• Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • Investigaciones educativas
    • Artículos de revistas
    • View Item
    •   DSpace Home
    • Investigaciones educativas
    • Artículos de revistas
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Homogeneidad y heterogeneidad: un estudio comparativo sobre la reforma educativa de la década del 90 en Argentina, Brasil, Chile y México

    Thumbnail
    View/Open
    2007_Krawczyk_Homogeneidad y heterogeneidad- Un estudio comparativo sobre la reforma educativa de la década del 90 en Argentina, Brasil, Chile y México.pdf (128.8Kb)
    Date
    2007
    Author
    Krawczyk, Nora Rut
    Vieira, Vera Lúcia
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    Un estudio comparado sobre los impactos de la reforma educativa de la década del 90, en Argentina, Brasil, Chile y México, a partir del análisis de la producción académica. Fueron analizadas 186 producciones así distribuidas: Argentina (45), Brasil (62), Chile (36) y México (43). El estudio enfoca la reconfiguration de la gestión de la educación a partir de la nueva lógica de regulación social y del nuevo papel del Estado y revela la relación entre los cambios sociales y educativos y la historicidad de cada uno de esos países. Se destacan los aspectos que dejan en evidencia la homogeneidad de la reforma educativa en la región y las especificidades nacionales que interfieren en su concretización. Se pone en evidencia que la historicidad que caracteriza la realidad educativa en estos países viene sufriendo, en México una "ruptura conservadora"; en Chile, una "continuidad conservadora"; en Brasil, una renovación conservadora, y en Argentina, una ruptura interrumpida. === === ABSTRACT === === A compartive study of the impacts of educational reforms in the decade of the 1990s, in Argentina, Brazil, Chile and Mexico, base on the análisis od academic production. One hundred and eighty-six (186) publications were analyzed distributed in the following manner: Argentina 45, Brazil 62, Chile 36, and Mexico 43. The study focused the reconfiguration of the administration of education from the perspectiva of the new logia of social regulation and the new role of the State and reveals the relationship between social and educational changes and the historicity of each one of those countries. Apparent are those aspects that evidence the homogeneity of educational reforms in the region and the national specificities that infere in its realization. It is evident that the historicity that characterizes the educational reality in those countries underwent in Mexico a "conservative break", in Chile a "conservative continuation", in Brazil "a conservative renovation", and in Argentina "an interrupted break".
    URI
    https://hdl.handle.net/20.500.12799/2314
    Collections
    • Artículos de revistas

    Directiva para la Gestión del Repositorio Institucional del MINEDU

    Ministerio de Educación del Perú
    Contact Us | Send Feedback
    Indexado por:







     

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    Directiva para la Gestión del Repositorio Institucional del MINEDU

    Ministerio de Educación del Perú
    Contact Us | Send Feedback
    Indexado por: