Show simple item record

dc.contributor.authorLaferrière, Thérèse
dc.contributor.authorGervais, Fernand
dc.date.accessioned10/28/2013 10:08
dc.date.available10/28/2013 10:08
dc.date.issued2008
dc.identifier.citationLAFERRIERE, Thérèse y GERVAIS, Fernand. Teacher Education and Professional Development: 10 Years of ICT Integration and What?. REDIE [online]. 2008, vol.10, n.1 [citado 2013-10-28], pp. 1-22 . Disponible en: <http://www.scielo.org.mx/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1607-40412008000100008&lng=es&nrm=iso>. ISSN 1607-4041.es_ES
dc.identifier.issn1607-4041
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12799/2141
dc.description.abstractThis paper reports on designs for effective uses of ICTs in teaching and learning in teaching education. Applying Engeström's schema (1987) at three different levels of use of the computer as a cultural tool, three sociocultural accounts, each one reflecting a different design activity for the betterment of teacher learning environments, were constructed. For each, clusters of interactions at the university–school partnership, networked classroom, and virtual collaborative space levels are described. As the history of each activity is presented, key features of the designed learning environments stand out, and trajectories of student teachers, teachers, and schools are highlighted. === === RESUMEN=== === Este artículo reporta acerca de los diseños para usos efectivos de las tecnologías de la información y la comunicación (TIC) en la enseñanza y el aprendizaje en la formación del profesorado. Mediante la aplicación del esquema de Engeström's (1987), que distinguen tres niveles de uso de la computadora como herramienta cultural, se econtraron tres motivos socioculturales de su utilización, cada uno de los cuales refleja un diseño distinto para la mejora de los ambientes de aprendizaje del profesorado. Para cada conjunto de interacción se describen niveles: el trabajo conjunto entre escuelas y universidad; aulas enlazadas por computadora, y espacios de colaboración virtual. Al presentar la experiencia de cada actividad, se destacan elementos clave de los diferentes ambientes de aprendizaje diseñados y se resaltan trayectorias de profesores en formación, profesores y escuelas.es_ES
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherUniversidad Autónoma de Baja Californiaes_ES
dc.subjectTecnología educativaes_ES
dc.subjectTecnología de la comunicación y la información en la educaciónes_ES
dc.subjectFormación de docenteses_ES
dc.subjectComunidades de aprendizajees_ES
dc.titleTeacher Education and Professional Development: 10 Years of ICT Integration and What?es_ES
dc.title.alternativeFormación del profesorado y desarrollo profesional: 10 años de integración de las TIC ¿y qué?es_ES
dc.typeArticlees_ES


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record