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Access to pre-primary education and progression in primary School : evidence from rural Guatemala
(World Bank, 2016-02)Evidence on the impacts of a large-scale expansion in pre-primary education is limited and mostly circumscribed to high- and middle-income nations. This study estimates the effects of such an expansion on progression in ... -
Access to Preprimary Education and Progression in Primary School : Evidence from Rural Guatemala
(BID, 2012-12)Evidence on the impacts of a large-scale expansion in public preprimary education is limited and mostly circumscribed to high and middle-income countries. This paper estimates the effects of such an expansion on progression ... -
Access to Water, Women’s Work and Child Outcomes
(World Bank, 2010-05)Poor rural women in the developing world spend considerable time collecting water. How then do they respond to improved access to water infrastructure? Does it increase their participation in income earning market-based ... -
Accessibility and Affordability of Tertiary Education in Brazil, Colombia, Mexico and Peru within a Global Contex
(World Bank, 2008-02)This paper examines the financing of tertiary education in Brazil, Colombia, Mexico and Peru, comparing the affordability and accessibility of tertiary education with that in high-income countries. To measure affordability, ... -
Accessibility and autonomy preconditions to ‘our’ inclusion: a grounded theory study of the experiences of secondary students with vision impairment
(John Wiley & Sons, 2014-01)In this paper, I report core findings of a small-scale qualitative study that I conducted with a group of young people with vision impairment who attended an inclusive secondary school in the Australian state of Queensland. ... -
Acciones a ejecutar en los simulacros inopinados en los tres escenarios ante sismo y tsunami
(PEDirección Regional de Educación de Lima Metropolitana, 2024)Las acciones a ejecutar son: evacuación a zona segura según planificado en las acciones de contingencia ante sismo planificado en el Plan de Gestión del Riesgo de Desastres de la institución educativa. Realizar el soporte ... -
Las acciones afirmativas en educación superior : el caso de los Estados Unidos
(Universidad de La Sabana, 2009-08)Analiza la importancia y la evolución políticas de las acciones afirmativas en la educación superior en Estados Unidos. Se acoge esta experiencia porque ha influido en algunos países interesados en proporcionar, a los ... -
Acciones de protección para prevenir situaciones de riesgo : jornada con padres. Ciclo VI
(PEMinisterio de Educación, 2024)La presente jornada busca fortalecer las competencias parentales padres de familia, a través de acciones que nos ayuden a identificar y prevenir situaciones de riesgo que afecten su bienestar. -
Acciones formativas DIFODS 2022-2023 : participan directivos y especialistas pedagógicos de DRE, GRE y UGEL
(PEMinisterio de Educación, 2023)165 mil 353 docentes de la Educación Básica Regular (registros únicos) han participado en una acción formativa (masiva o focalizada). Cobertura de formación docente 2022 a nivel nacional: 30%, por línea formativa: competencia ... -
Acciones que debe realizar el directivo de la IE para emitir y aprobar las nóminas de matrícula : RM 193-2020-MINEDU
(PEMinisterio de Educación, 2021)De acuerdo a lo establecido en la RM No 193-2020-MINEDU, el directivo de cada institución educativa pública debe emitir y aprobar la Nómina de matrícula correspondiente, luego del registro en SIAGIE. En tal sentido, el ... -
Acción de acompañamiento académico. Modelo de intervención docente que posibilita evolución conceptual, metodológico y actitudinal
(Universidad de Burgos, 2007-09)Realiza dos procesos investigativos. El primero de tipo diagnóstico, un estudio de caso con tres profesores de tres niveles de enseñanas (básica, media y superior) en el que se utilizó como instrumento de análisis de datos ... -
Acción de vigilancia ciudadana al Programa Nacional de Alimentación Escolar Qali Warma en la Institución Educativa No. 423, distrito de Pucará, provincia de Huancayo, Región Junín - 2013
(Red de Ética y Gobernabilidad de la Región Junín, 2013)Expone los resultados y recomendaciones del estudio de vigilancia al Programa Nacional de Alimentación Escolar “Qali Warma” (PNAEQW) en la Institución Educativa N° 423 del distrito de Pucará, provincia de Huancayo, región ... -
Acción mundial en pro de la Educación
(UNESCO, 1990)Establece las prioridades de la UNESCO para el período 1990-1995 en materia de educación. -
La acción tutorial en los estudiantes universitarios con discapacidad
(PUCP, 2013)Este aporte pone énfasis en la importancia de la acción tutorial dirigida al colectivo de estudiantes con discapacidad en el contexto universitario. Presenta los resultados más significativos del estudio que sobre actuaciones ... -
Accountability and education in the post-2015 scenario : International trends, enactment dynamics and socio-educational effects
(UNESCO, 2017)This policy paper addresses accountability in education from three different perspectives, namely, international dissemination, policy enactment and policy effects. After providing a general definition of accountability ... -
Accountability educacional : posibilidades y desafíos para América Latina a partir de la experiencia internacional
(Centro de Investigación y Desarrollo de la Educación, PREAL, 2006-03)Recoge algunos trabajos seleccionados de entre las varias ponencias presentadas en el “Seminario Accountability educacional: posibilidades y desafíos para América Latina a partir de la experiencia internacional”, una ... -
Accountability for gender equality
(UNESCO, 2018)The aim of this paper is to consider approaches to understanding and evaluating accountability in education from the perspective of concerns with gender equality in education. This task has a number of facets and complexities, ... -
Accountability in education : Meeting our Commitments. Global Education Monitoring Report 2017/8
(UNESCO, 2017)There are today 264 million children and youth not going to school – this is a failure that we must tackle together, because education is a shared responsibility and progress can only be sustainable through common efforts. ... -
Accountability in Education in Peru
(UNESCO, 2017)In Peru, in Spanish, “accountability” is often understood as assuming responsibility over specific public resources and providing information on how well they have been spent and what the results have been. ... -
Accounting Faculty Internships: A Descriptive Study
(SAGE, 2013)Accounting professionals, business college accrediting bodies, and even accounting academics themselves acknowledge that there is a disconnect between academe and the rigors and requirements of the accounting profession. ...