• Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • Investigaciones educativas
    • Artículos de revistas
    • View Item
    •   DSpace Home
    • Investigaciones educativas
    • Artículos de revistas
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Classroom, the we space: Developing studentcentered practices for second language learner (sll) students

    Thumbnail
    View/Open
    2013_RODRIGUEZ-VALLS_El aula, nuestro espacio_ Desarrollo de prácticas educativas enfocadas en los alumnos y su aprendizaje de una segunda lengua.pdf (394.6Kb)
    Date
    2013
    Author
    Rodriguez-Valls, Fernando
    Ponce, Gregorio
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    Developing teaching practices that meet the needs of Second Language Learners (SLL) calls for models of apprenticeship in which teacher candidates acquire competency on how to create learning spaces where students discover, experience and construct knowledge rather than solely practicing skills. The aforesaid argument has an implication when defining the competency of highly qualified teachers as framed by the No Child Left Behind (NCLB) Act. This article presents a three-step teacher development process requiring teacher candidates first to observe and analyze exemplary teaching practices. Secondly, to help them build expertise on how to question students to ignite their inquiry. And, thirdly, to develop and implement their practices to create a classroom as the we space. The outcomes of this model suggest that highly qualified teachers could be better prepared to work with SLL when they are competent in creating inclusive, participatory learning environments, in which students are able to utilize, experiment, synthesize and evaluate knowledge.------------------------- -------------------- Desarrollar practicas de enseñanza que cumplan con las necesidades educativas de los estudiantes que están aprendiendo una segunda lengua requiere unos modelos de preparación y aprendizaje para candidatos a docentes en los cuáles éstos adquieran competencia en cómo crear espacios didácticos donde los estudiantes descubren, exploran, y construyen conocimientos en lugar de solo estar practicando destrezas. Este argumento es de extrema importancia cuando se define la idea de maestros altamente preparados definida por el acta “Que Ningún Nino se Quede Atrás” (NCLB). Este artículo presenta un programa de desarrollo de maestros que incluye tres niveles: primero los candidatos observan prácticas ejemplares, segundo desarrollan capacidad en como preguntar y modelar prácticas de cuestionamiento entre los estudiantes; y, tercero, construyen e implementan sus propias prácticas para crear una clase bajo el lema “este es Nuestro espacio.” Los resultados de este estudio sugieren que para optimizar y asegurar que los maestros estén altamente preparados para trabajar con estudiantes que están aprendiendo una segunda lengua, los maestros deben demostrar habilidades y conocimiento para crear espacios de inclusión y participación en el aprendizaje en los cuales los estudiantes puedan utilizar, experimentar, sintetizar y evaluar lo que están aprendiendo.
    URI
    https://hdl.handle.net/20.500.12799/1441
    Collections
    • Artículos de revistas

    Directiva para la Gestión del Repositorio Institucional del MINEDU

    Ministerio de Educación del Perú
    Contact Us | Send Feedback
    Indexado por:







     

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    Directiva para la Gestión del Repositorio Institucional del MINEDU

    Ministerio de Educación del Perú
    Contact Us | Send Feedback
    Indexado por: