Evaluación de impacto de la Jornada Escolar Completa
Date
2021Author
Perú. Ministerio de Educación. Oficina de Seguimiento y Evaluación Estratégica. Unidad de Seguimiento y Evaluación
Metadata
Show full item recordAbstract
Resultados de una evaluación cuasiexperimental que mide el impacto de la Jornada Escolar Completa (JEC) sobre desempeño académico, acceso a educación superior universitaria, clima y convivencia escolar, y habilidades socioemocionales de estudiantes, así como percepción de prácticas pedagógicas y rotación docente.
Collections
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Exploring Commonalities and Differences in Regional and International Assessments
Treviño, Ernesto; Órdenes, Miguel; UNESCO Institute for Statistics (UNESCO, 2017-11)The global leaders of our world set 17 Sustainable Development Goals to improve the quality of people’s lives everywhere by 2030. In the context of the knowledge society, achieving the Sustainable Development Goal in ... -
Data to Nurture Learning : SDG 4 Data Digest 2018
UNESCO Institute for Statistics (UNESCO, 2018)According to new estimates from the UNESCO Institute for Statistics (UIS), more than 617 million children and adolescents are not be able to read or handle mathematics proficiently. About two-thirds of these children and ... -
Reporte Técnico Tercer Estudio Regional Comparativo y Explicativo
UNESCO. Oficina Regional de Educación para América Latina y el Caribe (UNESCO, 2016)El Reporte Técnico detalla la metodología utilizada en el diseño y la elaboración de los instrumentos empleados en el Tercer Estudio Regional Comparativo y Explicativo (TERCE), cuyo desarrollo estuvo bajo la Coordinación ...