Browsing by Title
Now showing items 4941-4960 of 9729
-
How Shanghai does it : insights and lessons from the highest-ranking education system in the world
(World Bank, 2016)This report, how Shanghai does it: insights and lessons from the highest-ranking education system in the world, presents an in-depth examination of how students in Shanghai achieved the highest scores in the areas of ... -
How teachers and schools innovate : New measures in TALIS 2018
(OECD, 2019-04)TALIS aims to measure two points of interest: the degree to which innovation is implemented in learning environments, and the conditions for innovation in schools and classrooms. The former is examined through teachers’ ... -
How teachers teach and students learn : successful strategies for School
(OECD, 2016-03)This paper examines how particular teaching and learning strategies are related to student performance on specific PISA test questions, particularly mathematics questions. The report compares teacher-directed instruction ... -
How Technology Changes Demands for Human Skills
(OECD, 2010-03)This paper places the competencies to be measured by the OECD’s Programme for the International Assessment of Adult Competencies (PIAAC) in the context of the technological developments which are reshaping the nature of ... -
How Universities Promote Economic Growth
(World Bank, 2007)This study was initiated in 1999 with the objective of identifying the most promising path to development in light of emerging global and regional changes. The purpose of this volume is to examine the role of universities ... -
How “green” are today’s 15-year-olds?
(OECD, 2012-04)Across OECD countries, around one in five students is consistently able to identify, explain and apply scientific concepts related to a variety of environmental topics. In Canada, Finland and Japan, over a third of ... -
La huallata y el zorro. Cuento No. 22
(PEMinisterio de Educación, 2012)Cuento para niños y niñas de 3, 4 y 5 años sobre el entorno del niño (versión en castellano), cuya finalidad es brindarles la oportunidad de acercarse al mundo escrito y leer con diversos propósitos (informarse, disfrutar, ... -
Huancavelica : ¿cómo vamos en educación?
(MINEDU, 2015)Reúne información estadística relevante de la situación actual de la educación de la región Huancavelica, ha sido hecho para servir como una guía informativa amigable de todos aquellos actores de la región que puedan influir ... -
Huancavelica : ¿cómo vamos en educación? 2016
(Ministerio de Educación, 2017)Indicadores de insumos de Huancavelica: Financiamiento: En el 2015, la tasa media de crecimiento anual del gasto público educativo por alumno tuvo un crecimiento sostenido, llegando a ser 6.4 veces mayor que en el 2005 en ... -
Huánuco : ¿cómo vamos en educación?
(MINEDU, 2015)Reúne información estadística relevante de la situación actual de la educación de la región Huánuco, ha sido hecho para servir como una guía informativa amigable de todos aquellos actores de la región que puedan influir ... -
Huánuco : ¿cómo vamos en educación? 2016
(Ministerio de Educación, 2017)Indicadores de insumos de Huánuco: Financiamiento: En el 2015, la tasa media de crecimiento anual del gasto público educativo por alumno creció, llegando a ser 6.4 veces mayor que en el 2005 en inicial, 4.1 veces mayor en ... -
Huk atuqsi munasqa killapa warma yanan kayta. Willakuy 7, Quechua Huánuco
(PEMinisterio de Educación, 2009)Cuento para niños y niñas de 3, 4 y 5 años sobre su entorno y sus vivencias (versión en quechua), cuya finalidad es brindarles la oportunidad de acercarse al mundo escrito y leer con diversos propósitos (informarse, ... -
Huk kutis kaq kasqa = Había una vez. Literatura 2 quechua collao
(Ministerio de Educación, 2018-03)Contiene leyendas, poesías, fábulas, cuentos, relatos, creencias y otros para estimular la lectura en quechua collao. -
Huk kutis kaq kasqa. Literatura 1 - 5° Primaria - Quechua collao
(PEMinisterio de Educación, 2023-09)Material educativo en lengua originaria quechua collao. -
Human Development : Different Perspectives
(InTech Open, 2012-05)Human development has different meanings depending on the area we focus on. To the psychologists it is the ontogenetic process of individual development. It considers systematic psychological changes that occur in human ... -
Humanismo e tecnologia nos cursos de Engenharia Civil
(Universidade Federal do Rio Grande do Sul, 2008-02)O trabalho possibilitou a transposição de uma tensão social para uma investigação: analisar e interpretar a evolução técnico-científica do Curso de Engenharia Civil de universidades gaúchas (Federal, Confessional e ... -
Hybrid Learning Environments : Merging Learning and Work Processes to Facilitate Knowledge Integration and Transitions
(OECD, 2012-06)This paper deals with the problematic nature of the transition between education and the workplace. A smooth transition between education and the workplace requires learners to develop an integrated knowledge base, but ... -
“I Am a Pibidiana” : Societal Relations As The Locus Of Sustained Development In A Teacher Education Program In Brazil
(Edith Cowan University, 2013)Many teachers point to the theory-practice gap between university training and their school-based work. Coteaching in conjunction with cogenerative dialoguing as a means of teacher induction has been shown to overcome this ... -
I concurso para el mejoramiento de capacidades matemáticas de los docentes : primer módulo de resolución de problemas
(MINEDU, 2009)Este módulo consta de diversas clases de problemas dirigido a docentes del área de Lógico Matemática para que expliquen el proceso de solución seguido, las estrategias empleadas, los esquemas de planteamiento y las formas ... -
I Congreso de Innovación Educativa “Innovar para transformar”, 28-30 de noviembre, 1 de diciembre de 2022
(PEFondo Nacional de Desarrollo de la Educación Peruana, 2023-05)El I Congreso de Innovación Educativa “Innovar para transformar” – CIE FONDEP realizado el 28, 29, 30 de noviembre y 01 de diciembre del 2022 se planificó y surgió con la finalidad de contribuir a la activación de sinergias ...