, and the EPPS. Other variables as age, study leve!, self perception of academic achievement and self perception of motivation, and sources of support were included. Jt was confirmed the reliability and validity of both tests and the correlations between them. The results showed associations among academic performance and conscientiousness, endurance, change, and aggression. The academic performance was better explained by achievement striving, deliberation, change, self perception of academic achievement and age.
    URI
    https://hdl.handle.net/20.500.12799/2382
    Collections
    • Artículos de revistas

    Directiva para la Gestión del Repositorio Institucional del MINEDU

    Ministerio de Educación del Perú
    Contact Us | Send Feedback
    Indexado por:







     

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    Directiva para la Gestión del Repositorio Institucional del MINEDU

    Ministerio de Educación del Perú
    Contact Us | Send Feedback
    Indexado por: