Now showing items 7280-7299 of 9727

    • PIRLS 2016 International Results in Reading 

      Mullis, Ina V.S.; Martin, Michael O.; Foy, Pierre; Hooper, Martin; IEA. International Association for the Evaluation of Educational Achievement (TIMSS & PIRLS International Study Center, 2017)
      Fifty countries from around the world participated in the PIRLS 2016 international assessment of reading comprehension at the fourth grade, and in every country there was a wide range of reading achievement from basic ...
    • PISA 2009 Technical Report 

      OECD. Organisation for Economic Cooperation and Development (ECD, 2012)
      This report contains a description of the theoretical underpinning of the complex techniques used to create the PISA 2009 Database, which includes information on 470 000 students in 65 countries.1 The database includes not ...
    • PISA 2012 : PISA en el Perú. Informe pedagógico de resultados PISA 2012 en Matemática 

      Perú. Ministerio de Educación. Oficina de Medición de la Calidad de los Aprendizajes; Marcos Nicho, Mirtha Cecilia; Boccio Zúñiga, Karim; Pool Romero, Alberto; Viale Tudela, Héctor Ernesto; Núñez Chumpitazi, Manuel Ángel (PEMinisterio de Educación, 2015)
      El presente Informe pedagógico de resultados PISA 2012 tiene como propósito central difundir las características principales del marco teórico que sustenta la evaluación de la competencia matemática, los resultados en el ...
    • PISA 2012 : primeros resultados. Informe Nacional del Perú 

      Perú. Ministerio de Educación. Unidad de Medición de la Calidad; Guadalupe Mendizábal, César; Boccio Zúñiga, Karim; Bardales Ríos, Kiara; Miranda Molina, Liliana; Flores Ari, Sandra (Ministerio de Educación, 2013)
      El presente documento se presenta al país para contribuir con la difusión de los resultados de la ronda 2012 del Programa Internacional para la Evaluación de Estudiantes (PISA, por sus siglas en inglés) de la Organización ...
    • PISA 2012 Results : Students and Money. Financial Literacy Skills (Volume VI) 

      OECD. Organisation for Economic Cooperation and Development (OECD, 2014)
      PISA 2012 results show wide differences between countries in mathematics performance. The equivalent of almost six years of schooling, 245 score points, separates the highest and lowest average performances of the countries ...
    • PISA 2012 Technical Report 

      OECD. Organisation for Economic Cooperation and Development (OECD, 2014)
      This report contains a description of the theoretical underpinning of the complex techniques used to create the PISA 2012 database, which includes information on 510 000 students in 65 countries or economies. The database ...
    • PISA 2015 : resultados clave 

      OECD. Organisation for Economic Cooperation and Development (OECD, 2016)
      Singapur supera en ciencias al resto de países/economías participantes. Japón, Estonia, Finlandia y Canadá son, por este orden, los cuatro países de la OCDE que mejores resultados obtienen. Cerca del 8% de los estudiantes ...
    • PISA 2015 Assessment and Analytical Framework : Science, Reading, Mathematic and Financial Literacy 

      OECD. Organisation for Economic Cooperation and Development (OECD, 2016)
      The PISA 2015 survey focused on science, with reading, mathematics and collaborative problem solving as minor areas of assessment. PISA 2015 also included an assessment of young people’s financial literacy, which was ...
    • PISA 2015 Results : Excellence and Equity in Education. Volume I 

      OECD. Organisation for Economic Cooperation and Development (OECD, 2016)
      An understanding of science, and of science-based technology, is necessary not only for those whose careers depend on it directly, but also for any citizen who wishes to make informed decisions related to the many ...
    • PISA 2015 Results : Policies and Practices for Successful Schools. Volume II 

      OECD. Organisation for Economic Cooperation and Development (OECD, 2016)
      The approximately 6% of students across OECD countries who reported not attending any regular science lessons score 25 points lower than students who reported attending at least one science lesson, after accounting for the ...
    • PISA 2015 Results Volume IV : Students' Financial Literacy 

      OECD. Organisation for Economic Cooperation and Development (OECD, 2017)
      Financial literacy is now globally recognised as an essential life skill. Globalisation and digital technologies have made financial services and products more widely accessible and at the same time more challenging. Many ...
    • PISA 2018 

      Perú. Ministerio de Educación. Oficina de Medición de la Calidad de los Aprendizajes (PEMinisterio de Educación, 2018)
      A nivel de América Latina desde el año 2009, Perú sigue siendo el país que muestra mayor crecimiento en las tres áreas evaluadas.
    • PISA 2018 : guía para directores y docentes 

      Perú. Ministerio de Educación. Oficina de Medición de la Calidad de los Aprendizajes (PEMinisterio de Educación, 2018)
      Al ser una evaluación de carácter muestral, no todas las instituciones educativas del país participarán en ella. De forma aleatoria, la OCDE seleccionará un grupo de instituciones educativas de nivel secundaria (públicas ...
    • PISA 2018 : prueba piloto. Indicaciones para directores 

      Perú. Ministerio de Educación (Ministerio de Educación, 2017)
      Recomendaciones a los directores de instituciones educativas para la prueba PISA 2018. La evaluación se realizará entre agosto y setiembre de 2015 y su aplicación durará una semana.
    • PISA 2018 : prueba piloto. Indicaciones para el docente 

      Perú. Ministerio de Educación (Ministerio de Educación, 2017)
      Recomendaciones a los docentes para la prueba PISA 2018. La evaluación se realizará entre agosto y setiembre de 2018 y su aplicación durará una semana.
    • PISA 2022 : conoce más sobre esta evaluación internacional 

      Perú. Ministerio de Educación. Oficina de Medición de la Calidad de los Aprendizajes (PEMinisterio de Educación, 2022)
      La prueba PISA se aplica cada tres años y busca conocer en qué medida los estudiantes de 15 años de edad son capaces de usar los aprendizajes adquiridos en la escuela para enfrentar situaciones y desafíos de las sociedades ...
    • PISA 2022, evaluando competencias para la vida : guía para directores y docentes 

      Perú. Ministerio de Educación (PEMinisterio de Educación, 2022)
      Herramienta para conocer más sobre el desarrollo de la evaluación PISA 2022 y las acciones que deberá tomar en su escuela, en caso sea elegida para la evaluación.
    • PISA : habilidades para resolver problemas en equipo 

      Chile. Agencia de Calidad de la Educación (Agencia de la Calidad de la Educación, 2017)
      En el contexto de la prueba PISA 2015, la habilidad para resolver problemas en equipo se define como la capacidad para involucrarse efectivamente en un proceso por el cual dos o más personas intentan resolver un problema. ...
    • PISA en un minuto para el docente 

      Perú. Ministerio de Educación. Unidad de Medición de la Calidad; Cotto, Eira I. (Ministerio de Educación, 2016)
      PISA es un programa de evaluación que se aplica cada tres años, desde el año 2000. PISA está diseñada por expertos educativos de todos los países participantes, para conocer en qué medida los estudiantes próximos a terminar ...
    • PISA for Development : Results in Focus 

      OECD. Organisation for Economic Cooperation and Development (OECD, 2018-12)
      Building on the experience of working with middle-income countries in PISA since 2000, and in an effort to respond to the emerging demand for PISA to cater to a wider range of countries, the OECD launched the PISA for ...