• Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • Publicaciones del Ministerio de Educación
    • Secretaría de Planificación Estratégica
    • Unidad de Seguimiento y Evaluación Estratégica
    • Hallazgos de política
    • View Item
    •   DSpace Home
    • Publicaciones del Ministerio de Educación
    • Secretaría de Planificación Estratégica
    • Unidad de Seguimiento y Evaluación Estratégica
    • Hallazgos de política
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Evaluación de impacto de la Jornada Escolar Completa : ampliación de la jornada escolar en escuelas públicas

    Thumbnail
    View/Open
    Evaluación de impacto de la Jornada Escolar Completa ampliación de la jornada escolar en escuelas públicas.pdf (1.296Mb)
    Date
    2021
    Author
    Perú. Ministerio de Educación. Oficina de Seguimiento y Evaluación Estratégica. Unidad de Seguimiento y Evaluación
    Rodrigues, María
    Campos Flores, Antonio
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    La evaluación buscó medir el impacto de la Jornada Escolar Completa (JEC) sobre desempeño académico, acceso a educación superior universitaria, clima y convivencia escolar, y habilidades socioemocionales de estudiantes, así como percepción de prácticas pedagógicas y rotación docente.
    URI
    https://hdl.handle.net/20.500.12799/8846
    Collections
    • Hallazgos de política

    Related items

    Showing items related by title, author, creator and subject.

    • Pistas hechas en Latinoamérica ¿Qué hicieron los países, escuelas y estudiantes con mejor desempeño en el Tercer Estudio Regional Comparativo y Explicativo (TERCE)? 

      Ganimian, Alejandro J.; Laboratorio Latinoamericano de Evaluación de la Calidad de la Educación (UNESCO, 2016-02)
      Este informe pregunta qué políticas educativas se relacionan con mejores resultados en una prueba latinoamericana de desempeño estudiantil. La prueba es el Tercer Estudio Regional Comparativo y Explicativo (TERCE). En un ...
    • Behind the numbers : ending school violence and bullying 

      UNESCO (UNESCO, 2019)
      This publication provides an overview of the most up-to-date evidence on school violence and bullying, including global and regional prevalence and trends, and of evidence from successful national responses to school ...
    • Learning at the bottom of the pyramid : Science, measurement, and policy in low-income countries 

      Wagner, Daniel A.; Wolf, Sharon; Boruch, Robert F.; IIPE. Instituto Internacional de Planificación de la Educación; Schmelkes, Sylvia; Montoya, Silvia; Crouch, Luis; Kanjee, Anil; Willms, J. Douglas; Vagh, Shaher Banu; Sharma, Dropti; Maddox, Bryan; Dowd, Amy Jo; Pisani, Lauren; Care, Esther; Robertson, Pamela; Ferido, Marlene; Oketch, Moses; Benavot, Aaron; Van Damme, Dirk (UNESCO, 2018)
      In this volume, a diverse group of authors discuss and analyse the scientific tensions in understanding learning among poor and marginalized populations in Low- and Middle-income countries (LMICs). Four broad areas are ...

    Directiva para la Gestión del Repositorio Institucional del MINEDU

    Ministerio de Educación del Perú
    Contact Us | Send Feedback
    Indexado por:







     

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    Directiva para la Gestión del Repositorio Institucional del MINEDU

    Ministerio de Educación del Perú
    Contact Us | Send Feedback
    Indexado por: