dc.contributor.author | Wayman, Jeffrey C. | |
dc.contributor.author | Cho, Vincent | |
dc.contributor.author | Jimerson, Jo Beth | |
dc.contributor.author | Spikes, Daniel D. | |
dc.date.accessioned | 8/1/2013 16:00 | |
dc.date.available | 8/1/2013 16:00 | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.citation | Citation: Wayman, J. C., Cho, V., Jimerson, J. B., Spikes, D. D. (2012). District-Wide Effects on Data Use in the Classroom. Education Policy Analysis Archives, 20 (25). Retrieved [date], from http://epaa.asu.edu/ojs/article/view/979 | es_ES |
dc.identifier.issn | 1068-2341 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12799/1444 | |
dc.description.abstract | In the present study, an examination is conducted in three school districts of how data are
used to improve classroom practice. In doing so, we explore the effects that attitudes toward data, principal leadership, and computer data systems have on how data are used to affect classroom practice. Findings indicate that educators are ambivalent about data: they see how data could support classroom practice, but their data use operates in the presence of numerous barriers. Many of these barriers are due to principal leadership and computer data systems; these barriers often have negative effects on attitudes toward data and disrupt the progression from using data to inform classroom practice. It is hypothesized that many of these barriers can be removed through effective district policies to improve structures and supports for using data.----- ------
----- En el presente estudio, se examinan como tres distritos escolares usan datos
para mejorar la práctica docente. Se exploraron que efectos tienen las actitudes hacia los
datos, el liderazgo de los directores/as, y los sistemas de procesamiento de datos para
modificar prácticas en el aula. Los resultados indican que los educadores son ambivalentes acerca de los datos: ven cómo los datos podrían apoyar prácticas en el aula, pero el uso de datos funciona en presencia de numerosas barreras. Muchas de estas barreras se deben al liderazgo de directores/as y a los sistemas de procesamiento de datos informáticos. Estas barreras suelen tener efectos negativos en las actitudes hacia los datos e interrumpen la incorporación de datos para mejorar prácticas en el aula. Se formula la hipótesis de que muchas de estas barreras pueden ser removidas a través de políticas distritales eficaces que mejoren las estructuras y brinden apoyos para el uso de datos | es_ES |
dc.language.iso | en | es_ES |
dc.publisher | Arizona State University | es_ES |
dc.subject | Uso de la información | es_ES |
dc.subject | Práctica pedagógica | es_ES |
dc.subject | Actitud de los directores | es_ES |
dc.title | District-Wide Effects on Data Use in the Classroom | es_ES |
dc.title.alternative | Efectos generales en los distritos escolares del uso de datos en el aula | es_ES |
dc.type | Article | es_ES |