• Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • Investigaciones educativas
    • Artículos de revistas
    • View Item
    •   DSpace Home
    • Investigaciones educativas
    • Artículos de revistas
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Video Game Narratives: A "Walk–Through" Of Children's Popular Culture And Formal Education

    Thumbnail
    View/Open
    2008_Martínez_Narrativas de los videojuegos- Un recorrido por la cultura popular infantil y la educación formal.pdf (430.4Kb)
    Date
    2008
    Author
    Martínez Borda, Rut
    Lacasa, Pilar
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    The general aim of this presentation is to explore how video games, supported by conversations and theatrical performances in the classroom, contribute to the development of narrative thought as present in written compositions. Given that one of the primary ecological influences on children is the mass media, we need to consider how media messages create an environment that can teach people about society's rules, attitudes, values and norms (Bakhtin, 1981; Gee, 2003, 2004; Jenkins, 2004). From a methodological point of view we assumed an ethnographical and action research perspective. An inductive approach to the data was taken, in order to define analytical categories that consider participants' activities in specific contexts. Main results show that children's reconstruction of computer games stories is dependent on specific contexts. === ==== RESUMEN=== ==== El objetivo de este trabajo es explorar cómo los videojuegos, apoyados por las conversaciones que tienen lugar en el aula y en una representación teatral, contribuyen al desarrollo del pensamiento narrativo tal como aparece expresado en las composiciones de los niños. Teniendo en cuenta la influencia de los medios en el entorno de los niños, y que transmiten actitudes, valores y normas , es necesario examinar estos entornos (Bakhtin, 1981; Gee, 2003, 2004; Jenkins, 2004). Desde una perspectiva metodológica asumimos el enfoque de la etnografía y la investigación acción. Se adopta una aproximación inductiva a los datos de forma que se define un conjunto de categorías analíticas que consideran las actividades de los participantes en contextos específicos. Los principales resultados muestran que la reconstrucción de las hisotiras presentes en los juegos digitales depende de contextos específicos.
    URI
    https://hdl.handle.net/20.500.12799/2138
    Collections
    • Artículos de revistas

    Directiva para la Gestión del Repositorio Institucional del MINEDU

    Ministerio de Educación del Perú
    Contact Us | Send Feedback
    Indexado por:







     

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    Directiva para la Gestión del Repositorio Institucional del MINEDU

    Ministerio de Educación del Perú
    Contact Us | Send Feedback
    Indexado por: