Now showing items 184-203 of 9729

    • A systematic review of the relationships between principal characteristics and student achievement 

      Osborne-Lampkin, La’Tara; Sidler Folsom, Jessica; Herrington, Carolyn D. (U.S. Department of Education. Institute of Education Sciences, 2015-11)
      This report reviews studies that have investigated the relationships between principal characteristics (including precursors, behaviors, and leadership styles) and student achievement. Only one experimental study examined ...
    • A systematic review with meta-analysis of comprehensive interventions for preschool children with autism spectrum disorder (ASD) : study protocol 

      Tachibana, Yoshiyuki; Green, Jonathan; Hwang, Yeonhee; Emsley, Richard (BMJ, 2012)
      Introduction: The aims of this study are to (1) conduct a systematic review of the intervention literature in preschool children with autism spectrum disorder (ASD), including types of interventions that are tested and the ...
    • A teoria espinosana de ensino e doutrinação 

      Puolimatka, Tapio (Universidade Estadual de Campinas, 2013)
      O objetivo deste artigo é investigar os aspectos da teoria espinosana da educação que se relacionam diretamente com a discussão moderna sobre doutrinação. Segundo o autor, se Espinosa, por um lado, entende que o educador ...
    • A Toolkit for Measuring Early Childhood Development in Low and Middle-Income Countries 

      Fernald, Lia C. H.; Prado, Elizabeth; Kariger, Patricia; Raikes, Abbie (World Bank, 2017-12)
      The Toolkit provides a practical, “how-to” guide for selection and adaptation of child development measurements for use in low- and middle-income countries. Users can follow the proposed step-by-step process to select, ...
    • A Universidade Popular no Brasil 

      Romão, José Eustáquio; Loss, Adriana Salete (FahrenHouse, 2014)
      O artigo foca a crise da Universidade brasileira e as alternativas de mudança e de inovação institucional e curricular. Em este trabalho se indaga por que a Universidade é essa instituição tão permeável às situações críticas ...
    • A View Inside Primary Schools : A World Education Indicators (WEI) cross-national study 

      Zhang, Yanhong; Postlethwaite, T. Neville; Grisay, Aletta (UNESCO, 2008)
      The World Education Indicators' Survey of Primary Schools (WEI-SPS) offers unique insight into the classrooms of 11 diverse countries* in order to understand and monitor the factors shaping the quality and equality of ...
    • A “Sense of Place” in Public Participation in Scientific Research 

      Haywood, Benjamin (John Wiley & Sons, 2014)
      Public participation in scientific research (PPSR) within the natural sciences has been demonstrated as an effective strategy to expand cognitive knowledge and understanding of ecology, with implications regarding individual ...
    • A'ñema'trrom 1 Yeñóchepa'ch Párro - Yanesha'. Texto de Comunicación del 1° Primaria - Yanesha 

      Perú. Ministerio de Educación. Dirección General de Educación Básica Alternativa, Intercultural Bilingüe y de Servicios Educativos en el Ámbito Rural. Dirección de Educación Intercultural Bilingüe; Huayoli López, Victor (PEMinisterio de Educación, 2023-10)
      Texto de comunicación en yine para primer grado de primaria EIB.
    • A'ñema'trrom 2 Yeñóchepa'ch Párro - Yanesha'. Texto de Comunicación del 2° Primaria - Yanesha 

      Perú. Ministerio de Educación. Dirección General de Educación Básica Alternativa, Intercultural Bilingüe y de Servicios Educativos en el Ámbito Rural. Dirección de Educación Intercultural Bilingüe; Huayoli López, Victor (PEMinisterio de Educación, 2023-10)
      Texto de comunicación en yanesha para segundo grado de primaria EIB.
    • A'ñema'trrom 3 Yeñóchepa'ch Párro - Yanesha'. Texto de Comunicación del 3° Primaria - Yanesha 

      Perú. Ministerio de Educación. Dirección General de Educación Básica Alternativa, Intercultural Bilingüe y de Servicios Educativos en el Ámbito Rural. Dirección de Educación Intercultural Bilingüe; Crispin López, Jersi Edwin (PEMinisterio de Educación, 2023-10)
      Texto de comunicación para tercer grado de primaria EIB en lengua yanesha.
    • A'ñema'trrom 4 Yeñóchepa'ch Párro - Yanesha'. Texto de Comunicación del 4° Primaria - Yanesha 

      Perú. Ministerio de Educación. Dirección General de Educación Básica Alternativa, Intercultural Bilingüe y de Servicios Educativos en el Ámbito Rural. Dirección de Educación Intercultural Bilingüe; Crispin López, Jersi Edwin (PEMinisterio de Educación, 2023-10)
      Texto de comunicación en lengua yanesha.
    • A(s) pedagogia(s) com jovens em contextos de uso de drogas 

      Giron, Maria Francisca Rodrigues (Universidade Federal do Rio Grande do Sul, 2009)
      O presente trabalho deriva de uma pesquisa cujo objetivo central foi o de discutir que pedagogia(s) são utilizadas para abordar e tratar jovens em contextos de uso de drogas, os quais se constituem como dependentes químicos, ...
    • Aabintaro Saori shitiroshi. Historias y relatos 1 - Inicial - Ashaninka 

      Perú. Ministerio de Educación. Dirección General de Educación Básica Alternativa, Intercultural Bilingüe y de Servicios Educativos en el Ámbito Rural. Dirección de Educación Intercultural Bilingüe; Ramos Espíritu, Elfren Gilberto (PEMinisterio de Educación, 2023-08)
      Cuento para Educación Inicial EIB en ashaninka.
    • Abandono escolar y políticas de inclusión en la educación secundaria 

      PNUD. Programa de las Naciones Unidas para el Desarrollo (PNUD, 2009)
      Integra los resultados de dos estudios relacionados: un estudio de casos de tipo cualitativo y otro cuantitativo. El estudio cualitativo analiza el proceso de redefinición de algunos programas de inclusión escolar según ...
    • Abecedario. Cuento No. 25 

      Perú. Ministerio de Educación. Dirección General de Educación Básica Regular. Dirección de Educación Inicial; Del Águila Hidalgo, Cucha (PEMinisterio de Educación, 2012)
      Cuento para niños y niñas de 3, 4 y 5 años sobre el entorno del niño (versión en castellano), cuya finalidad es brindarles la oportunidad de acercarse al mundo escrito y leer con diversos propósitos (informarse, disfrutar, ...
    • Abolição das desigualdades : ações afirmativas no ensino superior 

      Sanger, Dircenara dos Santos (Universidade Federal do Rio Grande do Sul, 2009)
      A tese tem o ponto central nas Ações Afirmativas na sociedade brasileira e problematiza: "Que sentidos têm para os egressos do Instituto Metodista Porto Alegre (IPA-RS) as Ações Afirmativas?" Seu objetivo foi entender, ...
    • Abordagem histórica e perspectivas atuais do ensino superior agrícola no Brasil : uma investigação na UFRGS e na UC Davis 

      Dias, Cleimon Eduardo do Amaral (Universidade Federal do Rio Grande do Sul, 2001)
      Este estudo analisa o Ensino Superior Agrícola Brasileiro – ESAB, como “campo” (Bourdieu, 1983a), diante do cenário do mundo cambiante em que vivemos, com os seguintes objetivos: (i) resgatar parte da história, destacando ...
    • Abordaje de situaciones de violencia contra las y los estudiantes 

      Perú. Ministerio de Educación. Dirección General de Desarrollo Docente. Dirección de Promoción del Bienestar y Reconocimiento Docente; Fundación Wiese; Pease, María Angélica (PEMinisterio de EducaciónFundación Wiese, 2023)
      Este podcast nos brinda información valiosa que nos permitirá reconocer la importancia de prevenir, detectar y atender las diferentes situaciones de violencia que afectan a los niños, niñas y adolescentes en la escuela. ...
    • Abriendo el camino de la Educación Inicial 

      Cormack, Maribel; Perú. Ministerio de Educación (PEMinisterio de Educación, 2021-05-25)
      Expone la historia de la educación inicial y su importancia en el desarrollo y aprendizaje del niño.
    • Abriendo escuelas para la equidad : guía práctica 

      México. Secretaría de Educación Pública (Secretaría de Educación Pública, 2009)
      De octubre de 2008 a diciembre de 2009, la Secretaría de Educación Pública (SEP) y la Organización de Estados Iberoamericanos para la Educación, la Ciencia y la Cultura (OEI), desarrollaron la fase piloto del proyecto ...