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dc.contributor.authorWayman, Jeffrey C.
dc.contributor.authorCho, Vincent
dc.contributor.authorJimerson, Jo Beth
dc.contributor.authorSpikes, Daniel D.
dc.date.accessioned8/1/2013 16:00
dc.date.available8/1/2013 16:00
dc.date.issued2012
dc.identifier.citationCitation: Wayman, J. C., Cho, V., Jimerson, J. B., Spikes, D. D. (2012). District-Wide Effects on Data Use in the Classroom. Education Policy Analysis Archives, 20 (25). Retrieved [date], from http://epaa.asu.edu/ojs/article/view/979es_ES
dc.identifier.issn1068-2341
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12799/1444
dc.description.abstractIn the present study, an examination is conducted in three school districts of how data are used to improve classroom practice. In doing so, we explore the effects that attitudes toward data, principal leadership, and computer data systems have on how data are used to affect classroom practice. Findings indicate that educators are ambivalent about data: they see how data could support classroom practice, but their data use operates in the presence of numerous barriers. Many of these barriers are due to principal leadership and computer data systems; these barriers often have negative effects on attitudes toward data and disrupt the progression from using data to inform classroom practice. It is hypothesized that many of these barriers can be removed through effective district policies to improve structures and supports for using data.----- ------ ----- En el presente estudio, se examinan como tres distritos escolares usan datos para mejorar la práctica docente. Se exploraron que efectos tienen las actitudes hacia los datos, el liderazgo de los directores/as, y los sistemas de procesamiento de datos para modificar prácticas en el aula. Los resultados indican que los educadores son ambivalentes acerca de los datos: ven cómo los datos podrían apoyar prácticas en el aula, pero el uso de datos funciona en presencia de numerosas barreras. Muchas de estas barreras se deben al liderazgo de directores/as y a los sistemas de procesamiento de datos informáticos. Estas barreras suelen tener efectos negativos en las actitudes hacia los datos e interrumpen la incorporación de datos para mejorar prácticas en el aula. Se formula la hipótesis de que muchas de estas barreras pueden ser removidas a través de políticas distritales eficaces que mejoren las estructuras y brinden apoyos para el uso de datoses_ES
dc.language.isoenes_ES
dc.publisherArizona State Universityes_ES
dc.subjectUso de la informaciónes_ES
dc.subjectPráctica pedagógicaes_ES
dc.subjectActitud de los directoreses_ES
dc.titleDistrict-Wide Effects on Data Use in the Classroomes_ES
dc.title.alternativeEfectos generales en los distritos escolares del uso de datos en el aulaes_ES
dc.typeArticlees_ES


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