Show simple item record

dc.contributor.authorInfante, Marta
dc.contributor.authorColoma, Carmen Julia
dc.contributor.authorHimmel, Erika
dc.date.accessioned11/8/2013 10:05
dc.date.available11/8/2013 10:05
dc.date.issued2012
dc.identifier.citationINFANTE, Marta; COLOMA, Carmen Julia y HIMMEL, Erika. Comprensión lectora, comprensión oral y decodificación en escolares de 2º y 4º básico de escuelas municipales. Estud. pedagóg. [online]. 2012, vol.38, n.1 [citado 2013-11-08], pp. 149-160 . Disponible en: <http://www.scielo.cl/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0718-07052012000100009&lng=es&nrm=iso>. ISSN 0718-0705. http://dx.doi.org/10.4067/S0718-07052012000100009.es_ES
dc.identifier.issn0718-0705
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12799/2245
dc.description.abstractEl objetivo de la investigación es indagar sobre la influencia de la comprensión oral y de la decodificación en la comprensión lectora de alumnos que asisten a colegios municipales. Se trabajó con 73 escolares de 2º básico y 72 estudiantes de 4º básico y se los evaluó en tareas de decodificación, comprensión oral y comprensión lectora. Los resultados señalan que mientras la comprensión oral da cuenta de la mayor parte de la varianza en el desempeño de los alumnos en comprensión lectora de 2º básico, la decodificación aparece como el mejor predictor para los sujetos en 4º básico. === === ABSTRACT === === The aim of this research is to analyze the influence of listening comprehension and decoding in reading comprehension of students from public schools. Seventy-three students from second grade and seventy-two from fourth grade have been evaluated in decoding, listening comprehension and reading comprehension tasks. Results indicate that while listening comprehension accounts for most of reading comprehension performance in students at grade two, decoding skills appear to be the best predictor for students at grade four. === === RESUMO === === The aim of this research is to analyze the influence of listening comprehension and decoding in reading comprehension of students from public schools. Seventy-three students from second grade and seventy-two from fourth grade have been evaluated in decoding, listening comprehension and reading comprehension tasks. Results indicate that while listening comprehension accounts for most of reading comprehension performance in students at grade two, decoding skills appear to be the best predictor for students at grade four.es_ES
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherUniversidad Austral de Chile. Facultad de Filosofía y Humanidadeses_ES
dc.subjectComprensión de la lecturaes_ES
dc.subjectComprensión orales_ES
dc.subjectDescodificaciónes_ES
dc.subjectEducación básicaes_ES
dc.titleComprensión lectora, comprensión oral y decodificación en escolares de 2º y 4º básico de escuelas municipaleses_ES
dc.title.alternativeReading comprehension, listening comprehension, and decoding in 2nd and 4th grade students of public schoolses_ES
dc.title.alternativeCompreensão de leitura, compreensão oral e decodificação escuta e decodificação conforme estudantes de 2º e 4º anos da Educação Básica de escolas municipaises_ES
dc.typeArticlees_ES


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record