Now showing items 8937-8956 of 9725

    • La supervisión de prácticas pedagógicas : ¿cómo fortalecer la tríada formativa? 

      Romero Jeldres, Marcelo; Maturana Castillo, Daniela (Pontificia Universidad Javeriana, 2012)
      Este artículo presenta los resultados de investigar el componente práctico de la carrera de Educación Básica, en una universidad chilena cuya formación no contempla la inserción temprana. El estudio busca responder: ¿qué ...
    • Supporting new teachers 

      OECD. Organisation for Economic Cooperation and Development (OECD, 2015-05)
      In many countries, less experienced teachers (those with less than five years’ teaching experience) are more likely to work in challenging schools and less likely to report confidence in their teaching abilities than more ...
    • Supporting the early childhood workforce at scale : The Cuna Más home visiting program in Peru 

      Josephson, Kimberly; Coddington, Catherine (Early Childhood Workforce Initiative, GRADE, Results for Development, 2017)
      Early childhood development (ECD) policies and programs targeting young children and families, such as home visiting interventions, can positively impact a child's development and lead to long-term health, education, and ...
    • Supportive Relationships and Active Skill-Building Strengthen the Foundations of Resilience 

      Harvard University. Center of the Developing Child (Harvard University, 2015)
      Decades of research in the behavioral and social sciences have produced substantial evidence that children who do well despite serious hardship have had at least one stable and committed relationship with a supportive ...
    • Supuestos básicos del enfoque de competencias en Educación Superior. La educación veterinaria como marco de análisis 

      Climént Bonilla, Juan B. (Universidad Autónoma de Baja California. Instituto de Investigación y Desarrollo Educativo, 2014)
      El objetivo central de este artículo es ampliar el conocimiento de supuestos básicos del enfoque de competencias en educación superior, en consideración a su consistencia o, en su defecto, inconsistencia, bajo distintos ...
    • Supuestos epistemológicos en libros de texto de Física para nivel medio: Aspectos de su discurso pedagógico regulador. 

      Luna, María Virginia; Carreri, Ricardo (Universidad Nacional del Centro de la Provincia de Buenos Aires, 2011)
      Esta colaboración presenta un análisis de las lógicas epistemológicas que adoptan los conocimientos escolarizados de Física en tres libros de texto de editoriales argentinas destinados al nivel medio del sistema educativo. ...
    • Sustainable Development Goal for Education cannot advance without more Teachers 

      UNESCO Institute for Statistics (UNESCO, 2015)
      New projections, released on World Teachers’ Day by the UNESCO Institute for Statistics (UIS), show that massive teacher shortages will continue to deny millions of children the right to primary education without renewed ...
    • Súmate : el informativo de los Aliados por la Educación, No. 1 

      Perú. Ministerio de Educación. Dirección Regional de Educación de Lima Metropolitana (PEMinisterio de Educación, 2022-02)
      Desde el año pasado, la Dirección Regional de Educación de Lima Metropolitana (DRELM) inició una estrategia de relacionamiento interinstitucional para fomentar la articulación con las empresas privadas, públicas y ...
    • Symmetry and Rotation Skills of Prospective Elementary Mathematics Teachers 

      Turgut, Melih; Yenilmez, Kürat; Anapa, Pnar (Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, 2014-04)
      The aim of this study was to investigate the skills and deficiencies of senior university students enrolled in a mathematics education program with the concepts of symmetry and rotation of geometric figures. The study was ...
    • Synergies in Child Nutrition : Interactions of Food Security, Health and Environment, and Child Care 

      Skoufias, Emmanuel (World Bank, 2016-08)
      This paper examines the extent to which the three key underlying determinants of nutrition—food security; adequate caregiving resources at the maternal, household, and community levels; and access to health services and ...
    • Systematic review of resilience-enhancing, universal, primary school-based mental health promotion programs 

      Fenwick-Smith, Amanda; Dahlberg, Emma E.; Thompson, Sandra C. (BiomedCentral, 2018)
      Background: Wellbeing and resilience are essential in preventing and reducing the severity of mental health problems. Equipping children with coping skills and protective behavior can help them react positively to change ...
    • Tablets for Teaching and Learning : A Systematic Review and Meta-Analysis 

      Tamim, Rana M.; Pickup, David; Borokhovski, Eugene; Bernard, Robert M.; El Saadi, Lina (Commonwealth of Learning, 2015)
      Tablets and smart mobile devices are the most recent addition to the long list of technological innovations believed to support and enhance the teaching process and learning process. This review aimed at going beyond the ...
    • Tacna : ¿cómo vamos en educación? 

      Perú. Ministerio de Educación. Unidad de Estadística (MINEDU, 2015)
      Reúne información estadística relevante de la situación actual de la educación de la región Tacna, ha sido elaborado para servir como una guía informativa amigable para aquellos actores de la región que puedan influir ...
    • Taenu Nagua : nuestros cantos-Nahua 

      Perú. Ministerio de Educación. Dirección General de Educación Básica Alternativa, Intercultural Bilingüe y de Servicios Educativos en el Ámbito Rural. Dirección de Educación Intercultural Bilingüe; Alva Mansilla, Loreta (PEMinisterio de Educación, 2021)
      Conjunto de canciones recopiladas o creadas por la población. Está dirigido a las niñas y niños del primer y segundo grado de educación primaria. Tiene el propósito de mejorar la expresión oral y musical en la lengua ...
    • Taewanu Nahua. Colección de relatos-Nahua 

      Perú. Ministerio de Educación. Dirección General de Educación Básica Alternativa, Intercultural Bilingüe y de Servicios Educativos en el Ámbito Rural. Dirección de Educación Intercultural Bilingüe; Alva Mansilla, Loreta (PEMinisterio de Educación, 2021)
      Colección de relatos en Nahua.
    • Tailoring Instruction to Improve Mathematics Skills in Preschools : A Randomized Evaluation 

      Gallego, Francisco; Näslund-Hadley, Emma; Alfonso, Mariana (BID, 2018-04)
      Tailoring instruction to each student’s needs can produce significant learning gains. However, few programs have successfully implemented this approach. In this paper, the authors present the results of a randomized ...
    • Takikuna : cancionero Quechua Central - Inicial 

      Perú. Ministerio de Educación. Dirección General de Educación Básica Alternativa, Intercultural Bilingüe y de Servicios Educativos en el Ámbito Rural. Dirección de Educación Intercultural Bilingüe; Diaz Tamara, Lucinda Ernestina; Espinoza Albornoz, Violeta Lidia; Machuca Jara, Leonidas Libia (PEMinisterio de Educación, 2021)
      El cancionero es una recopilación de canciones tradicionales y de canciones creadas para niñas y niños en la lengua originaria, a través de las cuales trasmiten mensajes, emociones, sensaciones y estados de ánimos. Estas ...
    • Takikuna : cancionero Quechua Norteño - Inicial 

      Perú. Ministerio de Educación. Dirección General de Educación Básica Alternativa, Intercultural Bilingüe y de Servicios Educativos en el Ámbito Rural. Dirección de Educación Intercultural Bilingüe; Malimba Alcántara, Silvia Rene; Reyes De La Cruz, Virginia (PEMinisterio de Educación, 2021)
      El cancionero es una recopilación de canciones tradicionales y de canciones creadas para niñas y niños en la lengua originaria, a través de las cuales trasmiten mensajes, emociones, sensaciones y estados de ánimos. Estas ...
    • Takikuna, Kichwa : nuestros cantos, quechua amazónico 

      Perú. Ministerio de Educación. Dirección General de Educación Básica Alternativa, Intercultural Bilingüe y de Servicios Educativos en el Ámbito Rural. Dirección de Educación Intercultural Bilingüe; Fasabi Tuanama, Adelmi (PEMinisterio de Educación, 2021-08)
      El cancionero es una recopilación de canciones tradicionales y de canciones creadas para niñas y niños en la lengua originaria, a través de las cuales trasmiten mensajes, emociones, sensaciones y estados de ánimos. Estas ...
    • Takikuna. Cancionero - Inicial - Quechua central 

      Perú. Ministerio de Educación. Dirección General de Educación Básica Alternativa, Intercultural Bilingüe y de Servicios Educativos en el Ámbito Rural. Dirección de Educación Intercultural Bilingüe; Diaz Tamara, Lucinda Ernestina; Espinoza Albornoz, Violeta Lidia; Machuca Jara, Leonidas Libia (PEMinisterio de Educación, 2023-08)
      Cancionero para educación inicial en Quechua central.