Riqueza Léxica en Estudiantes de Educación Básica (Nivel Secundaria) de Lima Metropolitana.
Date
2001Author
Quesada Murillo, Rosario
Escurra Mayaute, Miguel
Delgado Vásquez, Ana
Metadata
Show full item recordAbstract
Se intenta determinar si existen diferencias significativas en la riqueza léxica en
función del grado escolar y de el tipo de centro educativo, estatal o particular. Con una
muestra de 2956 estudiantes a los que se evaluó con la Prueba de Riqueza y de Precisión
Léxica construida por André Rey (1962). Se analizaron los datos mediante el análisis
factorial de varianza para el efecto individual y combinado y el Análisis de Varianza de un
Factor para diseño multigrupo. Se concluye que se confirman ambas hipótesis. Es decir
que tanto el colegio de procedencia como el grado de estudios causan diferencias
significativas.
=== === ABSTRACT=== ===
It is tried to determine if significant differences exist in the lexical wealth infunction
of the school grade and of the type of educational, state center or matter. With a sample of
2956 students to those that it was evaluated with the Test of Wealth and of Lexical
Precision built by André King (1962). the data were analyzed by means of the factorial
analysis of variance for the individual effect and cocktail and the Analysis of Variance of a
Factor for design multigrupo. You concludes that both hypotheses are confirmed. That is to
say that so much the origin school like the grade of studies cause significant differences.